BK Zeros ungdomsledare
Här kommer du som är ungdomsledare i BK Zeros hitta aktuell information.
Stort tack för säsongen 2023!
19 okt
Klubbkollen
27 sep
Kiosken öppen ikväll när ÖFF kommer på besök
5 sep
Tack för idag!
6 jun
Här kommer du som är ungdomsledare i BK Zeros hitta aktuell information.
5 nov, 18:53 0 kommentarer
Har sorterat upp lite material till er inför innesäsongen.
P14, F14 och P15 som börjar träna nu efter lovet har varsin säck nere i material-förrådet med futsal-bollar, västar och konor. Har ni behov av fler bollar så får ni plocka från utebollarna (storlek 3). Plocka enhetliga bollar och maila vilken sort samt antal till Emelie på emelie.overstam@bkzeros.se
Detta gäller även om ni plockar på er något annat material från förrådet.
Futsal-bollarna släpper tyvärr luft ganska snabbt och behöver pumpas oftare än vanligt. Jag ska kolla i veckan om Team Sportia har handpumpar vi kan plocka ut om ni behöver.
F12 och F13 har säck med bollar i dam-baracken.
F16 kommer dela material med F13 bör de börjar träna. F15 som börjar träna efter årskiftet får sitt material då.
9 okt, 06:42 0 kommentarer
Nu har alla lag spelat klart sina matcher utomhus och vilken rolig säsong vi haft med många matcher och rörelse på Zeros.
För att vi ska kunna förbereda för kommande säsong med matchställ, material osv vill vi att alla lag samlar in sina matchdressar och lämnar dem i respektive låda/väska i klubbis senast onsdagen den 18 oktober.
Det underlättar enormt mycket om ni själva gör en sammanställning över vilka dressar som ligger i lådan samt har gjort en ansträngning för att få in alla dressar (se lapparna på utkvitteringen för att se vem som har vilket nummer).
Har respektive lag material hemma såsom bollar, västar och tjocka ledarjackor vill vi att även detta ska lämnas in senast 18 oktober. För att vi ska kunna inventera och planera för inomhus säsongen.
Ni som har tänkt att åka på någon futsalcup eller behöver matchställ tidigare än säsongen startar hör av er till mig (Therese) så löser vi det.
Material till futsal träningarna återkommer vi med.
Ledarkläder som beställdes under säsongen är levererade och ny beställning kommer att göras i början av säsongen om det tillkommit ledare.
Vet man att man har ledare som slutat i laget kan man gärna samla in ledarkläder från dem och även dem lämna i klubbis (gäller framför allt de som har ”nyare” kläder).
Det finns enstaka t-shirt/piké som kan lämnas ut redan nu om önskan finns.
Till sist vill vi bara säga att ni gör ett fantastiskt jobb i respektive lag och enorm glädje finns nere på Z-parken!
Har ni några bilder från helgens sista matcher får ni gärna skicka dem till Emelie Överstam så vi kan lägga upp på sociala medier.
5 okt, 12:09 0 kommentarer
22 sep, 09:39 0 kommentarer
Utomhussäsongen 2023 börjar gå mot sitt slut! Vissa av er kommer troligen behöva justera era träningstider lite här på slutet pga mörkret som kommer allt snabbare.
Medaljer och diplom är beställda och kommer troligtvis i början av nästa vecka. Ni kommer kunna hämta upp dessa till era lag i klubbis. Ni får mer info när dessa har anlänt.
Om vi vill boka klubbis för en lagaktivitet i samband med avslutningar så tittar ni i föreningens kalender på https://www.svenskalag.se/bkzeros/kalender och kollar så att det är ledigt önskad dag och tid. Lägg sedan in avslutningen som en aktivitet i er egna kalender och på plats skriver ni ”Klubbis bokad”.
I övrigt håller vi planerna öppna för spel till v.41. Planerna kritas sista gången för i år måndag v 40. Vi håller tummarna för att vädret är med oss sista veckorna.
När ni har genomfört ert sista sammandrag/match/cup för säsongen vill vi att ni direkt samlar in era matchställ. Inventera och ser om någonting saknas. När ni fått in allt lämnar ni dem i respektive låda och ställer dem i klubbis, skicka ett sms eller mail till Tessan så fort ni gjort detta. Skriv gärna en lapp om någonting saknas.
Ni som har extra dressar kan lägga dem i samma låda. Behöver ni sedan dressar under vintern för futsal-cuper eller liknande får ni höra av er så löser vi det.
För er som ska träna futsal i vinter återkommer vi med material osv när vi har inventerat lite vad som finns och vad vi behöver komplettera med osv.
Passa gärna på att utbilda er nu när vi går in i en lugnare period med fotbollsträningar. LSW IF kommer att arrangera SvFF D i samarbete med SISU och ÖFF 22/10 och 3/12 (obligatorisk närvaro vid båda tillfällena). Detta är det första steget i SvFF’s utbildningstrappa och föreningen har som krav att minst en ledare per lag som tillhör spelformen 5v5 har gått denna utbildning.
Läs mer om SvFF D här: https://aktiva.svenskfotboll.se/tranare/tranarutbildning/tranarutbildning-fotboll/svff-d/
Intresseanmälan kan ni göra här:
https://forms.gle/PsQmf4gLytHKvBhk7
UEFA C som är nästa steg på utbildningstrappan kommer att arrangeras i Linköping under hösten och vintern. Denna utbildning vill vi att minst en ledare per lag i spelformen 7v7 har gått. För att få gå denna utbildning behöver man ha genomfört SvFF D (eller den gamla Tränarutbildning C som SvFF D tidigare hette). Läs mer om UEFA C här: https://aktiva.svenskfotboll.se/tranare/tranarutbildning/tranarutbildning-fotboll/uefa-c/
Intresseanmälan kan göras här: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_i17BVSInD04Wb0HZsYbAWl4mB-KdNo8sC-diaQftKvK8Og/viewform
Till sist är föreningen även igång och planerar en ledaravslutning. Förhoppningsvis sker den någon gång i slutet av oktober. Mer info kommer!
31 aug, 16:42 0 kommentarer
Som ni kanske sett nu har vi vår nya gräsklipparrobot på plats nu på B-plan.
Den klipper efter ett schema dygn för dygn och därför är det nu viktigt att ni efter träning och match ser till att all utrustning plockas bort, inget skräp finns kvar på planen samt att målen rullas utanför robotens klippområde.
/Henke
Inga aktiviteter inbokade |