Dela nyhet
Uppdaterad information - Kalmarsund Floorball Cup
5 apr 2022 0 kommentarer
Hej,
Här kommer det fortlöpande information om cupen som vi som lag ska åka på över Kristihimmelsfärds helgen. Informationen kommer uppdateras så fort jag fått någon ny information.
(Ni får en notis varje gång ny information publiceras, med ett nytt mail där de står att jag uppdaterat nyheten "Kalmarsund Floorball Cup")
Killarna kommer när det närmar sig få med sig lite information om cupen, packlista och en policy som vi vill att de lämnar in. Spelarpolicyn inför cupen vill vi att både spelare och målsmän skriver under.
Uppdatering: Dessa delas ut i morgon måndag till de som ska med till cupen. Policyn ska in redan på tisdagen. Linus.E är 18 så han skriver bara under själv.
Spelklass:
Vi är anmälda till spelklass 2005, Boys17
Spelschema: Uppdaterat!
Tid Spelplan Hemmalag Bortalag
tors 26/05 16:00 | Smaragdhallen | Åby IBK Ungdom | FC Helsingborg | |||||
fre 27/05 13:50 | Kalmar Sportcenter A | Florbal Chodov | Åby IBK Ungdom | |||||
fre 27/05 18:50 | Färjehallen | IBF Offensiv Lidingö | Åby IBK Ungdom | |||||
lör 28/05 13:50 | Färjehallen | Åby IBK Ungdom | Salems IF |
Via den här länken kan man följa oss som lag, se hur det går för oss och när vi spelar slutspel.
Livestreaming:
De har tidigare presenterat sitt samarbete med Solidsport. De kommer kunna livesända samtliga matcher från cupen och man kan redan nu köpa en Early-bird, där ni får tillgång till samtliga matcher under helgen.
Kontot för Kalmarsund Floorball Cup finner ni på Solidsport här: https://solidsport.com/
Färdmedel:
Vi åker med en minibuss som Haga Roth sponsrar med och två personbilar + wiman.
Linus kör en bil med fem stycken spelare inklusive sig själv (Linus, Liam, Noah + 2 till)
Dannes föräldrar kör en bil och har tre platser. (Danne, Milton + 1)
Minibuss med nio platser. ( 4 ledare + 5 spelare)
Oscar.W kör en bil med husvagn,
Tider: Uppdaterat
Vi åker ner onsdagen den 25/5.
Samling 17.15 vid Åby Arena för inpackning.
Vi beräknas åka 17.30 därifrån.
Vi stannar i Oskarshamn och äter något ätbart. Det som finns är Mc Donalds och Burger King. Varje spelare står för sin egen middag denna dag.
Mattider och Meny: Uppdaterat
Tiderna för måltider på skolorna är följande:
- Frukost: 06.30-09.00
- Lunch: 11.00-14.00
- Middag: 16.30-19.00
Det är viktigt att man äter där man är placerad. Vi äter på Smaragdskolan.
I matarmbandet ingår följande måltider:
- Torsdag: lunch, middag (frukost för lag som kommer onsdag).
- Fredag: frukost, lunch, middag
- Lördag: frukost, lunch, middag
- Söndag: frukost, lunch - Eventuell middag står varje spelare själv för
Maten serveras enligt följande tider:
Middag 25/5 - Står varje spelare för själv. Ingår inte i priset.
Frukost 26/5 - Kl.08.20, Väckning 08.00
Lunch 26/5 - Kl.12.30
Middag 26/5 - Kl.18.00
Frukost 27/5 - Kl.08.20, Väckning 08.00
Lunch 27/5 - Kl.11.30
Middag 27/5 - Kl.16:30
Frukost 28/5 - Kl.08.20, Väckning 08.00
Lunch 28/5 - Kl.11.45
Middag 28/5 - Återkommer, beror på hur de går för oss.
Frukost 29/5 - Kl.08.20, Väckning 08.00
Lunch 29/5 - Återkommer, beror på hur det går för oss.
Middag 29/5 - Skulle middag behövas står varje spelare för sin egen middag på vägen hem.
Torsdag lunch:
Torsdag middag:
Fredag lunch:
Fredag middag:
Lördag lunch:
Lördag middag:
Söndag lunch:
Allergier: Uppdaterat
Jag har koll på lite allergier, men dessa får ni gärna uppdatera mig med genom att skicka ett sms till 0738-541846 senast torsdag 7/5 om det finns något jag behöver veta. Det är alltså matallergier som efterfrågas.
Fortfarande inte fått svar från alla så ber alla som inte meddelat det att göra de omgående!
Allergier: PH.W, S.S, L.E, D.O
Boende: Uppdaterat
Vi bor i skolsal i Färjestaden denna gång och man sover på hårt underlag. 90-100 madrass. Har någon en större än det får man dela med en lagkamrat.
Boende: Smaragdskolan
Adress: Stengatan 4 386 34 Färjestaden
Parkering: Parkering intill Färjehallen
Nyckel: Egen nyckel fås på plats som vid borttappning debiteras
Möbler: Bord och stolar får inte ställas i korridorerna, bild tas innan ommöblering sker. (Steffi sköter detta)
Incheckning: Onsdag 25/5 genom att minibussen åker till KIFAB Arena A och checkar in oss innan den åker vidare till boendet och möter upp er andra.
Utcheckning: Senast kl.12.00 söndag 29/5. Städning ska godkännas av ansvarig personal på plats.
Nyckel och övrigt material lämnas till kansliet i KIFAB Arena.
För er föräldrar:
Tyvärr kan inte cupen erbjuda något boende genom dem då deras hotell de signat är fullbokade av lag.
Vi önskar dock att på boendet, är det endast vi ledare och spelare som är, om inget akut händer. Ni får alltså träffa era söner i hallarna. (Undantag för de bilar som eventuellt kör packning upp/hem givetvis. Ni måste ju vara där vid de två tillfällena)
Kostnad:
Lagkassan kommer stå för nästan allting, men vi ledare har bestämt att varje spelare kommer få betala 300kr av deltagaravgiften på 1300kr. Det kan tillkomma något mer, men då vet ni att alla får betala minst 300kr. Uppdatering: Alla spelare har swishat summan 300kr.
Ytterligare kostnader för varje spelare är i nuläget egna fickpengar. Vi kommer ha mycket fritid som ni ser på spelschemat.
Aktiviteter utanför cupen:
Utöver vårt deltagande i cupen så finns det mängder med andra aktiviteter att göra mellan matcherna.
Detta kommer att publiceras på deras hemsidan inom kort, och jag uppdaterar då med information.
Jag vet dock att de finns bra spelplaner för paddel i närheten. Så har ni egna paddelrack så ta med dem.
Men det finns säkerligen ex antal flera aktiviteter i närheten. Uppdatering kommer!
Resor:
Arrangören vill även slå ett slag för deras samarbete med Kalmar Läns trafik. Detta samarbete har gjort så att vi via våra cup-armband åker gratis buss inom Kalmar län under hela helgen. Vi behöver endast visa upp armbandet för att sedan på ett smart och hållbart sätt använda det.
Bollar:
Vi har med oss egna bollar. Cupen erhåller endast matchbollar.
Datum:
14/3 - Anmälan inskickad
17/3 - Anmälningsavgift inbetald á 1822kr
5/4 - Spelare och Ledare inlagda i cupsystemet
12/5 - Cupen fullbetald
25/5 - Avfärd 17.30
29/5 - Hemfärd
Vid frågor om cupen, kostnaden eller andra frågor som kan tänkas komma upp, så kontakta någon av oss ledare genom att ta oss åt sidan under en träning.
Vi är totalt 14 av 18st spelare som åker + alla ledare. Tråkigt att alla inte kunde följa med! =(
Det här ser vi ledare verkligen fram emot, och vi hoppas era söner också gör det!
Mvh Ledarna
Kommentarer