Dela nyhet
Föräldramöte
8 okt, 15:03 0 kommentarer
Här kommer information om vad som togs upp under föräldramötet den 1/10.
Från föreningen:
- Under våra ledarträffar föregående säsong har styrelsen och ledare i föreningen arbetat med att ta fram underlag till klubbens värdegrund samt röda tråden. Dessa dokument finns att läsa på hemsidan.
- Ekonomin i föreningen ser bättre ut men är fortsatt tajt, därför kommer inga cupbidrag att delas ut till lagen.
- Föreningen är numer anslutna till fritidskortet. Fritidskortet är en ekonomisk hjälp för föräldrar vars barn vill hålla på med någon idrott eller aktivitet. Sök på fritiskortet för att läsa mer och ansöka. Går inte att använda för de som redan betalat in medlemsavgiften.
- Om ni eller om ni känner någon som vill sponsra klubben tas detta tacksamt emot. Kontakta styrelsen för mer information.
- Under säsongen kommer alla lag i föreningen sälja sportlotten, varje barn kommer få 10 lotter var. Man gör sitt bästa för att sälja. Är det lotter som blir osålda ska dessa lämnas tillbaka. Joakim Lund kommer ta emot och dela ut lotterna till vårt lag, det är också han som ska ha tillbaka alla osålda lotter. Pengarna för alla sålda lotter skickas till kassör Hans Hammerin.
- Föreningen har arbetat fram en krisplan (som vi hoppas på att vi aldrig behöver använda). Finns under dokument på hemsidan.
- Vi kommer bli tilldelade ansvar vid A-lagsmatcher, Zofia sätter ihop ett schema om vem som är planerad när och lägger ut på vår sida. Under egna matcher ansvarar vi själva för kiosk, sekretariat och matchvärd. Vi kan ha egen lagförsäljning i kiosken i form av hembakat.
Från ledare:
- I år spelar vi i serie pojkar blå 2 grupp 1, det är endast 5 lag i serien och de planerade matcherna ligger nu i kalendern. Vi kollar på möjligheten att spela fler matcher mot dessa lag under säsongen.
- Till helgen 11/10 startar vi igång säsongen med Vänern pärla cup i Mariestad. Information om detta har skickats ut i chatten och finns här på sidan. Vi planerar även att genomföra en cup i slutet av säsongen. Förslag på Örebro cupen eller Warbergspelen finns. Vi ledare kollar en bra cup och återkommer när vi bestämt oss. Eftersom de flesta avslutningscuper ligger i april har vi fotbollen att förhålla oss till också. Niklas Dahlund hjälpte till och kollade upp att helgen 11/4 samt 25-26/4 är bokade för fotbollscup. Så vi anpassar cuper efter det. Det kommer troligtvis bli en tvådagars cup vi åker på med övernattning.
- Lagförsäljning kom på tal. Förslag om försäljning av Klings glass och kakor diskuterades. I chatten finns nu fler förslag på försäljning. Försäljningen genomförs för att kunna betala ev cupavgifter samt till lagaktiviteter.
- Dusch! Denna säsong gäller gemensam dusch i hallen efter samtliga matcher oavsett hemma eller borta. Vi erbjuder även dusch i hallen efter genomförd träning, denna är dock frivillig. Vi vet att det är flera av barnen som ännu är obekväma med att duscha gemensamt efter matcher och vi kommer inte tvinga någon till det. Men det är ett önskemål för att stärka lagkänslan ännu mer. De barn som inte duschar efter match stannar ändå kvar i omklädningsrummet tills de flesta är klara.
- Vi ledare hoppas på en bra dialog med er föräldrar och önskar därför att ni pratar med oss om det är något ni undrar över eller om det är något vi behöver veta kring era barn.
Nu hoppas vi på en bra och rolig säsong!
Mvh Ledarna
Kommentarer