Arbetspass 23/24
- 14/10 11.45-13.00 Olandshallen
Kiosk- Oliver, Simon
Seket- Viggo.B, Casper, Ture
- 28/10 14.15-15.30 Gimo sporthall
Kiosk- Eddie, Liam
Seket- Leon, Elis, William
- 18/11 16.45-18.00 Gimo sporthall
kiosk- Hugo, Elias
Seket- Vincent, Eliah
- 2/12 12.45-14.00 Olandshallen
Kiosk- Adrian, Viggo.J,
Seket- Lukas.B, Lukas.P, Vilmer
- 14/1 U-LAG HERR 19.00-22.00 Olandshallen
Kiosk- Vincent, Lukas.B
- 20/1 09.45-12.15 Olandshallen
Kiosk- Isak, Emilio
Seket- Sixten, Liam ,
- 20/1 15.45 -18.15 Olandshallen
Kiosk- Leon , Hugo
Seket- Oliver, Ture, William
- 3/2 12.45-14.00 Olandhallen
Kiosk- Lukas.P, Vilmer
Seket- Simon, Viggo.B , Eddie
- 10/2 10.30-11.45 Olandshallen
Kisok- Viggo.B, Oliver
Seket- Elis, Viggo.J, Eliah
- 17/2 DAM A-LAG 15.00-18.15 Olandshallen
Kiosk- Ture, Emilio, Eddie, William (varav 1 är matchvärd)
Sargvakter- Casper, Viggo.J, Vincent, Hugo
- 24/2 HERR A-LAG 14.00-17.00 Olandshallen
Kiosk- Lukas.B, Liam, Leon, Elis (varav 1 är matchvärd)
Sargvakter- Vilmer, Elias, Sixten, Simon
- 2/3 11.30-12.45 Olandshallen
Kiosk- Eliah, Elis
Seket- Lukas.P, Isak, Leon
- 15/3 U-LAG HERR 20.15-22.30 Olandshallen
Kiosk- Casper, Oliver
- 16/3 16.15-17.30 Gimo sporthall
Kiosk- Emilio, Ture
Seket- Vincent, Liam
- 23/3 10.15-11.30 Olandshallen
Kiosk- Viggo.B, Simon
Seket- Sixten, Isak, Eddie
Har man första matchen på en dag så öppnas kiosken senast 1 timme innan matchstart och laget hämtar även kiosknyckel. Är det matcher efter varandra är det bra att man är ca 45 minuter innan sitt lags match startar och byter av föregående lags personal och checkar av vad som ev behöver göras fylla på med korv, toast etc. Hjälper till att städa av när man för en stund är ganska många på plats!
Kiosknyckel
Det laget som öppnar kiosken är ansvariga att hämta ut kiosknyckeln hos Alunda Foto.
Det laget som stänger kiosken är ansvariga att lämna tillbaka kiosknyckeln hos Alunda Foto. Återlämningen bör ske så fort som det är möjligt.
Observera att Alunda Foto är stängt på söndagar och öppnar normalt 10:00 på lördagar.
Betalning i kiosken sker nu endast via Swish!
Bemanning
Normalt bemannas kiosken av 2 personer men i samband med A-lagsmatcher ska det vara 4 personer (se nedan).
Ingen under 16 år ska stå i kiosken utan målsman. Barn under 10 år ska ej vara i kiosken, förutom korta stunder.
A-lagsmatcher
Från 1 timme innan matchstart ska kiosken bemannas av 4 personer varav en är hallvärd.
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig att välkomna publiken till hallen och hjälpa till att hitta sittplatser.
Hallvärden är också ansvarig att titta till B-hallen under match.
DET ÄR INTE OKEJ ATT BARN OCH UNDGOMAR ÄR I B-HALLEN!
Den är inte bokad av oss utan där ser vi till att ingen vistas under våra matcher! Det skräpas bara ner och blir mer jobb för alla inblandade! Så hjälps vi åt att hålla B-hallen tom blir det enklare att hantera matcharrangemangen!
Hallvärden ska bära en gul väst som finns i kiosken.
Sargvakter
Laget som har kiosken är också ansvariga att det finns sargvakter.
Det behövs 2 spelare i varje hörn och är spelarna små måste det kompletteras med vuxna.
Sargvakterna bör vara på plats 30 minuter innan matchstart.
Sargvakterna är ansvariga att samla in bollarna när uppvärmningen är avslutad.
Spelare som är sargvakter SKALL bära skyddglasögon.
Städning
Efter avslutad match så hjälps, kioskpersonalen och föräldrar till sargvakterna, åt att städa.
Övrigt
Fyll gärna upp med varor som finns i lådorna så kiosken ser välfylld och inbjudande ut!
Lägg fram korvbröd och toast på tining under dagens gång när det börjar ta slut. Korvbrödet mår inte så bra om man micrar det.
Finns även en stor frys i samlingsrummet bakom dörren längst in till höger! Hämta där om frysarna i kiosken är tomma eller nästan tomma.
Fullständiga instruktioner för vad som gäller vid öppning och stängning av kiosken finns i pärmen i kiosken. Instruktionerna finns även här: kioskinstruktioner.pdf
Kiosken i Gimo Sporthall
Kiosknyckel
Det laget som har första match/poolspel tar fram nyckeln som sitter i lilla nyckelboxen i skåpet i Gimo. Koder till både skåpet och boxen finns på FB i gruppen tränings & matchtider.
Laget som stänger kiosken är ansvariga för att ställa tillbaka allt i förrådet och låsa in nycklarna.
Ring Trond på telefonnr 073-5464531 eller Dan Collin 073-9321314 för att få koderna.
Uppställning av kiosk
Den som öppnar kiosken tar fram bordet från förrådet i omklädningsrum 3, sätter på kaffe och tar fram varor. Korv och toast hämtas i Olandshallen DAGEN innan matchen för att det ska hinna tinas upp. Likaså gäller hämtning av ketchup, senap och mjölk.
Kioskpersonal
Normalt bemannas kiosken av två personer, men i samband med poolspel krävs en större bemanning. Kioskpersonalen ser till att hålla snyggt och rent runt spelplanen och efter avslutad match/poolspel, hjälps kioskpersonalen och föräldrar att städa. Kioskpersonalen ansvarar även för att informera kioskansvariga för uppfyllnad av varor via meddelande
Nina Collin 070-8377482
Marie Åström 070-7236494
Hallvärd
Hallvärden är ansvarig för att välkomna publiken till hallen samt att se till så allt flyter på under matchen/poolspelet.
Lycka till och ha en fin dag!
Kioskgruppen:
Nina Collin
0708- 377482
nina.collin@edu.osthammar.se
Marie Åström
0707- 236494