Senaste resultat
Nyheter från föreningen
ÅFF nattvandrar
16 apr
Fotbollsskolan - Lira Blågult 2024
15 apr
Fotbollsskolan 2024 - "Lira Blågult"
12 apr
Välkommen till Åtvidabergs FF Pojkar födda 2014
Välkommen till Åtvidabergs FF:s P14:s hemsida. Är du intresserad av att börja spela fotboll så anmäler du ditt intresse via följande: LÄNK!
Fokus i vår verksamhet är att introducera fotbollen via rörelse, lek och glädje med boll.
Vid frågor eller funderingar, tveka inte att höra av er till följande kontakter:
Lagets tränare:
Anton Norrman 0763-752438
Benny Wallberg 0709 593 773
Tobias Wretman 070-831 17 01
Carl Donner 070-594 28 93
Christoffer Olofsson 076-319 21 74
Hampus Ivarsson 070-275 33 73
Alessandro Torres 072-172 66 63
Johan Häggh 073-943 10 88
Åtvidabergs FF:s föreningsutvecklare:
Jonas Andersson 070-770 48 79
Seriestart
22 apr, 20:34 0 kommentarer
Hej!
Nu börjar det verkligen närma sig seriestart! Vi hoppas vädret blir lite bättre tills dess!
Nu är nästintill samtliga matcher inlagda i appen ”min fotboll”. Det är några lag som inte lagt in speltider ännu men det borde komma snart! I denna app kan ni se våra lags kommande matcher om man är intresserad.
Vi har inom en snar framtid även lagt in samtliga våra lags matcher i kalendern på vår lagsida på Svenskalag. Vi har även gjort en lagindelning till samtliga matcher under vårsäsongen så ni redan nu kan se när och vart ni ska spela.
Vi kommer lägga in automatiska kallelser till matcherna som kommer skickas ut en vecka innan aktuellt speldatum. Vi behöver att ni svarar på kallelsen senast tre dagar innan matchen. Detta så vi hinner fixa ersättare om det saknas folk! Vet ni redan nu att ni inte är tillgängliga ett visst datum så kan ni svara redan nu. Skulle man bli sjuk eller det uppkommer andra oförutsedda händelser så hör man av sig till en av ledarna som följer med på den matchen.
För att detta skall fungera är det oerhört viktigt att ni svarar på kallelserna! Vi tänker inte jaga svar av er utan har man inte svarat innan sista svarstid, får man inte vara med. Detta då vi omgående efter sista svarstid kallar in ersättare så vi får fullt lag. Vi hoppas på förståelse kring detta!
Kiosk
På föräldramötet diskuterade vi möjlighet till ett enklare kioskbord med exempelvis kaffe vid våra hemmamatcher. Förhoppningsvis är detta görbart men vi ledare behöver hjälp från er vårdnadshavare då vi inte har någon plan på hur det skall vara genomförbart på ett smidigt sätt. Förslag/diskussioner kring detta sköts önskvärt på vår facebooksida.
/Ledarna P.2014
Påminnelse
22 apr, 16:25 0 kommentarer
Hej!
Det har nu gått några veckor från det att vi startade sälja Ravellis produkter. Det är i skrivande stund 16st i laget som registrerar sig och börjat sälja. Ni som inte registrerat er ännu, försöker göra det snarast så ni kommer igång.
Vi försöker hjälpas åt med dessa försäljningar så vi får in mer pengar till laget så grabbarna får råd att göra lite roliga saker.
Just nu ligger vi på fjärde plats i föreningen i att ha sålt mest. Något hack uppåt i tabellen vore roligt! Passa på nu innan folk i er närhet köpt från andra lag.
/Ledarna P.2014.
Sammanfattning föräldramötet 6 april
14 apr, 14:15 0 kommentarer
Hej. Här kommer en kortare sammanfattning från föräldramötet vi hade den 6 april.
Matchkläder
Vi har för avsikt att varje spelare skall ha en röd samt en blå matchtröja som man ansvarar för under säsongen. Vi behöver därför veta vilken tröjstorlek man behöver. Detta har vi skickat ut ett separat mejl om för några dagar sedan. I det önskar vi att man skriver vilken tröjstorlek man behöver.
Matcher
Nytt för i år är att vi spelar 7-mannafotboll. Detta innebär även att sammandragen försvinner och vi istället kommer köra en match på 3x20 min per gång. Vi har även i år anmält två stycken lag. Det kommer innebära att det är match nästintill varje helg. Vi ledare ska försöka dela upp lag så man vet om grabben har hemma eller bortamatch i god tid innan aktuellt datum. Vi får själva planera in vilka speltider vi önskar på våra hemmamatcher. Önskemål som uppkom var att de flesta föredrog lördagar att spela och då antingen tidigare på förmiddagen eller senare på eftermiddagen, detta för att kunna hinna med annat på dagen.
Vi sade även att de tillfällen vi själva får bestämma tid så spelar vi på olika tider så man kan plocka spelare från andra laget om det skulle saknas folk. Detta innebär då att vi behöver ha god framförhållning så vi hinner få in ersättare vid behov.
Kallelser
Vi nämnde att det överlag är mycket bra svarsfrekvens på kallelserna vi skickar ut. Dock finns det några som verkligen behöver förbättra sig. Vi vill inte behöva jaga besked om man kommer eller inte. Detta kommer bli oerhört viktigt när matcherna drar igång. Det kommer bli så att har man inte svarat efter att sista anmälningstiden gått ut (kommer antagligen bli 2 dagar innan match) räknar vi inte med att man kommer dyka upp och vi kallar då in
en ersättare som får följa med istället.
Vi önskar att man har tankesättet att "om inget oförutsett dyker upp så kommer sonen till träningen" - då kryssar man i "kommer". Sedan kan det såklart dyka upp saker man inte planerat för eller att man blir sjuk.
Vet man om att man har annat planerat på aktuell dag, kryssar man i "kommer inte".
Som sagt så sköter de absolut flesta detta helt fantastiskt men det är en klick som behöver förbättra den biten.
Kiosk/ekonomi
Vi har ca 14.800kr i vår lagkassa. Detta är pengar som framförallt kommit in när vi haft kioskverksamhet på våra sammandrag. Helt fantastiskt! Dock kommer den inkomstkällan utebli framöver då sammandragen försvinner. Vi diskuterade att vi skulle försöka tillhandahålla en enklare kiosk när vi har hemmamatcher. Då får vi kanske in en liten summa som kommer till lagkassan.
Pengarna som hamnar i lagkassan använder vi när vi exempelvis vill köpa in något eget träningsmaterial till laget samt till anmälningsavgifter för cuper. Det är även denna kassa som vi kommer behöver använda om vi ska försöka kunna åka till Gothia cup om några år. Som sagt så ser ekonomin bra ut, men inkomstkällan kommer inte vara lika stor framöver.
Cup/sammandrag
Varje år bidrar föreningen med en summa för att vi skall kunna åka på cuper. Vill man åka på en cup får man betala en anmälningsavgift per lag man anmäler. Vi har anmält två lag när vi åkt iväg. Anmälningsavgiften varierar men brukar ligga omring 800kr - 1.500 kr per lag.
Vi diskuterade huruvida det fanns intresse för att åka på cuper. Det fanns intresse beroende på när dessa cuper spelades. Då vi spelar match nästan varje helg, är endast cuper som ligger under serieuppehållet aktuella. Vi skulle hålla lite utkik om det fanns något passande.
Ett alternativ som diskuterades var att anordna ett eget "sammandrag" under somamren. Då har vi möjlighet att få in lite pengar till laget. Detta förslag kändes intressant även om det också är kul att åka iväg på cuper.
Försäljningar
Dessa återkommande försäljningar diskuterades. Vi ledare skall försöka få fram en ungefärlig årsplan över när man skall sälja saker.
Förr hade varje lag en egen lagkassa där all försäljning gick direkt in till laget. Detta är tyvärr inte godkänt längre utan föreningen måste ha ett gemensamt konto. Det innebär att det man säljer hamnar i en gemensam kassa. Sedan får varje lag en viss procent av det man sålt för insatt på sitt egna lagkonto.
Med andra ord så ju mer vi lyckas sälja, desto mer kommer gå direkt till vårt lag. Men varje familj gör så gott man kan. Övriga pengar som föreningen får in via försäljningar, går bl.a. till planhyror, domaravgifter, matchkläder, västar, bollar m.m. Detta är enorma summor vilket innebär att inkomsterna som försäljningarna ger blir väldigt viktiga för föreningen.
Emma Wallberg har tidigare haft ansvar för att hålla i dessa försäljningar. Hon har gjort det föredömligt och vi tackar henne ödmjukast för hennes insats! Hon har nu ersatts av Gabriela Hriczová som kommer ansvara för detta framöver med hjälp av övriga ledare i laget.
Nytt för säsongen är att vi skall sälja Ravelli. Det kom ut ett separat mejl om detta häromdagen.
Utvecklingssamtal
Under våren kommer utföra individuella utvecklingssamtal med spelarna i laget. Syftet är att säkerställa att alla spelare trivs och har roligt i laget där fotbollsspelandet och den individuella utvecklingen ska främjas. Det går att jämföra med utvecklingssamtalen i skolan i motsvarande åldrar.
Samtalet genomförs normalt mellan ledare och spelare i samband med träning. Vi går igenom en mall med drygt 10 frågor för att sedan avsluta med att gå igenom föreningens värdegrund med särskilt fokus på beteende och språkbruk.
Övriga frågor
Under denna punkt uppkom önskemål om att vi när tillfälle ges kommer ordna omklädningsrum så grabbarna byter om tillsammans. Detta för att bygga på lagkänsla samt få in rutiner som dusch m.m. Detta kommer framförallt bli aktuellt vid kommande matcher. Det är dock inget krav att man byter om tillsammans men just snacket i omklädningsrummet är ofta någonting man saknar när man sedermera slutar spela fotboll. Det vore alltså ett trevligt inslag för att bygga på lagkänslan.
Ravelli
12 apr, 15:47 0 kommentarer
Hej!
Nu startar försäljning av Ravelli som föreningen skickade ut information om för ett tag sedan.
Nedan kommer mycket text, men läs igenom och återkom gärna om ni har frågor eller behöver hjälp med registrering etc! Varje barn kommer att få en egen katalog i samband med träningen imorgon, lördag.
Tobbe har varit på uppstartsmöte i veckan och fått varorna presenterade för sig och uppfattningen är att detta kan generera bra lönsamhet för lagen och klubben!
RAVELLI – INFORMATION OM SÄLJOMGÅNGEN
Hej på er alla i klubben! Vi kommer sälja RAVELLI i år och målet är att alla ska sälja för 1500kr/8 paket, där de 8 första paketen går 80% till föreningen och 20% till lagen av intäkten. Från paket 9 så går 80% till lagen och 20% till föreningen!
RAVELLI har ett brett sortiment med något för alla! Hela 30% av sortimentet i katalogen är tillverkat i Sverige bland annat täcken, kuddar, rengöringsprodukter och mycket mer.
Men alla kommer att få en katalog som ni kan ta upp beställningar via men ni ska också registrera er via denna sida:
https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/atvidabergs-ff
Så här gör ni:�* Följ länken alternativt skanna QR-koden med pappret ni fick med katalogen. Ni kommer då till https://partner.ravelli.se/se/landing/seller/atvidabergs-ff som är vår förenings-sida hos RAVELLI.
* Välj vårt lag
*Skapa ett säljarkonto i aktiva medlemmens/barnens namn (så det blir enkelt när leveransen kommer och även det som visas i webbshoppen).
* Ni får nu en länk på mejlen/sms till er egen försäljnings-sida hos RAVELLI, därefter loggar ni in på: https://partner.ravelli.se/se för att kunna lägga till kunder och har överblick över er sida.
* I sms:et/mejlet finns också en ”säljkod” som ni kan skriva på katalogen samt får ni er personliga webbshop i sms:et.
VIKTIGT! Kontrollerar när ni delar att det står säljarens namn i webbshopslänken så att ni delar rätt länk och paketen registrerar på er.
* Börja sälj och det kan man göra på fler sätt.
1. Ta upp beställningar via katalogen och webbshoppen därefter kommer vi att få alla paket till en vald adress sorterat per säljare & per lag där en orderlista finns i varje kartong.
2. Vidarebefordra länken till de som vill handla. De kan nu själva gå in och göra sin beställning precis som på en vanlig e-handelssida och betala med kort eller Klarna. Paketet skickas direkt till köparens närmaste utlämningsställe när beställningen görs. 5 paket eller fler är fraktfritt.
Försäljningen pågår fram till och med den 21 maj, därefter stängs den här säljomgången och paketen levereras till oss cirka 7 arbetsdagar efter avslutad säljomgång.
Har ni frågor är det bara att höra av er till Tobbe Wretman eller Nils på Ravelli, hans kontaktuppgifter är: nils@ravelli.seeller 0793–347966. Lycka till!
/Ledarna P.2014
Fotografering
12 apr, 08:46 0 kommentarer
Hej!
Vi ledare fick detta mejl från föreningen under gårdagen. Jag vidarebefordrar informationen nedan så får ni samma information. Vi får återkomma längre fram när detaljerna är klara.
”Hej!
Det närmar sig fotografering för våra lag i Åtvidabergs FF. Vi kommer att genomföra detta i Pingsthelgen 18-19 Maj. Vi håller på att ta fram ett schema och återkopplar när detta är klart.
Bra om ni planerar in detta i era kalendrar.
Fotograferingen kommer att äga rum på Kopparvallen och lagen ska som tidigare bära matchställ.
Det kommer att tas lag och individuella bilder. På kansliet finns det redan nu Fotoformulär som ska fyllas i för varje spelare och tas med till fotograferingen ifylld.
Jag återkommer när schemat är klart. Hör av er om ni har frågor, funderingar och idéer.”
/Ledarna P.2014
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
Ons 24/4
17:30-19:00 |
Inomhusträning
Långbrottshallen |
Lör 27/4
09:30-11:00 |
Träning
Kopparvallen |
Ons 1/5
17:30-19:00 |
Träning
Långbrottshallen |
Lör 4/5
09:30-11:00 |
Match mot Ekängens IF
Edberga |
Lör 4/5
09:30-11:00 |
Träning
Kopparvallen |
Lör 4/5
17:00-18:30 |
Match mot Stångebro United BK Blå
Edberga |
Lör 11/5
09:30-11:00 |
Träning
Kopparvallen |
Lör 11/5
12:00-13:30 |
Match mot Karle IF
Ryd Solhaga |
Sön 12/5
15:00-16:30 |
Match mot IK Östria Lambohov Svart
Linköping Airdome Ryd |
Lör 18/5
09:30-11:00 |
Match mot LBK Gottfridsberg Gul
Edberga |