Välkommen till lagsidan för DU13 (F2011)!
Lag | M | P |
---|---|---|
1. Velanda Basket | 9 | 18 |
2. Basketklubben Marbo | 9 | 14 |
3. Lundby Basket | 9 | 12 |
4. Högsbo F12 Lions | 9 | 12 |
5. Kvarnby Basket Gul | 9 | 12 |
6. Högsbo Tuve | 9 | 10 |
7. Borås Basket | 9 | 6 |
8. Ytterby Basket | 9 | 4 |
9. Partille Basket | 9 | 2 |
10. Hammarkullens Basketklubb HKB | 9 | 0 |
Lathundar till basketfestivalen
6 maj
Schema för basketfestivalen
20 apr
Fullt hus hela helgen, 13-14/4
10 apr
Var med och hjälpa till med cupen den 24e mars!
19 mar
Kost & idrottande: online-utbildning för spelare, föräldrar & coacher
15 mar
7 maj, 17:54 0 kommentarer
Hej på er,
Nu taggar vi till inför Basketfestivalen!
Jag har lagt in alla våra gruppmatcher i vår kalender, vi spelar alla gruppmatcher på hemmaplan, men både som hemma och bortalag. Vi tillhör Grupp B och kommer möta 3 lag, varav 2 matcher spelas under torsdagen och 1 match på fredagen. Beroende på utfallet av gruppens matcher, kommer vi om vi går vidare spela kval- och/eller slutspel vilket förmodligen kommer spelas i annan hall på fredagen/lördagen/söndagen.
I dagsläget har jag bara skapat aktiviteter under "matcher" för de matcher vi idag vet att vi kommer spela. Jag kommer med tiden lägga in eventuella vidarematcher, för mer info kan ni kolla på tabellänken jag lagt till under Basketfestivalen-matcherna i kalendern.
Eftersom det är en turnering är matcher 30 minuter (2x15). Vi ansvarar inte för att tillsätta sekretariat och dylikt, som vi får göra under seriematcher, men skulle någon behöva hoppa in skulle jag uppskatta tanken på det i alla fall.
Jag vill även passa på att påminna er om att fylla i ert namn i planeringsschemat för diverse arbetsområden som vi fått ansvar över. Ni kan hitta schemat under tidigare nyheter om Basketfestivalen.
Jag kommer nu skicka ut kallelser inför alla samtliga gruppmatcher, och behöver att ni återkommer med svar på kallelsen ASAP så jag i sådana fall kan bjuda in spelare som inte ingår i standardtruppen inför Basketfestivalen.
Nu taggar vi till, ses på torsdag! Hoppas att alla kan komma och heja på oss!
3 maj, 16:50 1 kommentar
Hej på er!
Jag informerade tjejerna i veckan om en Girls Camp som kommer hållas i Sjumilahallen imorgon lördag, 4:e maj, men lägger upp här för att påminna igen.
Imorgon lördag 4:e maj kommer Svenska Basketbollsförbundet tillsammans med VHB och RFSISU Tjejsatsningen arrangera en heldag för basketspelande tjejer. Under dagen kommer det hållas i övningar, matcher och det bjuds på mat. Föredetta proffsspelare och ett par ligaspelare kommer medverka under dagen och jag ser detta som ett superbra tillfälle för tjejerna att träffa nya människor, inspireras, pröva ny saker och vässa sina basketskills!
Anmälan kan göras via detta formulär
men det går även bra att skriva upp sig på plats.
20 apr, 23:33 0 kommentarer
Spelschemat för Basketfestivalen är publicerat och det är dags för dig att fylla i vad du tar ansvar för under festivaleni Lundbyskolans sporthallar 9-12 maj 2024!
Lundby basket har ansvar för båda hallarna i Lundbyskolans sporthall under turneringen vilket innebär att vi ansvarar för kafé, sekretariat, livestreaming och att vi varje matchdag har personer som är hallvärdar, visar lagen till rätt omklädningsrum, håller ordning, svarar på frågor och ser till att publiken hejar på ett fair-play-sätt.
Fyll i ditt namn (& gärna mobilnummer) i gult fält i tabellen på den här länken: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RW5aU9X37lbk7AaBpuQJRmqIeJEhF48/edit?usp=sharing&ouid=105930432114892840921&rtpof=true&sd=true
Alla föräldrar till spelande ungdomar förväntas ta minst ett pass som hallvärd, utöver att hjälpa till på söndagen.
Ansvarsområden
Kafé: Fyra personer varav minst två vuxna ansvarar för att sköta kaféet; plocka fram i början av dagen, koka kaffe, sköta uppläggning och försäljning, diska, hålla ordning, ta betalt och plocka undan i slutet av dagen. Inköp görs av klubben i förväg.
Hallvärdar: Två vuxna per pass som ansvarar för att visa lagen till omklädningsrum, svara på frågor, hålla koll på städning, hålla ordning i hallarna, vara behjälplig med saker som behöver ordnas. Dessutom ska vi ha en vuxen hallchef som har ett övergripande ansvar och vid behov har kontakt med arrangören.
Live-streaming: En person per pass ansvarar för att live-streamingen monteras upp, ställs in, fungerar som tänkt och monteras ned efter varje speldag. De personer som ska ansvara för streamingen ska gå en utbildning i streaming-systemet måndag 6 maj i Gothia arena.
Sekretariat: Två ungdomsspelare per match ansvarar för matchprotokoll, matchklocka och resultattavla enligt schemaläggning. Skottklocka (24-sekunders) behövs inte, det ansvarar domarna för.
Schema
Torsdag |
Fredag |
Lördag |
Söndag |
|
Förmiddag |
08:00-13:00 HU12 |
08:00-13:00 DU12 |
07:30-13:00 HU13 vit |
Matcher/städning HU14 |
Eftermiddag |
12:15-17:30 HU13 grön |
12:15-17:30 DU14 |
12:15-17:30 HU13 grön & vit |
Städning DU13 |
Kväll |
17:00-22:00 HU15 |
17:00-21:00 HU15 |
17:00-22:00 DU14 |
Ungdomslag som spelar och hjälper till (alla föräldrar till spelande ungdomar förväntas ta minst ett pass som hallvärd, utöver att hjälpa till på söndagen):
DU13, HU14
Ungdomslag som hjälper till, inkl föräldrar:
HU12, DU12, HU13 Grön, HU13 Vit, DU14, HU15
Skriv ditt namn (& gärna mobilnr)i gula rutor i dokumentet på denna länk: https://docs.google.com/spreadsheets/d/15RW5aU9X37lbk7AaBpuQJRmqIeJEhF48/edit?usp=sharing&ouid=105930432114892840921&rtpof=true&sd=true
Frågor
Frågor om Lundby baskets hallansvar under festivalen kan ställas till Henrik Rådberg, henke@hallihatten.se, 0731-801 678.
Med vänliga hälsningar
Planeringsgruppen
genom Henrik Rådberg, Lundby Basket
Via Svenskalag.se
www.svenskalag.se/lundbybasket
16 apr, 15:16 0 kommentarer
Hej på er,
Dagens fysträning i Svartedalsskolan är inställd pga att jag ska på coachträff/utbildning i Mölnlycke. Alla tjejer har fått information om detta redan i torsdags förra veckan, men för säkerhets skull lägger jag upp en nyhet nu med.
Idag är det även invigning av Lundbyskolan och Lundbyhallen! Alla Hisingsbor och våra medlemmar i föreningen är såklart inbjudna. Invigningen av hallen kommer starta kl 17:00, det är ett helt evenemang så det kommer vara massa aktiviteter under dagen och kvällen. Mer information om invigningen kan ni hitta på Göteborgs Stads hemsida via länken: Invigning av nya Lundbyskolan & Lundbyhallen
Trevlig tisdag så ses vi på torsdag som vanligt :)
10 apr, 21:40 1 kommentar
Tiden flyger och Göteborgs Basketfestival 9-12 maj närmar sig runt hörnet!
Vi har nu fått det bekräftat att vi kommer få spela våra matcher på hemmaplan, Lundbyhallen, vilket är superkul. Alla våra gruppspelsmatcher kommer därav spelas i antingen Lundbyhallen A eller B, då båda hallarna kommer användas under turneringen. Andra matcher och eventuellt slutspel kommer förmodligen spelas i annan baskethall, kan vara bra att ha i åtanke då vi kommer behöva koordinera med skjuts och dylikt i sådana fall.
Som jag tidigare nämnt kommer vi behöva ställa upp och hjälpta till under festivalens gång i Lundbyhallen, eftersom vi i år för första gången som förening är hallvärdar. Detta gäller alla ungdomslag i hela föreningen och vi som spelande lag kommer naturligtvis inte tilldelas några pass under våra matcher - så alla föräldrar och supportrar kan heja på oss! Vi kommer inom snar tid gå ut med ett schema där varje ungdomslag kommer få information om vilken dag och vilket pass man ansvarar för. Vi kommer alltså få ett pass på ca 5 timmar, förmiddag, eftermiddag eller kväll, där vi kommer ansvara för sekretariat (våra egna spelare), live-streaming, café samt hallvärdsskap en av dagarna som passar oss bäst. Eftersom matchschema skickas ut väldigt sent inpå festivalen, kommer vi i första hand tilldelas ett pass, men som vi i efterhand kan byta ut om vi spelar match under de timmarna. Jag kommer behöva er hjälp i största möjliga mån, eftersom vi behöver vara många som roddar samtidigt! När vi har gått ut med schemat kommer jag informera er så vi tillsammans kan diskutera och besluta hur vi planerar vårt pass.
Vi får bara vara 12 spelare per match under festivalen, eftersom vi är 14 spelare i laget, har jag tyvärr behövt registrera en laguppställning baserat på närvaro denna termin. Följande spelare kommer stå som standard laguppställning:
Standard laguppställning hade jag deadline på att registrera, men om någon av de 12 spelarna helt plötsligt inte skulle kunna medverka vid match pga sjukdom eller annat, har jag möjlighet att registrera andra spelare från vårt lag. Med detta sagt vill jag vara otroligt tydlig med att varje spelare, på plan eller inte, är minst lika viktig för laget! Vi alla är en del av detta lag och jag vill att alla spelare ska vara med på matcherna, oavsett om man spelar eller inte. Jag har själv under mina basketår behövt sitta på bänk genom en hel basketfestival pga skada, vilket jag inte ångrar för fem öre. Att få stötta och heja på sitt lag, vara delaktig i att skapa motivation och lagkänsla, är värt det.
Några av mina starkaste och finaste minnen från mina år som basketspelare har varit från Basketfestivalen. Jag är så otroligt taggad för tjejernas skull och hoppas de har minst lika kul som jag hade!
To be continued :)
Mån 13/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |
Tis 14/5
18:30-20:00 |
Fysträning DU13
Färjenäsparken - bakom Taubeskolan |
Tor 16/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |
Sön 19/5
12:00-17:00 |
Liseberg!
Liseberg |
Mån 20/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |
Tis 21/5
18:30-20:00 |
Fysträning DU13
Färjenäsparken - bakom Taubeskolan |
Tor 23/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |
Mån 27/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |
Tis 28/5
18:30-20:00 |
Fysträning DU13
Färjenäsparken - bakom Taubeskolan |
Tor 30/5
18:30-20:00 |
Träning DU13
Lundbyhallen |