Dela nyhet
Funktionärsuppgifter Musik & Motor 2025
4 aug, 10:56 0 kommentarer
Hej!
Arbetspassfördelning 2025:
Fredag 06.00 Städning Dalg 8/8: Flickor div.6 + Flickor div.4
Lördag 06.00 Städning Dalg 9/8: MT-Cup Knattelag (2016-2020)
Söndag 06.00 Städning 10/8: Pojkar div.7, pojkar div.4, Pojklag Gudh
Söndag Städning Tingshusparken: Herrlag
Kiosk Dragracing Fredag: Pojklag Div.2
Parkering Lördag: Flicklag Div.4
Fredag: Cykelvasa Start Oxberg: Herrlag + Pojklag Div.2 + Pojklag Div.4
Samling ICA-Parkering 06.00 för städning.
Info till berörda lag och föräldrar inför Älvdalens IF fotbolls städuppdrag fredag, lördag och söndag morgon 8:e-10:e Augusti V.32.
Vi önskar så många hjälpande händer som möjligt för att göra uppdraget så smidigt som möjligt.
Funktionärsarbete är obligatoriska för alla spelare i föreningen, har man inte möjlighet att delta ber man en förälder, släkting eller kompis om hjälp. Byt arbetspass med varandra vid förhinder.
Arbetspassen är viktiga för att vi skall ha ekonomisk möjlighet att bedriva verksamheten med utrustningsinköp, sköta planer och faciliteter samt ha ekonomi att ha lag i olika seriespel. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få under några få timmar vid något av tillfällena.
Anmäl gärna ert deltagande till er respektive lagledare. Vi är tacksamma om fler kan och vill stödja verksamheten där era barn och ungdomar är aktiva.
Tider & praktisk information:
Tiderna för städning gäller samtliga dagar
Samling kl 06.00 vid ICA Parkeringen.
(Förväntad tidsåtgång per pass är ca 2-3 timmar).
Här tilldelas ni olika områden i grupper för städning samt får information om hur städningen skall gå till. Vi kommer att städa Dalgatan inklusive trottoarer från norra i byn från infarten till besparingsgaraget ned till Din-X macken söderut i byn.
Parkeringsytor skall städas samt Hotellvägen & Ribbholmsvägen. Till vår hjälp har vi en sopbil med chaufför som vi sopar ner anpassat skräp från trottoarerna till i vägbanan som sedan kommer och samlar upp det. Skräp som vi manuellt skall ta hand om är plastpåsar, skrymmande saker samt flaskor och burkar som antingen kastas eller sorteras för pantning.
Klubben tillhandahåller ett antal sopkvastar, sopsäckar, sopcontainers finns utplacerade att slänga sopsäckarna i.
Medtag gärna egna sopkvastar, handskar, kläder efter väder och uppgift samt ett glatt humör så gör vi jobbet tillsammans så roligt som möjligt.
Barn från knattefotbollen som vill delta tillsammans med föräldrar är varmt välkomna då det finns lämpliga uppgifter för alla att utföra.
Tack på förhand för ert deltagande
Mvh Älvdalens IF Fotbolls styrelse
Kommentarer