Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
9 jun, 19:00 0 kommentarer
Nu är säsongen 2025–2026 avslutad och det är dags för ett välförtjänt litet uppehåll från handbollen.
Vi ledare vill börja med att tacka alla tjejer för en fantastisk säsong. Vi har haft ett utvecklande, roligt och minnesvärt år tillsammans med många matcher, långa resor, cuper, träninga. Framför allt har vi sett ett lag som utvecklats enormt – både som handbollsspelare och som lagkamrater.
Blick framåt – säsongen 2026–2027
Planeringen inför nästa säsong är redan i gång.
Träningstider har vi inte fått tilldelade ännu men serien är lottad, även om allt ännu inte är helt fastställt. Kort sammanfattat blir det i stort sett samma motstånd som förra året, men med några förändringar. Eksjö kommer att delta med ett lag medan Mantorp inte längre finns med i serien. I stället tillkommer Hultic.
Nästa säsong spelar vi i F14-serien, vilket är en mixserie med spelare födda både 2013 och 2012. Vi har valt att anmäla oss med ett (1) lag till nivå 2, där alternativet hade varit nivå 1.
Cuper vi planerar att delta i
Just nu ser planeringen ut så här:
🏆 Örebrocupen – 4-6 september 2026
🏆 Tygrikesnatta – 4-6 januari 2027 (preliminärt)
🏆 Järnvägen Cup – maj 2027 (preliminärt)
Utöver detta hoppas vi kunna delta i någon eller några endagsturneringar om bra möjligheter dyker upp under säsongen.
Försäsong och uppstart
Vi kommer att erbjuda försäsongsträning redan i juli (vi återkommer med kallelser). Främst för er inte har någon annan idrott under sommaren men alla är givetvis välkomna.
Vi hoppas också komma in i hallen redan under augusti för att förbereda oss på bästa sätt inför säsongens första cup.
Vi planerar även detta år en kickoff inför säsongsstarten och återkommer med mer information om den längre fram.
Glöm inte att hålla igång
Sommaren ska självklart innehålla både sol, bad, glass och ledighet.
Men för att minska skaderisken och vara väl förberedda inför nästa säsong är det viktigt att fortsätta röra på sig några gånger i veckan. Följ gärna träningsschemat ni fått eller använd vår träningsgenerator här på hemsidan för inspiration.
Det behöver inte vara handboll varje gång – det viktiga är att kroppen får vara aktiv.
Tack för en fantastisk säsong. Vi ser redan fram emot att träffa er igen och fortsätta vår resa tillsammans nästa år.
Trevlig sommar!
Hälsningar
Linus, Johan och Linda
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer