Dela nyhet
JumpYard och framtiden
23 maj, 08:08 3 kommentarer
Hej!
Klubben har beslutat att inte göra Jumpyard eventet till en klubbgemensam avslutning. MEN alla de som vill i laget (även de som inte anmält sig) är välkommen till JumpYard den 28/5 mellan kl 18-20. Självkostnadspris 129 kr, uppge att ni kommer från Sundsvall Handboll.
I övrigt är nästkommande säsong i full planering. Våren har bjudit på klurigheter kring hur många lag och i vilka serier vi ska spela.
Vi kommer att vara en ganska stor trupp då flickor 2013 nu entrar seriespelet. Jag vet att det finns en väldigt stark önskan från f2012/2011 att få fortsätta träna och spela ihop och vi försöker nu styra upp så alla dvs 2013/12/11 organiseras på ett bra sätt.
Förra säsongen hade vi det lite svajigt på tränarfronten där det blev lite hattigt. Målet är att i år ha en större tränarstab så att inte ansvaret faller på för få.
Som det är nu har vi 3 vuxna som kan vara med i varierande grad. Jag jobbar vidare med ytterligare tränare, men ni vuxna (framför allt i 2013) kan väl ta en funderare på om ni kan vara med som tränare. Det är roligt att se tjejerna utvecklas, och det finns goda möjligheter till tränarutbildningar i Handbollsförbund Norrs regi.
Inbjudan till föräldrarnöte i augusti kommer, jag önskar att det finns iallafall 1 representant från varje ungdom med. Kommande säsong kommer att behöva fler insatser från oss alla.
Fundera kring om DU har en speciell talang och kan bidra till något av nedslående ansvarsområden.
Ansvarsområden som behöver tillsättas:
Matchvärd (tillsätta matchvärdar vid sammandrag)
Fika/försäljning vid sammandrag( skapa en fika grupp, planera kring föräljning fördela arbetspass)
Sekretariatet (Utbildas i hantering av sekritariatet, obs man sitter 2 st)
Tränare (vara med och utveckla tjejernas handbollskunskaper)
Ha det gott och njut av sommaren!
Mvh Hanna
Kommentarer
Mattias Wikström 23 maj, 19:23
Mycket bra. Hanna!
Lovis 24 maj, 07:31
Toast kan jag ;)
Hanna Bodin 24 maj, 07:38
Hahah, ja det kanske borde vara ett eget ansvarsområde. Du har givet en plats som toastansvarig;)