Dela nyhet
Föräldramöte 1/3-23
1 mar 2023 2 kommentarer
Föräldramöte 1/3-23
Ekonomi:
- För att klubben skall få in pengar och vi skall slippa sälja saker för klubbens del! Den insatts vi måste göra är att städa på hissmosågen! Just nu är det 5 ggr/år från att grabbarna fyller 15 eller om det är 16 får de städa själva men fram tills dess är det målsmans ansvar! Kommer man inte så ”lämnar man övriga lagkompisar i sticket” om vi visste att alla faktiskt kom så hade vi kunnat dela upp och städa 4ggr/var istället men så länge inte alla bidrar och kommer när de ska så blir det såhär.
Maud och Bertil har gemensamt bestämt att markera för dem som inte bidrar med sågstädning att inte kalla dessa barn på den planerade träningsmatchen på söndag! (Alltså dem utan giltig frånvaro, sjukdom etc eller som heller inte kommit på någon av de senaste städningarna eller försökt lösa det på ngt sätt)
- Vi är anmälda till Storsjöcupen men vill vi åka på ytterligare cup eller träningsläger behövs pengar till lagets egen lagkassa! Detta är inget som Bertil, Maud eller Evelina kommer att ta tag i (vi är självklart med och bidrar med jobb/försäljning) utan detta måste någon/några övriga föräldrar starta igång, planera och starta upp! Fritt fram att bilda ett gäng, dra igång själv eller hur man vill! Men kort sagt vill vi ha extra cup/träning så måste det in pengar till laget! Ta kontakt med varandra finns en gemensam messengergrupp där man iaf kan lägga förslag och få tag i varandra)
Laganda/gemnskap/planering:
- Då vi är många i laget nu kommer det för sommarens seriespel bli så att alla kommer få stå över Ngn match då vi Max bör vara 15-16 st/match
- Fortsätter jobbet med hur vi pratar till och om varandra! Inte kommentera varandras fel etc! Ledarna kommer fortsatt vid behov plocka av spelare som inte följer detta!
- Då några tränar med herrlaget för vi kontinuerligt samtal och krav på de spelarna för att motverka grupperingar, (att de som tränar med herrarna håller igen på p08 träningen för att orka träna med herrarna, att de inte uttrycker för övriga spelare att de är ”bättre” etc vi vill skapa att det är positivt att utvecklas och att det är ngt som tillför laget ngt såväl som individen!
Krokombostäder cup
Helgen 17-19 mars har vi krokombostäder cup! Förutom att vi har två lag med så innebär det att alla lag måste bidra med jobb! Detta ger ganska mkt pengar till klubben
Vårt lag har matchvärdaansvar vilket grabbarna två o två bör kunna utföra själva! Men ni som målsman ansvarar för att de kommer på utsatt tid att de byter med varandra om de inte kan etc det innebär :
Matchadministratör (2 person/pass)
Ansvarigt lag P06/09, Maud Berg 070-532 97 28
o Uppvärmningslokalen får disponeras under den tid som matchen före pågår
o Tilldela varje lag två bollar för uppvärmning samt samla in bollarna när lagen går in till spel
o Samlar lagen på angiven plats, ingång mellan sporthall och uppvärmningslokal, senast 5 minuter innan matchstart
o Dela ut bytesvästar och förklara att hur byten går till (bytet sker genom att avbytare lämnar avbytarvästen (ej kastar) till medspelare som lämnar planen
o Om lagen har samma tröjfärg tilldelas bortalag väst i avvikande färg
o Meddela lagen att man går direkt in och ställer upp för spel
o Hemmalaget enligt spelordning skall vara på resultattavlan ”H”-sida
o Påminn om att bortalaget skall börja med bollen
o Kontrollera att alla spelare har benskydd, saknas detta ska spelaren rätta till detta innan han/hon får delta i spelet, detta är lagledarens ansvar
o Kontrollera att ingen spelare har ringar, örhängen eller halsband som kan skada spelaren eller motståndaren, samtliga smycken ska tas av
o Samla in västar efter matchen
o Påminna lagen om att man direkt efter matchen omedelbart ställer upp och tackar för match, samt att man därefter snarast lämnar planen.
Maud kommer att vara där större delen av helgen så kommer främst att finnas där för mesta av mottagandet av lag men behöver lite avlösning under helgen så skriv gärna om ni kan ta ngt pass (behöver vara vuxenansvar i bakgrunden men grabbarna kan nog fixa detta oxå) nedan är den arbetsbeskrivningen
Tar emot lagen och hälsar välkommen vid ankomst till Krokomshallen
o Anvisar lagen det omklädningsrum som tilldelats och ber dem hänga upp kläderna så tätt som möjligt
o Påminner lagen om att inte lämna värdesaker i omklädningsrummen
o Tar emot laguppställning inför varje match och ser till att dessa kommer upp till speakerbåset
o Notera hur många spelare som finns i respektive trupp inför prisutdelning
o Visar lagen var uppvärmningslokal finns och vart man samlas inför match (där Matchadministratören möter upp)
o Vid behov dela ut nya laguppställningspapper till gästerna
o Påminna spelare att bollspel endast får förekomma i hallen
o Dela ut medaljer till de lag som inte gott till slutspel innan de åker hem
o Ge lagen den hjälp och information som kan behövas för att allt ska fungera bra under Krokom Cup.
Behövs även bakad två långpannekakor (totalt från laget) som lämnas in lördag morgon! Meddela vilka som kan göra det (obs utan nötter)
Jag skickar ut kallelse till cupen nu så svara snarast. OBS för att vara aktuell för spel i cupen måste man ha betalt medlemsavgiften för försäkringens skull!
Lagindelning kommer senare!
kom ihåg att vi alla är viktiga framförallt grabbarna som är ett så fint gäng! Tveka inte att höra av er vid synpunkter, frågor etc (behövs utökning i tränarstaben hör av er om ni har möjlighet och vill bidra)
mvh Maud , Bertil, Evelina
Kommentarer
Anna Hoglert Lander 1 mar 2023
Jag bakar en kaka!
Ingeborg Israelsson 1 mar 2023
Jag bakar också gärna!