Dela nyhet
Innebandysäsongen 2025/2026
10 sep, 22:03 0 kommentarer
Hej!
Här kommer information om innebandysäsongen 2025/2026.
Vi kommer att träna 2 dagar/vecka och det är följande dagar och tider som gäller:
- Måndag 18.30-19.45. Efter 19.45 behöver sargen rivas.
- Onsdagar 18.30-19.30. Efter 19.30 behöver sargen rivas.
Första träningen är måndag 29/9 och kallelse kommer som vanligt via laget.se. OBS! Glöm inte att svara på kallelserna då det underlättar för oss ledare att planera träningarna. Ska ditt barn inte spela kommande säsong får ni gärna återkoppla det till mig, 076–5013790.
Föräldrar kommer att behöva hjälpa till att riva sargen den kommande säsongen båda dagarna då vi har sista träningstiden både måndag och onsdag, se ovan. Om det skulle bli en inställd träning före vår träning kommer vi även att behöva bygga sargen och då förväntar jag mig att vi hjälps åt med denna uppgift. Jag kommer att maila information om vi hamnar i en sådan situation.
Spelaravgift 25/26: Spelaravgiften ligger kommande säsong på 700 kronor. För att få spela matcher kommande säsong så måste spelaravgiften vara inbetald. Är inte avgiften betald så kommer inte ditt barn att kallas till match. Spelaravgiften swishas till mitt telefonnummer 076-5013790 när säsongen börjar.
Cupspel: Jag har anmält vårt lag till cupspel 3–4/10 i Sandviken. Det är totalt 4 matcher och varje spelare får spela 2 matcher var. Det kommer inte att vara något slutspel. Kallelse kommer att komma via laget.se.
Matcher: Vi kommer under säsongen ingå i seriespel och matcherna kommer att ligga i kalendern i svenskalag. Barnen kommer att bli kallade till match men de kommer inte få spela samtliga matcher på grund av att vi är många spelare i laget.
Cafeteria: Karolin (Sigges mamma) och Therese (Ossians mamma) är ansvariga att lägga schema till cafeterian som vi kommer att sköta under säsongens 7 hemmamatcher. Samtliga kommer att bli tilldelad cafeteriatjänst, 2 personer/match. Om man inte kan stå i cafeterian så får man ta kontakt med annan förälder för att byta tid. Schemat kommer att läggas ut på svenskalag. Vi beslutade att de som står i cafeterian ordnar fika för försäljning, ca 10 bitar per person. Vi kommer även att behöva bemanna sekretariatet med 2 personer/match och även för den bemanningen kommer det att komma ut schema.
Försäljning: Vi kommer precis som föregående år att sälja bingolotter så det är inga förändringar jämfört med säsongen 24/25. Jag kommer att skriva ut information när jag har med mig bingolotter så får varje förälder ansvara och komma in i hallen och hämta. Bingolotterna kommer i slutet av november/börja av december.
- 4 bingolotter/spelare (minimum) till uppesittarkvällen 23/12 (kostnad 100 kr/lott). Pengarna går till klubben. Önskar man sälja fler lotter finns det möjlighet till det.
Övrig information:
- Det kommer finnas möjlighet att köpa hoodie med klubbmärke och initialer om man vill. Mer information kommer vid ett senare tillfälle när tröjorna kan provas och vad dom kostar.
Med vänlig hälsning
Jonas
Kommentarer