Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
19 maj, 11:58 9 kommentarer
Hej alla,
För att kunna skapa meningsfulla träningar som är lagom utmanande för alla barn i denna grupp så måste vi dela in träningen i två undergrupper: 3-manna- (födda 2018/19) respektive 5-mannaträning (födda 2016/17). Det har varit väldigt tydligt dessa två måndagar.
Johanna kunde lyckligtvis hålla i träningen för 3-mannagruppen denna måndag, men vi kommer tyvärr inte fortsatt kunna ta ansvar för båda undergrupperna då två av oss förmodligen sällan kommer att kunna närvara samtidigt. Vårt fokus kommer att ligga på 5-mannagruppen och ber därför er andra föräldrar om hjälp med att ta ansvar för 3-mannagruppen.
Den eller de som har möjlighet och vilja att leda och träna 3-mannagruppen får gärna kontakta någon av oss, Johanna Hasselberg Rapp eller Erika Kvilten Halvarsson.
Kommande träningar kommer kallelse endast att gå ut till 5-mannagruppen från vår sida. Tack för er förståelse.
Mvh
Andreas, Johanna och Sebastian
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Emil Henning 19 maj, 12:17
Om ens barn vill spela 5-manna, men är född 2018, finns den möjligheten?
Andreas Gustavsson 19 maj, 13:19
De flesta av barnen i 3-manna är födda 2018 (5 st). Om flera av dessa går över till 5-manna så blir det inte många kvar i 3-manna, och som ensam tränare blir det då fortfarande övermäktigt att hantera antalet barn och nivåskillnaderna som det skulle innebära i 5-manna. Därför väljer vi att hårddra efter den indelning som nu är gjord.
Maja Krämer 19 maj, 18:18
Hej!
Enligt MT-cup så är det 17-18 som spelar 5manna och 19-20 som spelar 3manna. Alltså bör de som är födda 2018, som Emil skriver, vara med 5manna laget. De som är födda 2016 är på dispans i år men ska egentligen spela 7manna.
Andreas Gustavsson 19 maj, 18:25
Uppdelningen i år är gjord enligt följande (före jag engagerade mig):
5-manna: födda 2016/17
3-manna: födda 2018/19
fotbollskul: födda 2020 och yngre
Det är en bra balans i antalet barn i varje grupp.
Jessica Hedlund 20 maj, 07:22
Skulle dom inte få träna med Särna tyckte jag de nämndes på mötet? Eller gäller det bara dom större? Spelar dom i samma årsgrupp i Särna också bara 3- manna?
Erika Kvilten Halvarsson 20 maj, 07:42
Hej!
Jag ber om ursäkt! Jag har inte kollat på åldrarna innan jag godkände denna uppdelning.
Enligt mt-cupregler ska barn födda 2017-2018 spela 5manna och barn födda 2019-2020 spela 3manna, sen är det ok att ta med underåriga om man vill på cup om man har någon man tycker fixar det och barn födda 2016 spelar på dispans som Maja skriver.
Särna tränar och spelar efter denna uppdelning så det ska självklart vi oxå göra.
Finner vi ingen som kan träna 3manna så får dessa barn (2019/2020) träna med fotbollskul eller med 3manna i Särna.
Förlåt för krånglet.
Mimmi Knutsen Åslund 20 maj, 08:14
Så träningarna framöver är åldersspannet 2016/2017/2018? Dessa blir så kallade i appen?
Erika Kvilten Halvarsson 20 maj, 08:26
Ja precis.
Vi håller på att fixa egna ledare till 2019/2020, alt är att även 2019 är med i fotbollskul eller är med på träningar i Särna.
Återkommer med info ang det så snart vi vet mer :)
Johanna Westman 20 maj, 22:08
Hej!
Ett förslag från tränarna i Fotbollskul är att låta 2019- barnen provträna med oss på söndag , 16-17, Smijolet.
Vi kommer då att göra indelning även i fotbollskul med grupperna:
2020/2019
2021/2022
Vill förtydliga en provomgång men med förhoppning om att det kan få fortsätta om grupperna känns jämna med antal barn osv.
Vad tror ni om det?