Dela nyhet
Information Bohuscup
29 mar, 11:36 7 kommentarer
Hej!
Om är snart en månad så skall vi åka på vår första föreningscup det är nytt för oss alla, spelare ledare och föreningen.
Vi har anmält 24 lag till turneringen och kommer att åka med nästan 300 spelare och ledare, samt förhoppningsvis många supporters på plats!
Här kommer en summering av vad vi vet hittills.
Resa med tåg
Vi kommer att åka tåg det är två avgångar ned och hem.
Stockholm till Göteborg den 3 maj kl. 12.30, ankomst kl. 15.35 129 platser
Stockholm till Göteborg den 3 maj kl. 14.29, ankomst kl. 17.33 166 platser
Göteborg till Stockholm den 5 maj kl. 18.24, ankomst kl. 21.31 168 platser
Göteborg till Stockholm den 5 maj kl. 19.19, ankomst kl. 22.27 127 platser
Vi reser ned på en fredag ankomst för första laget 15.35 det innebär att skolan som vi kommer att bo på fortsatt har verksamhet och vi kommer inte att kunna checka-in på skolan förrän runt 17.30, men vi är i dialog med Bohuscup om att kunna lägga bagage i något klassrum på skolan.
Vilka lag som åker på vilket tåg är inte bestämt än, det kommer att vara beroende på spelschema och första matchstart på fredagen, vissa lag kommer att ha matcher på fredagen och de måste åka med första tåget.
Notera att det kan vara så att ex. P2010 som har tre lag med måste åka på två olika tåg ex. om ett lag spelar match på fredagen och två andra lag inte gör det.
Förutom spelschema så kommer vi att prioritera de yngre lagen så att de får enklare resa, alltså de yngre kommer i största möjliga mån att åka med sena avgången ned till Göteborg och tidiga avgången hem.
Vi kommer i största möjliga mån försöka hålla ihop lagen men det kommer inte att gå några lag kommer att behöva dela upp sig, både på grund av matchtider men även eftersom vi har platsbokning på tåg och dessa platser inte är jämt delbara med lagen.
Exakt vilka platser respektive lag får på tåget kommer vi att bestämma när spelschemat är publicerat och ge till ledare för respektive lag att fördela inom lagen.
Boende
Vi kommer att bo på Burgården en skola i centrala Göteborg med bra kommunikationer utanför dörren.
Spelprogram
Kommer enligt arrangören att publiceras runt den 15:e april. Arrangören har lovat att lagen kommer att kunna hållas samman, alltså för P2010 som har med tre lag så skall alla tre lagen spela på samma plats.
Spelplatserna är:
Lundbystrand
Landala Sporthall
Kungälvs Mimershallen och Idrottshallen
Kviberg Serneke Arena
Ruddalen
ÖHK-Hallen
Lundyskolan
Lillekärrshallen och Kärra sporthall i Kärra
Utöver handbollen som självklart är central i Bohus Cup, kommer vi även ha eventområden vid Serneke Arena och Ruddalen
Herrjuniorer kommer att spela i Kungälv övriga lag kommer att spela i Göteborg.
Mat och specialkost
Frukost och middag serveras på skolan luncher äts från foodtrucks vid matcherna.
Allergier och specialkost skulle anges vid anmälan, det finns ett fält in Svenska lag för allergier kontrollera att det är inlagd är också, vi kommer att skicka in både baserat på vad som står under allergier och vad som angavs vid anmälan.
De måltider som ingår med deltagarkort är
Fredag: middag,
Lördag: frukost, lunch, middag
Söndag: frukost, lunch.
NOTERA att middag på söndagen inte ingår utan kommer att behöva köpas in själv.
Som vanligt för cuper i Göteborg så ordnas transporter med västtrafik, bussar och spårvagnar.
Om ni har frågor om cupen så ställ dessa till bohuscup@tabyhandboll.se
Kommentarer
Karin L. 29 mar, 12:24
Stort tack Glenn för att du fixar med allt kring Bohus 😊
Martin N. 29 mar, 12:32
Det här blir grymt kul! Bra jobbat Glenn! 💯⭐️
Jessie R. 29 mar, 12:45
Täby tar över 💪
Erik R. 29 mar, 20:09
Låter jätteroligt! 👍
Karin t. 2 apr, 17:15
Kommer att bli så roligt! Bra fixat Glenn!
Louise E. 2 apr, 17:22
Stort tack för allt arbete med detta 🙏
Erik R. Igår, 11:57
Var hittar jag mer detaljerad info inför fredag?