Serveringsbemanning
Som vanligt är det vi föräldrar i slalomklubben som bemannar vår trevliga servering i backen under säsongen och precis som tidigare år läggs schemat upp och vi medlemmar fyller därefter i när vi vill utföra våra pass
Årets serveringsschema publiceras måndag 15/12 kl. 17:00 här
Alla som skall göra pass i serveringen (gäller alla medlemmar med barn som är aktiva i klubben utom dem som valt att göra sina pass i snöläggningen istället) går då in och skriver in sig på de pass ni vill göra. Hur många pass ni skall göra per barn ser ni i fliken "Alla aktiva åkare". Det är först till kvarn som gäller, är ett pass redan fyllt av någon annan får ni välja ett annat pass.
Schemat ligger öppet fram till lördag 20/12 kl. 23:59.
Därefter tas länken bort och trivselkommittén fyller de eventuella pass som återstår med dem som inte själva gjort ett aktivt val av pass.
Under julveckan publiceras den slutliga bemanningen och information skickas ut till alla.
I år fördelas passen på följande sätt:
U8 - U12 2 pass per åkare
U14 - U16 3 pass per åkare
FIS 1 pass per åkare (beror på att FIS-åkarna har mer än dubbelt så många tävlingspass per åkare)
Fiket kommer även under denna säsong vara bemannat på helger samt då vi anordnar tävling i backen. Vi har ingen bemanning på vardagar men en enklare självservering kommer då erbjudas.
Om du blir sjuk eller får förhinder och inte kan göra ditt pass ansvarar du själv för att hitta en ersättare. Tips: Använd sms-, supertext eller mailgrupper i träningsgruppen. Ni kan även använda Facebook-gruppen "Sundsvalls slalomklubbs info & vänner" för att byta pass med varandra - det är dock inte tillåtet att ta in någon som inte är medlem i klubben för att göra ert pass.
Vi har även en vikarielista som kan användas om någon behöver sälja sitt pass. Man gör själv upp betalning med vikarien. Vikarielistan hittar ni här.
Uteblir man från sitt pass, får man betala en avgift på 1 000 kr till klubben. Detta motsvarar klubbens kostnader för att ta in och avlöna en vikarie.
Alla ändringar som görs under säsongen, som byte av pass samt om man anlitat en vikarie, skall meddelas Trivselkommittén.
Skicka e-post eller sms till Tove Fikse med information om datum och tid för passbyte och ev namn på vikarien - tovefikse@gmail.com Tlf 070-359 28 92
Instruktioner för fiket:
- Det har köpts in förekläden som alla måste ha på sig när de arbetar i fiket (tänk även på att dina kläder är helt rena).
- Den som öppnar fiket ska ha som rutin att kolla temperaturmätarna i kylskåpen, max 8 plus ska det vara, kolla även så att frysarna fungerar.
- Inget rengöringsmedel ska stå framme vid diskhon, det ska förvaras under diskbänken alt. inne i ”diskhörnan”.
Rutiner kommer finnas uppsatta precis som tidigare år. Tänk på att det är viktigt att använda helt nytagna handskar när du hanterar livsmedel till en person med allergi.
- Viktigt att om man använder fikets kaffebryggare/terrmosar så MÅSTE man komma ihåg att tömma den och termosar, det har hänt ett flertal gånger att det inte blivit gjort. Man har ett ansvar att diska och städa efter sig.
- Alla medlemmar får mer än gärna ta en trasa, hink och sopborste och städa lite om ni är i backen på vardagar. Städgrejer finns bakom de tygskynken som hänger i hallen. Då inte fiket är öppet på vardagar så finns ingen personal på plats för att städa, och det är inte vår uppgift i trivsel och städa varje dag utan det kan vi tillsammans som medlemmar hjälpas åt med, eller hur?
Nu ser vi fram emot en trevlig säsong tillsammans i vår fantastiska backe!
//Trivselkommittén