Dela nyhet
Viktig info
1 okt 2019 7 kommentarer
Vi (föreningen, dvs alla medlemmar) måste hjälpas åt att hitta nya styrelsemedlemmar. Då inga frivilligt har anmält sig att hjälpa till med detta i en s.k. valberedningsgrupp, bestämdes på föräldrarepresentantmötet förra måndagen, att varje lag måste skicka en representant till styrelsemötet 10/10 18:00 i klubbstugan.
Detta för att få igång diskussionen kring valberedning och att få info om posterna som behövs till nästa års styrelse.
Vem från PF12 har möjlighet att gå på mötet den 10:e som vår representant? Obs, detta är endast ett inledande möte, sedan får vi se hur man kommer gå vidare. Alltså inte sagt att vår representant fortsatt måste sitta i valberedningen! Kan man fortsatt bidra är det ju toppen. Men det viktiga är som sagt i första läget att vi skickar en representant från vårt lag!
Lottpriser inför fotbollsgalan
Varje lag ska som vanligt skänka minst 3 lottpriser till fotbollsgalan 26/10. Dessa ska lämnas in senast onsdag 23/10 till klubbstugan. Det kan vara allt från ett sponsorparaply till ett paket kaffe, chokladask eller liknande.
Någon som har nåt till skänks? Annars kommer vi fördela ut detta på varje lagmedlem inför framtiden. Två gånger om året ska varje lag ordna 3 lottpriser (3 till sommarfesten och 3 till fotbollsgalan).
Skriv här senast måndag 7/10 om ni har något till skänks, annars lägger vi ut lista nästa vecka på hur lottpriserna ska fördelas för kommande år. (Ni som redan har hjälpt till med detta tidigare år kommer inte behöva göra det igen!)
Pantamera
Jag och Anna var i helgen och lämnade sex säckar med burkar/flaskor på IP. Tävlingen - där vårt lag kan vinna en peng till att hitta på nåt kul ihop - samtidigt som föreningen drar in pengar - pågår fram till december, vi måste samla mera! Kom med era flaskor och burkar (sorterade var för sig men man kan blanda danska, tyska och svenska burkar i samma påse) till Anna på Vikingavägen 8 (tfn 0768-832691).
Vi har 36 barn inskrivna i laget, dvs borde vi vara ca 72 "anhöriga" som kan hjälpas åt med samtliga ovan uppdrag =) Så, har ni som föräldrar själva inte möjlighet - kolla med mor/farföräldrar, släktingar eller någon bekant som är intresserad av att engagera sig i styrelsen eller att hjälpa med priser eller pantamera.
Ingen kan göra allt - men alla kan göra något!
hälsningar Anna och Helena
Föräldrarepr. PF12
Kommentarer
Jonas Evergren - Tuvas Pappa 1 okt 2019
Jag kan gå på styrelsemötet
Helena 1 okt 2019
Tack Jonas, grymt.
Erik H. 1 okt 2019
Jag kan fixa lite priser till lotteri. Tex Reflexvästar, tygkassar mm.
Ida (Vincent S Mamma) 1 okt 2019
Jag kommer vara där som representant för trivsel😄.
Patrik T. 1 okt 2019
Vi kan fixa 5 paket kaffe.
Helena 1 okt 2019
Tack Patrik och Erik, då har vi tre priser tillsammans från er :)
Antingen lämnar man till Ida S (Vincents mamma) som dukar/fixar inför Galan eller lämnar på kontoret i klubbstugan. Tänk på att märka upp priserna med ?PF12?!
Jonas E. 10 okt 2019
Hej,
Nyss hemkommen från mötet med klubbens styrelse.
Man behöver hjälp med lite olika saker.
Det kommer att komma en ordentlig lista samt en en arbetsbeskrivning på det man behöver hjälp med.
Enkelt förklarat:
Det finns olika kommittéer som behöver bemannas. Vi är 30 barn i laget, så nog finns det någon som kan ställa upp. Vi pratar ett par tillfälle månad/år.
Valberedningen: få fram förslag till olika poster
Marknadskommitten: hjälpa till att dra in pengar till klubben - som även våra egna barn har nytta av.
Ovan är de viktiga - men det finns fler.
Mer info kommer från styrelsen i slutet av nästa månad.
Desto fler som hjälper till - desto mindre jobb per person - vi är 30 barn.
Detta gäller föräldrar, inte tränare eller föräldrarepresantenter.
Är någon bra på att snickra/ el eller annat hantverk, så tar föreningen gärna mot hjälp. Det kan handla om att gjuta en plint, byta en dörr eller sätta ett uttag.
Jonas