Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
|
|
Andreas Hahne
|
|
|
|
5. Andreas Åhlén | |
|
|
4. Benny Larsen
|
|
|
|
8. Fredrik Jacobsson
|
|
|
|
10. Henrik Sjögren
|
|
|
|
1. Kim Fager | |
|
|
Kim Nordh | |
|
|
45. Magnus Jensen | |
|
14. Mikael Israelsson | |
|
|
33. Patrik Harryson
|
|
|
|
17. Stefan Linder
|
|
|
|
9. Tom Nordh
|
0 kommentarer
På Fredags Kvällen så stod Nykroppa för Motståndet & matchen mellan GIF & Naik brukar vara jämna & hårda så även i detta fall, Ialf den första halvleken.
I Första halvleken så är det en jämn match där vi hade ett litet spel övertag & vi har våra chanser men tyvärr så slutar dessa ej i några mål förutan när Harrysson följer med upp i ett anfall & får till en riktigt klassiker.. En tåpaj som slinker emellan Naiks;s Målvakt som för övrigt var mycke bra denna kvälls ben & bollen rullar försiktigt in i mål.
I period vilan pratar vi om att vi måste nyttja våra kanter mer & det gör vi riktigt bra den andra halvleken & vi börjar ha riktigt kul på plan vi låter bollen göra jobbet & vi rullar bollen mellan alla lagdelar på plan innan vi kommer till avslut precis som vi har tränat den senaste månaden på träningarna. Vi fullständigt rullar ut Naik och 6-1 är i underkant hade dom haft en sämre målvakt så hade denna match slutat 2 siffrigt. Att bli utspelade som Naik blev är aldrig roligt & detta gick över till irritation i Naik & i en tillstrasslad situatiion så rent av Anfaller en spelare i Naik Benny & ger han en riktig nacksving så Benny flyger i backen & efter det så ställer han sig över benny & utdelar några slag. Klotis (Domaren) i detta fall hittar självklart en utvisning på Naik spelaren men även ett på Benny vilket tyvärr innebär att han är avstängd nästa viktiga match.
Men Giffarna glömmer detta & rullar runt med folket & bollen på plan & vi gör något mål till & vi släpper tillslut även in ett mål vilket var tråkigt då det hade varit gött att få hålla nollan i en match till ..
Sammanfattning. Årets kanske bästa match hittils & det är roligt att se att vi hade kul på plan & att vi äntligen börjar hitta våra positioner samt spel idee som vi har gnuggat på hela försäsongen. Allt behöver inte gå framåt som vi har tjatat om. :o)
En stor eloge till hela laget som gör en gediger insatts men tycker att Linder & Hahne höjer sig lite mer än dom andra i laget därav stjärnorna.
Ny match på Onsdag denna vecka en Seriefinal att se fram emot. Full Focus på denna match är det nu & det kommer bli stenhårt i 90 Minuter så ni som inte blir uttagna eller är skadade ta er till Nordmark & stötta era lag kamrater.
Vi ses på kvällens träning.
// Andreas
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer