Dela nyhet
Info från ungdomsansvarig
19 mar 2018 3 kommentarer
Hej alla ledare Slottsskogen/Godhem IF.
Vi, Terese och Sanna, sitter i SG97s styrelse och är båda ungdomsansvariga.
I vårt uppdrag ansvarar vi för organisation av prova-på-fotbollen för barn födda 2013, SG-dagen, 3 mot 3-sammandrag på Ruddalen och klubbens egen sommarfotbollsskola. Utöver det vill vi även finnas till hands för er tränare. Vi hoppas på att kunna fungera som framförallt bollplank men även som stöd om situationen kräver.
Under våren är vi, eller någon annan från styrelsen, gärna med på era föräldramöten och/eller kommer förbi träningen för att prata med föräldrarna där. Vi tror på att engagera föräldrarna tidigt och få dem att känna SGs gemenskap. Tveka inte att kontakta oss om ni har frågor som rör ungdomsverksamheten.
Vi hoppas att ni ledare har sett och tagit del av nyttig info i vänsterspalten här på hemsidan. Här finns klubbens jämställdhetsplan, hållbarhetspolicy, föräldrapolicy, lathund för klädbeställningar, årshjul och ”startkit” för ledare. Läs gärna igenom informationen, du kanske får svar på en fråga du länge gått och funderat på!
I april drar utomhussäsongen igång och containern kommer att bli ett hett diskussionsämne.
För att vi tillsammans ska hålla ordning på alla bollar och västar kommer varje lag få två ansvarsveckor. Under dessa två veckor har man ansvar för att:
- västar sorteras i rätt storlek på rätt ringar
- koner m.m. ställs i ordning
- bollarna ligger i rätt nät, 3:or resp. 4:or
- bollarna gås igenom och pumpas någon gång under perioden.
Pump (elektrisk) finns i klubbstugan så man måste tyvärr ta bollarna med sig dit. Eventuellt kan vi få tillgång till el vid 11-mannaplanen men i skrivande stund har vi inte lyckats fixa det. Trasiga bollar sorteras ut och läggs i klubbhuset eller slängs. Tänk på att varje lag bara behöver pumpa bollarna en gång/säsong!
OBS! Tanken är att arbetet med materialet ska ske när ni ändå är nere på träning. Ingen ska behöva åka dit extra.
Alla bidrar förstås till ordningen genom att, vid varje träning, lämna containern som man själv vill hitta den!
Ansvarsveckor
Sanna+Terese |
v. 15 |
F07 |
v. 16-17 |
P07 |
v. 18-19 |
F08 |
v. 20-21 |
P08 |
v. 22-23 |
fotbollsskolan |
v. 24-25 |
|
Sommarlov |
F09 |
v. 33-34 |
P09 |
v. 35-36 |
F10 |
v. 37-38 |
P10 |
v. 39-40 |
FP12 |
v. 41-42 |
P11 |
v. 43-44 |
F11 (till vinterförvaring) |
v. 45-46 |
För att vi ska kunna starta upp med en fin och väl fungerande container ber vi er att lämna tillbaka alla bollar, västar och koner som ni har använt under vintersäsongen senast lördag 7 april. Ni får gärna lämna bollarna i klubbstugen!
Vi hoppas på en härlig och varm utomhussäsong tillsammans med er. Stort tack för att ni är med och bidrar till att SG97 växer och frodas. Utan er och ert engagemang hade vi inte funnits.
Med vänliga hälsningar
Sanna Aurelius Terese Larson
sanna@aurelius.se tessanla92@hotmail.com
0705-308730
Kommentarer
Per-Ola Antonsson 19 mar 2018
Mycket bra att ni fördelar arbetet med att hålla ordning på materialet. Hur gör vi när det det behövs nytt material, tex västar?
Sanna Aurelius 19 mar 2018
Jag och Terese ska göra en ordentlig inventering av materialet och beställa nytt om det behövs. Önskar man som ledare något speciellt/specifikt tar vi gärna emot önskemål. Maila eller kommentera här i nyheten!
Malick 19 mar 2018
Det är bra att värje lag få sitt eget väst och bollar där det stå P09 eller P10