Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från sektionen
Fotboll vid kallt väder
19 nov
Hattrick cup blir Ica Signalen Cup!
13 nov
Kvalmatch- omgång 2!
22 okt
Nyheter från Hjulsbro IK
Julklappstips i web-shopen!
Igår, 12:00
Alla får va mää!
5 dec
Medborgarförslag Sportcenter i södra Linköping
24 nov
Medlemsinformation - Fritidskortet
19 okt
Kval till division 2!
16 okt
Välkommen till Hjulsbro IK Flickor F-2014
Efter påsklovet börjar säsongen 2025 på riktigt! Välkomna att börja i Hjulsbro IK Flickor 2014.
Har man frågor så går det jättebra att kontakta kansliet (kansli@hjulsbroik.se) eller någon av ledarna!
Dags för Bingolottoförsäljning!
1 okt, 19:47 20 kommentarer
Hej!
Nedanstående info kommer från kansliet Hjulsbro. Läs igenom. Skriv vilket paket ni önskar i kommentar på denna nyhet. Det finns 4 olika paket samt friköpsalternativ. Om ni inte anger något kommer alternativ 1 Mix 1 att beställas. Det är kort om tid senast 8/10 vill jag ha in vilket paket ni önskar alternativt friköp. Detta är obligatoriskt beting. Eftersom det inte gäller ifall man har äldre syskon som säljer är inte alla med.
Försäljning Bingolotter och Julkalendrar
2025
Hej på er!
Nu börjar det dra ihop sig till försäljning av Bingolotto Julen 2025.
I år är beslutet att alla familjer i föreningen får välja mellan fyra färdiga
paket med olika uppsättning av antal lotter och kalendrar. Detta är ett resultat av önskemål från
tidigare år som vi nu har gett möjlighet till och hoppas ska bidra till smidigare försäljning.
Paketen har vi döpt till Mix 1, Kalenderpaket, Lottpaket, och Mix 2. Se bild. Då det är lite olika
uppsättning i de olika paketen kostar de lite olika men ger likvärdig förtjänst till föreningen.
Det kommer också att finnas möjlighet att enligt Hjulsbros strategi för beting köpa sig fri från
försäljning av lotter till en summa om 1050 kr per säljande familj.
Nytt för i år är också att beställningen av lottpaket från varje familj och betalning till lagkassan
(via Digitala lagkassan) ska göra samtidigt, senast den 10 oktober ska beställningarna vara
lagkassören tillhanda och samma dag ställs en betalningsavi ut som med fördel betalas så snart
som möjligt men absolut senast innan utdelning av lotterna.
Detta gör vi för att underlätta administrationen (som varit enorm) både för kansliet och
lagkassörerna som tidigare haft mycket arbete med att uppdatera betalningar och lotter mellan
aktiva och ibland även mellan olika lag i föreningen.
På detta sätt går det precis som tidigare alldeles utmärkt att hjälpas åt att sälja mellan olika
medlemmar och familjer men pengarna förs bara mellan familjerna som byter, inte via
föreningen och/eller lagkassören.
Följande viktiga datum gäller:
26 september – Lagledare uppdaterar aktiva medlemmar i Svenska lag då
beställningsunderlagen som tas ut baseras på aktiva medlemmar per den 27 september.
Utskick om detta har gjorts separat.
30 september – Lagkassörer får ut beställningslistor baserade på vilka medlemmar i laget som
ska beställa från det laget. Dessa är i förhand uträknade utifrån dubbelspelande medlemmar i
föreningens olika idrotter och där har vi också beräknat utifrån att det är 1 medlem per hushåll
som säljer (den äldsta). Dubbelidrottande medlemmar kommer att göra sin beställning till
fotbollslagets kassör i första hand. Detta innebär inte någon ekonomisk fördel för fotbollen.
1-8 oktober – Varje familj inkommer med beställningar. Varje lagkassör bestämmer själv hur
man tar in beställningarna på enklast sätt. Betalavier genereras i Digitala lagkassan utifrån
beställt paket. För de som ev. inte inkommit med något aktivt val tilldelas Mix 1-paketet som
motsvarar tidigare års Binglottopaket i sammansättning.
14 oktober – Hjulsbro måste senast lägga beställningen till Folkspel.
Bingolotterna och kalendrarna kommer sedan levererade i laglådor för kassörerna att hämta och
i lådorna finns också kuvert att använda för utdelningen. Vi återkommer med datum för detta.
Seniorlag FB & IB, dam & herr kommer ha en större mängd lotter och kalendrar som beting och
där sköts beställning/utdelning från kansliet.
Lite fakta och tankar om Bingolottoförsäljningen 2025
Vi hoppas att vi kan undvika att avvikelser kan finnas för medlemmar som kan ha
tillkommit/slutat eftersom deltagare uppdaterats så nära inpå beställning den 26/9.
Beställning och betalningsavi genereras samtidigt och betalning görs i senast innan
utdelning av lotterna för att minska administration och slippa tveksamheter när lotter
byts mellan lag och medlemmar.
Separat utskick till lagledare/lagkassör sker kring administration, Digitala lagkassan,
beställning osv.
Om alla medlemmar i laget har slut på lotter och man kan sälja mer kan lagförsäljning av
ytterligare Bingolotter ske. Mer info i beslutat Hjulsbro IK – Strategi beting fr.o.m. 2024
Vid hämtning av fler lotter kan detta göras hos kansliet av ansvarig lagkassör/lagledare.
Föreningen har beställt extra lotter och kalendrar för detta syfte.
Ingen återlämning av lotter från grundpaketet/lagbetinget är möjlig.
OBSERVERA: Vi påminner om att betalning av Bingolotter från medlemmarna till ansvarig
lagkassör ska ske genom inbetalning till Digitala Lagkassan. Lagkassören ställer ut avier
till resp familj utifrån det paket som beställts.
Pris Bingolotter/Kalendrar
Enkel Bingolott kostar 100 kr/st
Dubbel Bingolott kostar 200 kr/st
Julkalender kostar 100 kr/st
Tänk på att Julkalendrarna börjar gälla från 1 dec så börja redan nu ta upp era
beställningar.
Bingolottoförsäljningen är en av föreningens flera viktiga stora intäkter, en
insats vi gör tillsammans och även den enda föreningsobligatoriska
försäljning vi har. Förra året genererade Bingolottoförsäljningen fantastiska
527 000 kr till föreningen.
Stort tack för Er insats och lycka till med försäljningen!
Mix 1
10 enkellotter
3 kalendrar
2 dubbellotter
Kostnad 1700 kr
Kalenderpaketet
14 kalendrar
Kostnad 1400 kr
Lottpaketet
10 enkellotter
4 dubbellotter
Kostnad 1800 kr
Mix 2
5 enkellotter
4 dubbellotter
4 kalendrar
Kostnad 1700 kr
Friköpspaket
1050 kr
Dags för försäljningsaktivitet!
24 aug, 09:21 9 kommentarer
Hej!
Vi behöver få in lite pengar till vår sinande lagkassa därför drar vi nu igång 2 olika försäljningsaktiviteter. Man kan välja på att sälja Gutz-produkter tex strumpor eller produkter från Kakservice tex kakor o knäcke eller så säljer man lite av varje. Varje familj behöver bidra med någon av försäljningarna.
Pengarna kan tex komma att användas till deltagande i cuper eller teamstärkande aktiviteter med laget.
Vår försäljningsperiod med Gutz och Kakservice är 250828-250918. Vi tjänar 60 kr per sålt paket Gutz samt 36 kr per burk från Kakservice. Om man vill sälja via katalog så tar Lars P med sig kataloger till träning tisdag och onsdag. Finns även att hämta på Flöjtgatan 1, kontakta mig på 0705181926.
Här är våra unika registreringslänkar:
https://webshop.gutz.se/sv/ts/register/68a44c040db0938b6d0c5514
https://www.kakservice.se/minasidor/JOBOBE
Nedan finns info hur man gör praktiskt med de 2 olika försäljningarna. Lycka till!
Gutz KOM I GÅNG!
1. Som säljare registrerar du dig via den länk som kontaktpersonen skickar ut till
gruppen. När du skapat en egen inloggning kan du logga in på gutz.se som säljare. OBS. att
du som säljare loggar in med säljar-ID:t som består av 5 tecken (som du får vid registrering),
inte med din e-mailadress.
3. Du kan ta upp order på två olika sätt:
a) WEBBSHOP. Dela länken till er webbshop (du hittar den enkelt när du loggat in på www.
gutz.se) via mail, sms och i sociala kanler. I webbshopen finns det 2 sätt för din kund att lägga
sin order:
LEVERANS AV MIN SÄLJARE
Bor dina kunder nära dig eller kanske träffar på dig lite då och då kan de välja att få
sin leverans av dig som säljare och på så vis slippa fraktkostnaden. Då kommer du under
”Mina order” hitta deras beställning som du sedan måste godkänna alt. neka. Du bestämmer
själv vilka du känner att du har möjlighet att leverera till. Din kund blir underrättad via mail
oavsett om du godkänner eller nekar köpet. Du ansvarar sedan själv för att leverera ut och ta
betalt av din kund.
LEVERANS TILL NÄRMSTA UTLÄMNINGSSTÄLLE
Här kan dina kunder välja att handla som i en vanligt webbshop, betala frakt (frakt-
fritt över 5 paket) och få sin order levererad till närmsta utlämningsställe. Deras
varor skickas då omgående utan att behöva vänta på att er försäljningsperiod är slut.
b) KATALOG. Väljer du att sälja mer traditionellt med fysisk katalog lägger du en
order per kund när du loggat in på Gutz.se genom att:
- Välja Ny order
- Fylla i kundens uppgifter
- Välja produkt/produkter
- Scrolla längst ner och välj lägg i varukorg
5. När försäljningen är slut (efter ca 3 veckor) så skickar kontaktpersonen/lagledaren in
slutordern och alla säljare får sina sålda paket färdigpackade i påsar eller lådor
6. Vi rekommenderar att man tar betalt för sina paket vid utlämning.
Kakservice: Information till dig som Säljare
Hej säljare i Hjulsbro Flickor 14. Nu startar vi försäljningen av
Kakservice produkter för att tjäna pengar till vårt gemensamma mål.
Försäljningens sista dag: 2025-09-18
Så här startar du din försäljning:
1. Bli säljare på Mina sidor
Använd länken nedan.
https://www.kakservice.se/minasidor/JOBOBE
2. Dela din personliga webshop
På Mina sidor delar du din personliga webbshop med mejl, sms och
sociala medier, som t. ex. facebook, Instagram och gruppforum.
3. Sälj med säljkatalogen
Gå ut med säljkatalogen och sälj till släkt, vänner, grannar och på
föräldrars arbetsplatser. Lämna gärna över din webshop med QRkoden i webshoppen.
Kontaktperson
Jag är din kontaktperson och svarar på alla frågor om vår försäljning.
Linda Larsson
0705181926
linda.v.larsson@hotmail.com
Kommande aktiviteter
|
Ons 10/12
17:45-19:00 |
Vinterträning F2014
UCS Arena A-plan |
|
Tor 11/12
16:30-17:45 |
Vinterträning F2014
UCS Arena A-plan |
|
Mån 15/12
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
|
Ons 17/12
17:45-19:00 |
Träningsmatch Sturefors
UCS arena |
|
Tor 18/12
16:30-17:45 |
Vinterträning F2014
UCS Arena A-plan |
|
Mån 22/12
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
|
Mån 29/12
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
|
Mån 5/1
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
|
Mån 12/1
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
|
Mån 19/1
17:30-19:00 |
Vinterträning F-13
UCS Arena A-plan |
