Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
17 jun, 20:34 2 kommentarer
Cirka 4 mil är det mellan bonnhålan Östra Ryd och bonnhålan Hannäs, det finns bara krokiga vägar att välja på och det är tisdag kväll, undrar hur taggade Östra Ryds spelare var? Ganska mycket såg det ut som men just nu är Hannäs IF i en grym form och då fick Östra Ryd bara se sig besegrade trots ett fint spel.
Vad hände då?
Jo Storputte hade lovat mig två mål idag, det börjar bra han krigar in ett i sjunde minuten.
I 39:e minuten har Linus skjutit in sig och får till ett sådant skott som bara han kan få och 2-0 i halvtid.
I andra halvlek har jag inte hunnit ut från omklädningsrummet för att hinna se Rakki göra 3-0 men om jag gissar så var det väl med några kontrollerade dribblingar och ett säkert avslut som vanligt 😀
Ytterligare ett mål gör han i 64:e minuten.
Med tre minuter kvar av matchen får Vidar bollen en bit utanför straffområdet, passa, passa säger Larsa och jag unisont, Vidar passar inte, han skjuter, vid stolproten, 5-0.
Nu till min besvikelse, Storputte gjorde inte två mål som han lovat och Engdahl lyckas inte hålla nollan utan får släppa in ett mål i 90:e minuten. Nävars ingen besvikelse alls, en säker seger kändes underbart.
Ja, det var målskyttet för er som tycker det är viktigt men för mig är det minst lika viktigt att nämna VG som gör tre assister och att många av dom övriga grabbarna kämpar skiten ur sig och inte ger sig förens krampen tvingar dom av plan.
Sen får vi inte glömma att vi brukar va 20 man på träningarna och dom som inte spelar gör sitt i den fantastiska klacken!
/Ocke
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Lelle Lyrehag 17 jun, 21:17
Det ser väldigt bra ut och det märks att det finns harmoni i laget. Spelare som sliter skjortan av sig är det bästa som finns att se. Ett bra ledarskap finns med en till synes riktigt bra tränare med de gamla uvarna Larsa och Ocke som eleganta medhjälpare. Det är med stor glädje jag bilar hemåt till storstaden efter en sån här härlig match. HIF har funnits i mitt hjärta i 15 år nu och det blir minst lika många till!
Håkan Johansson 17 jun, 21:32
Strålande boys! Starkt jobbat 💪
Det verkar som det är dags att vi oldboys börjar träna lite......
Kan bli en tuff match 🤠
Jag börjar med att kolla fotboll på tv'n, så får vi se om det behövs något mer sedan 🌞🍻