Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Erika Forsgren Saliba Igår, 14:40
LSW har inte tänkt att de ska ställa in? Eller korta dagen? Så höga temperaturer inför morgondagen, typ 34 grader.
Emilia Sköld Igår, 14:58
Hej! Jag ställer mig också väldigt tveksam till att grabbarna ska spela i den temperaturen under så många timmar! Hörde att exempelvis damerna i boren ställt in match pga höga temperaturer. Det har ju till och med gått ut med varningar.
Sarah Ahlm Igår, 18:33
Vi har fått svar från LSW nu, de meddelar detta:
”Vi uppmärksammar lagen och ledarna om att ta med tält och parasoller för att skapa skugga och ”slå läger”.
Vi har öppet alla omklädningsrum som är ventilerade för barnen att vila i.
Vi har öppnat upp flertal vattenposter och kommer ha vattenhinkar vid alla planer.
Vi försöker skapa skuggor så mycket vi kan.
Som tur är så är matcherna inte så långa vilket möjliggör vila och chans till täta intervaller att fylla på vätska.
Vi kommer även se över spelschemat under dagen imorgon för att förebygga ifall det blir för påfrestande att fullfölja alla matcher.
Vi gör så gott vi kan i samråd med alla ledare i deltagande lag under helgen”.
Rebecka Franzén Igår, 20:14
Hej! Med tanke på värmen undrar jag även om det är nödvändigt att samlas så långt innan matchen börjar, speciellt lag 2. Det är enklare att hålla sig sval hemma innan samlingen. Mvh Rebecka