Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
22 jun, 12:09 0 kommentarer
Vi hoppas på mindre regn på årets Lilla VM...
Hej alla,
Till helgen är det äntligen dags för en av sommarens höjdpunkter, Lilla VM i Matfors!
Som vi alla vet så har vår spelartrupp växt snabbt under våren och det har inte varit helt lätt att få till en så rättvis fördelning som möjligt inför cupen, men Ida har gjort ett jättejobb med att pussla ihop det på bästa sätt.
Vi kommer därför att kalla 17 spelare till varje match, vilket innebär att de flesta får stå över någon match, men samtidigt kommer alla att få uppleva cupkänslan med laget.
Nya kallelser kommer att gå ut till berörda spelare precis som vanligt och vi vill att ni svarar på dessa
SENAST ONSDAG KL 20:00.
Efter sista matchen klockan 11:50 på söndag kommer alla spelare att få komma upp på scen och få en medalj, så då får alla spelare vara med, även om man inte spelar sista matchen.
Kan man inte närvara så får man sin medalj vid ett senare tillfälle.
Om cupen
Lilla VM spelas i Matfors på och runt Thulevallen. (KARTA)
Vi kommer att spela våra matcher på "Lilla Wembley" som ligger på andra sidan vägen, samt "Thuledalen" som ligger till höger om Thulevallen på kartan.
I matchkallelsen står det vilken plan vi spelar på, men tanken är att vi samlas vid vår "camp" och går tillsammans till matchen. Kom därför i tid.
Vi kommer förhoppningsvis att ha ett eget tält där vi kan hänga inför och mellan matcherna. Vi återkommer med plats när vi vet.
Lilla VM hemsida: https://lillavm.cupmanager.net/start
Cupen spelas oavsett väder, så ta med passande kläder. Gärna regnjacka och extra kläder om det blir regn eller kallt.
Fika och mat finns att köpa i kioskerna, men ta gärna med frukt eller något annat snack om energin behöver fyllas på.
Parkering finns vid Thulevallen, men kom i god tid då det är mycket folk och det kan bli långa köer samt en bit att gå från parkeringen till cupområdet. Åk gärna tillsammans om det går.
Tänk också på att cupen är kontantfri och att det endast går att betala med Swish i kiosker och restauranger.
Vi vill gärna att ni har tillgång till vår chattgrupp i Messenger där vi skickar ut information som behöver komma ut snabbt eller om ni behöver ordna skjuts eller liknande.
Kontakta en ledare om ni inte är med i gruppen så lägger vi till er, eller om ni har andra frågor.
Det blir kul det här! :-)
/Ledarna
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer