Bemanningsschema
Tider för Husvärdsskap & bemanning
Vi är i första hand HUSVÄRDAR och dessa uppgifter går alltid först.
Alltid minst 2 pers.som bemannar:
- Ansvarig husvärd måste vara minst 18 år
- Åldersgräns för att sköta kassan är minst 15 år
Ta för vana att be om bokningslista från vaktmästaren, då har du en översikt av vilka lag/föreningar som rör sig i fastigheten.
Om ni har förhinder byt med varandra.
Kiosktjänst Jernvallen v.46
Måndag 16.45 - 21.00 Junia och Nova S
Tisdag 16.45 - 21.00 Ella J och Agnes S
Onsdag 16.45 - 21.00 Freja och Msghana
Torsdag 16.45 - 21.00 Ellie och Leonie
Fredag 16.45 - 21.00 Susena och Lova
Söndag 8.30 - 13.00 Ronja och Alisa
Söndag 13.00 - 17.00 Ida och Lilly
Söndag 17.00 - 20.00 Thea S och Adina
V.4
Mån 16.45-21.00 Ronja och Susena
Tis 16.45-21.00 Leonie och Stina
Ons 16.45-21.00 Nova E och Angelina
Tor 16.45-21.00 Natalia och Ida Ö
Söndag 8.30-13.00 Thea S och Freja
Söndag 13.00-17.00 Ellie och Msghana
Söndag 17.00-21.00 Junia och Alisa
V.14
Fredag 16.45-21.00 Adina och Tuva
Lördag 8.30-13.00 Lilly och Ella J
Lördag 13.00-17.00 Selma och Agnes S
Lördag 17.00-21.00 Agnes B och Lova
Café/Husvärdskap
Arbetsinstruktioner & husvärdskap
Här är instruktioner för personal i SAIK Café. Observera att Sandvikens AIK IBs kafeteriapersonal också är husvärdar alla dagar, måndag-söndag.
Instruktioner på plats.
I cafeteria-och husvärdspärmen finns instruktioner för vad som ska göras vid öppning, stängning samt även information om vad som kan hända under tiden man är där. Det finns även detaljerade instruktioner vid den aktuella funktionen exempelvis vid kassan och korvmaskinen).
Husvärd
Vi är ockå husvärdar, en lättare form av vaktmästartjänst.
Nycklar och korten
till omklädningsrummen hämtas ut före uppstart, fås av vaktmästare på plats eller lyft luren vid exp.Omklädningsrummen ör redan fördelade och syns på skärmen vid trapp ner mot bowlingen. Vid behov av ute-vaktmästarhjälp, använd telefonen på väggen vid
vaktmästarreceptionen, lyft luren och invänta svar.
Övriga husvärdsuppgifter finns i kafeterian.
Städning
Vi ska utföra städning av läktare och omklädningsrum, se separata instruktioner nedan. Dessa finns även anslagna i kafeterian.
Varuförråd med frysar
Ni kan hänga av era ytterkläder i förrådet till höger om köket. Detta rum fungerar endast som rum för kafeteriapersonal!
Här finns dessutom varor till försäljning.
Korvanläggning
Sätt på kokkorvsvattnet tidigt (se instruktioner i köket.) Se till att det finns cirka 16 korvbröd framme. Ställ senap och ketchup på rullbord i mitten av rummet. Lägg i några kokkorvar vid uppstart.
Kaffebryggning
Följ instruktioner vid bryggaren. Sätt socker, tepåsar, mjölk, skedar och
servetter på rullbord i mitten av rummet.
Städning Kafeterian – Obs. gäller alla dagar!
- Torrsopa ALLA golv i kafeterian - både inne i köket och ute i serveringen.
- Kökets golv våttorkas efter sopning, vid behov våttorkas även övriga golv.
- Våttorka disken, bord och stolar.
- Töm sopor. Påsar finns i låda i köket. Kasta alla sopor och kartonger i container enligt anvisningar.
OBS VIKTIGT!
Soporna måste bäras ut varje kväll. Golvet i köket skall torkas varje kväll.
Omklädningsrum/Toaletter/Korridorer - Obs. Gäller alla dagar!
Grovstädning ska utföras. Städutrustning ska finnas i alla omklädningsrum.
- Sopa golven och släng allt skräp. Vid behov töm soporna.
- Fyll på toalettpapper vid behov.
- Kasta alla sopor och kartonger i container enligt anvisningar.
Läktare - Obs. gäller alla dagar!
- Städutrustning är samma som finns i kafeterian.
- Sopa båda läktarna och släng allt skräp. Vid behov, töm soporna.
- Kasta alla sopor och kartonger i container enligt anvisningar.
Hygien
Handtvätt ska ske innan hantering av färskvaror. Även decificeringsmedel
finns i köket.
Personalfika
De två som bemannar på varje pass får ta kaffe/läsk m.m. till ett värde av 25:- under kvällen. Notera uttaget på kassarapporten.
Livsmedelsförråd
Livsmedelsförråd finns i förrådet till vänster om köket.
Uthyrning
Vid förfrågningar om att hyra SAIK Café så kan ni hänvisa till vårt kansli.
Frågor kan ställas till på kansliet på telefon: 026-255050.