Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Nu finns dragningen för november under supporterklubbens flik.
27 nov
Till minne av
8 nov
Nu finns dragningen för oktober under supporterklubbens flik.
30 okt
Nytt nummer
27 okt
Nu finns dragningningen för september under supporterklubbens flik.
24 sep
Ingen träning i helgen!
4 dec, 15:40 0 kommentarer
I helgen har vi inte någon träningstid pga cuper/matcher som går före. Så vi ses istället på sista träningen innan jul den 14/12 då vi ev. har tillgång till hallen redan 15:30 så att vi har 1,5 timmes träning då, vi återkommer närmare nästa helg om det. På den träningen ska dessutom alla lotter man inte ska sälja lämnas in!
Mvh tränarna
OBS! Samling 15:45 söndag samt lottutdelning
15 nov, 20:43 0 kommentarer
Hej på er,
För att utnyttja träningstiden på bästa sätt och låta tjejerna prata av sig lite så samlas vi framöver 15:45 i ett omklädningsrum för att ta närvaro, presentera nya tränare som hjälper till under inomhussäsongen/framöver, dela ut västar och prata lite med varandra.
obs! På söndag kommer vi även dela ut bingolotter till alla samt kuvert med julkalendrar och Sverigelotter till de som inte fått det ännu. Kommer man inte imorgon söndag och vill ha lite tid på sig att sälja lotter går det bra att höra av sig till Emma på 0730654855 så kan ni få tag i det vid annat tillfälle innan nästa träning.
Så kul att köra igång igen nu!
Vänliga hälsningar
Tränarna
Uppstart och info lotter
31 okt, 19:24 0 kommentarer
Hej på er,
Nedan kommer mycket information om många saker, så läs allt!
Snart börjar det äntligen bli dags för uppstart igen efter ett välförtjänt uppehåll! Den 16/11 börjar vi med inomhussäsongen i Släbroskolans gymnastiksal kl 16-17. Glöm inte inomhusskor, benskydd och vattenflaska. Vi vill att ni observerar kalender/kallelser då vi vissa söndagar inte får träningstid pga. cuper/matcher som prioriteras. Vid vissa tillfällen kommer vi dela hallen med p19 då de fått väldigt många träningar inställda pga. ovan nämnd anledning. Sista träningen inför juluppehåll blir den 14/12, då är det viktigt att lotter som inte sålts lämnas in för att vi ska kunna lämna tillbaka lotter i tid då vi inte har uppstart efter nyår förrän efter lotterna ska lämnas igen. Dock har det blivit lite förändring kring lotter etc. så fortsätt läs nedan:
I samband med avslutningen i början av oktober så fick alla spelare ett kuvert med lotter. De som inte fick ett kuvert då kan antingen vänta till första träningen eller hämta det hos Emma – 0730654855. Kuvertet innehåller:
5 julkalendrar á 50 kr = 250 där varje lott ger 50 kr i vinst
20 sverigelottar á 25 kr =500 där varje lott ger 10 kr i vinst
Vi kommer även få bingolotter (enkellotter) till uppesittarkvällen att sälja som kommer delas ut på första träningen:
6 st bingolotter á 100 kr = 600 kr där varje lott ger 38 kr i vinst
Vinsten delas 50/50 mellan klubben och laget.
I år har man möjlighet att lämna igen osålda lotter men då betalar man in summan för sålda lotter + vinsten för lotter som inte sålts.
Exempelvis, om man säljer 4 julkalendrar och 10 Sverigelotter och 4 bingolotter:
Intäkt för sålda lotter: 4*50 + 10 *25 +4*100 = 200+250+400 = 850 kr
Vinst för osålda lotter: 1*50 +10*10+2*38 = 50 +100+76= 226 kr
Totalt belopp som ska swishas in är 1 076 kr.
Om man säljer allt så är det 250 + 500 +600 = 1 350 kr som ska swishas in.
Skulle man välja att inte sälja alls så är det 250 + 250 + 228 = 728 kr som ska swishas in.
Vi behåller swishnummer från föregående år så beloppet ska betalas in till 123 645 00 50
Märk inbetalningen med barnens namn så vi kan se vem som betalat in vad.
Om man inte betalar in så kommer utestående belopp att skickas ut som faktura, så vänligen swisha in allt för enkelhetens skull!
Kuvert som lämnas igen ska märkas upp med barnens namn, lag (F18/19) samt vad som finns kvar i kuvertet. OBS! Lämna igen kuvert på sista träningen 14/12, det som inte lämnas in kommer räknas som sålt!
Vi inväntar även information om att sälja julgranar och lotter på ICA och återkommer längre fram angående detta.
Ha en härlig helg så syns vi snart!
Med vänlig hälsning tränarna
Uppstart och info lotter
31 okt, 19:24 0 kommentarer
Hej på er,
Nedan kommer mycket information om många saker, så läs allt!
Snart börjar det äntligen bli dags för uppstart igen efter ett välförtjänt uppehåll! Den 16/11 börjar vi med inomhussäsongen i Släbroskolans gymnastiksal kl 16-17. Glöm inte inomhusskor, benskydd och vattenflaska. Vi vill att ni observerar kalender/kallelser då vi vissa söndagar inte får träningstid pga. cuper/matcher som prioriteras. Vid vissa tillfällen kommer vi dela hallen med p19 då de fått väldigt många träningar inställda pga. ovan nämnd anledning. Sista träningen inför juluppehåll blir den 14/12, då är det viktigt att lotter som inte sålts lämnas in för att vi ska kunna lämna tillbaka lotter i tid då vi inte har uppstart efter nyår förrän efter lotterna ska lämnas igen. Dock har det blivit lite förändring kring lotter etc. så fortsätt läs nedan:
I samband med avslutningen i början av oktober så fick alla spelare ett kuvert med lotter. De som inte fick ett kuvert då kan antingen vänta till första träningen eller hämta det hos Emma – 0730654855. Kuvertet innehåller:
5 julkalendrar á 50 kr = 250 där varje lott ger 50 kr i vinst
20 sverigelottar á 25 kr =500 där varje lott ger 10 kr i vinst
Vi kommer även få bingolotter (enkellotter) till uppesittarkvällen att sälja som kommer delas ut på första träningen:
6 st bingolotter á 100 kr = 600 kr där varje lott ger 38 kr i vinst
Vinsten delas 50/50 mellan klubben och laget.
I år har man möjlighet att lämna igen osålda lotter men då betalar man in summan för sålda lotter + vinsten för lotter som inte sålts.
Exempelvis, om man säljer 4 julkalendrar och 10 Sverigelotter och 4 bingolotter:
Intäkt för sålda lotter: 4*50 + 10 *25 +4*100 = 200+250+400 = 850 kr
Vinst för osålda lotter: 1*50 +10*10+2*38 = 50 +100+76= 226 kr
Totalt belopp som ska swishas in är 1 076 kr.
Om man säljer allt så är det 250 + 500 +600 = 1 350 kr som ska swishas in.
Skulle man välja att inte sälja alls så är det 250 + 250 + 228 = 728 kr som ska swishas in.
Vi behåller swishnummer från föregående år så beloppet ska betalas in till 123 645 00 50
Märk inbetalningen med barnens namn så vi kan se vem som betalat in vad.
Om man inte betalar in så kommer utestående belopp att skickas ut som faktura, så vänligen swisha in allt för enkelhetens skull!
Kuvert som lämnas igen ska märkas upp med barnens namn, lag (F18/19) samt vad som finns kvar i kuvertet. OBS! Lämna igen kuvert på sista träningen 14/12, det som inte lämnas in kommer räknas som sålt!
Vi inväntar även information om att sälja julgranar och lotter på ICA och återkommer längre fram angående detta.
Ha en härlig helg så syns vi snart!
Med vänlig hälsning tränarna
Lotter
12 okt, 21:17 0 kommentarer
Hej!
Här kommer en liten uppdatering om vad som gäller angående årets lotter, beslut är nyligen fattat av styrelsen, därav kommer detta efter utdelandet av era lotter. Alla tjejer som är inskrivna i truppen kommer nu alltså att få lotter, för er som inte var på avslutningen så kommer det i samband med inomhusträningen.
Som ni vet går pengarna från försäljningen delvis till klubben för exempelvis inköp av bollar och annat material, betalning av hyra av hall, domarkostnader med mera. Även vårat eget lag får en del till vår lagkassa som möjliggör framtida cuper och aktiviteter. Det är viktigt att vi solidariskt bidrar till allt detta och på så vis också kan hålla nere exempelvis årsavgifter med mera.
Om man säljer sina lotter betalar man som vanligt in hela försäljningsbeloppet till lagets swishnummer 123 645 00 50. Kuverten ni fått nu ger då totalt 750 kr och blir alltså ingen kostnad för er om än lite arbete.
Om man inte har möjlighet att sälja lotter eller inte lyckas få alla sålda så kan man lämna lotter åter till klubben och endast betala den vinsten som klubben skulle fått om lotten blivit såld. Detta är då 10 kr för varje Sverigelott och 50 kr för julkalendern. Säljer man ingen lott ska alltså alla lotter åter och man blir skyldig klubben 450 kr. Detta kan i samråd med tränare betalas in vid återlämnade men klubben har också möjlighet att fakturera er detta.
Vi återkommer vilket datum som gäller för senaste återlämning. Viktigt är att förstå att lott som inte återlämnas eller betalats innan sista datum alltså numer kan faktureras och det är erat ansvar hålla koll på datumet och information på hemsidan.
Vi hoppas på fint samarbete och engagemang i frågor kring allt som rör HBK även utanför fotbollsplanen för att så mycket som möjligt av tränarnas ideella tid ska kunna läggas på just fotboll!
Nytt inlägg om uppstart till inomhussäsongen kommer framöver!
Hälsningar Tränarna