FBC Kalmarsund P015 Kalmar
Välkomna till oss!
Vi tränar onsdagar mellan kl. 17.00-18.30 i Lindsdal samt torsdagar 17.00-18.30 i SBB A.
Ta med klubba, inomhusskor, glasögon och vattenflaska.
Det finns lite material att låna på plats!
Nyhet från Kalmar Energi!
12 feb
USM P16 Regionslutspel 2-3/2
30 jan
Gothia cup - Dag 4
8 jan
Gothia cup - Dag 3
6 jan
Gothia cup - Dag 2
5 jan
Välkomna till oss!
Vi tränar onsdagar mellan kl. 17.00-18.30 i Lindsdal samt torsdagar 17.00-18.30 i SBB A.
Ta med klubba, inomhusskor, glasögon och vattenflaska.
Det finns lite material att låna på plats!
Igår, 14:25 1 kommentar
Hej!
Vi ändrar dagens träning till 17.00-18.00 då endast 4 st är anmälda.
Nu när vi inte är så många är det extra viktigt att ni föräldrar anmäler hurvida barnen kommer på träningen eller inte. Vi har ett antal barn som vill börja (provtränar nu eller ska prova längre fram) så gruppen kommer växa efterhand. Men vi tränare känner att vi behöver ha minst sex anmälda till träningen för att det skall kännas meningsfullt Att lägga tid och kraft från jobb och familj. Avisera om ni kommer eller inte minst tre timmar innan träningen. Vid färre än 6 barn anmälda kommer vi behöva ställa in.
Vi kommer inom kort kalla till ett föräldrarmöte gällande hjälproller, lagåtaganden samt säsongens poolspel.
20 aug, 11:35 0 kommentarer
Hej allesammans nu är det dags att dra igång innebandyn igen. Vi har vi en del nyheter. Vi kommer numera träna två gånger i veckan. Söndagar 8.00-9.30 i SBB A-hallen samt Torsdagar 17.00-18.30 i Lindsdal. Vår första träning genomför vi den 5:e September i Lindsdal. En tråkig nyhet är att Thomas inte kommer fortsätta som tränare. Jag kommer inte ha möjlighet att ta hela lagansvaret själv och behöver därför ha in intresseanmälningar från er föräldrar senast den sista Augusti. Vi behöver gemensamt hitta lösning på både tränare och lagföräldrar.
FÖRENINGSDAG Onsdag 28/8
Vi fotograferas på Station 2 klockan 17.40
Från kl.16.00 - kvällen kommer föreningsdagen att hålla till i Ölands Bank Center A.
På plats under kvällen är:
Unihoc – Där ni har möjlighet att köpa klubbor, lindor, blad och glasögon.
Klubbhuset och Craft– Utprovning av föreningskläder som ni sedan beställer på Klubbhusets hemsida.
Mizuno – Utprovning av skor.
FOTOGRAFERING
Bifogat ser ni ett schema för fotografering samt ett följebrev med mer information inför fotograferingen från Idrottsfoto. Viktigt att ni kommer på utsatt samlingstid vid utsatt samlingsplats för just er fotograferingen då det är många lag som ska fotas och för att vi ska få ihop logistiken. Det kommer finnas 2 olika stationer för fotograferingen under kvällen.
Vi kommer skicka ut ett separat mejl till alla vårdnadshavare med en beställningsblankett som måste vara ifylld och inlämnad till er ledare innan fotograferingen oavsett om man gör en beställning eller inte. Gemensamt ansvar mellan er som ledare och vårdnadshavarna att den är korrekt ifylld och inlämnad! Mycket viktigt att detta går till på rätt sätt annars produceras ingen webb-bild till föreningen för spelaren. I samband med er fotografering lämnar ni som ledare in blanketterna till fotografen.
Klädsel inför fotografering:
Spelarna får matchkläder på plats som de kan byta om till där.
Till ledarna finns det t-shirt att låna under fotograferingen för de som inte har ledartröja sen innan.
Samlingsplats: Ölands Bank Center A där ni tränare gör en incheckning för respektive lag och får matchställen samt mer information vart ni ska gå.
3 maj, 15:11 7 kommentarer
Hej alla i P15 Kalmar,
Martin och Thomas har tidigare skickat ut vad gäller att hjälpa till på vår ungdomscup under nästa helg. Ni har fått ett förmiddagspass på torsdagen den 8/5 i Gröndalshallen där ni skall bemanna med 4 personer mellan 07.30-15.45. Ledarna har kontaktat mig ang. att ni endast har 1 person klar för erat pass och det kommer inte fungera alls.
Vi är fullständigt beroende av att samtliga våra ungdomslag är med och jobbar, många lag har två pass och alla andra kring föreningen jobbar 24/7, så vi har inga reserver.
Vi förstår givetvis att det är en långhelg, men vi satte passet för er på torsdagsmorgonen så man ändå hinner med allt annat (att vara ledig). Vi måste ha 3 personer till på passet, det går inte poängtera hur viktigt det är. Har vi inga på plats kommer matcherna inte kunna genomföras och det skulle innebära en katastrof för hela cupen. Detta behöver lösas.
Snälla, kolla igenom era scheman och hjälp oss.
Ert lag erhåller en ersättning till lagkassan och klubben får in viktiga pengar för att fortsätta utveckla ungdomsverksamheten.
Anmälan sker direkt till ledare Martin.
Trevlig helg.
24 apr, 11:44 10 kommentarer
Hej! Vi behöver frivilliga som kan ställa upp på cupen. Det kan inte vara meningen att jag och Thomas skall ta detta själva. Alla klubbar har ett visst föräldraransvar. Vi förstår att ni tycker det är jobbigt och trisst då vi inte ens själva är med, men cupen är enormt viktig för klubbens ekonomi. Om inga anmäler sig kommer vi lotta ut passen till er och ni får lösa ersättare efter bästa förmåga.
Thomas och jag har tillräckligt att göra med laget för att behöva ta detta själva.
Vårt lag ska lösa ett arbetspass under cupen:
GRÖNDALSHALLEN:
Antal personer per pass: 4 st.
Beskrivning av roller:
2 st i Sekretariat
1 st Film
1 st ALLT-I-ALLO
TORSDAG 9/5 PASS 1 07.30-15.45
P15 KALMAR
Torsdag börjar matcherna redan vi 08.00. Var på plats 30 min innan för genomgång,
10 apr, 12:58 0 kommentarer
Hej! Vi kommer träna april ut. Vi kommer göra detta med ny träningstid. Ny tid blir söndagar mellan 9.00-10.00. Sista träningen för denna säsong blir söndagen den 28/4. I anslutning till detta kommer det bli en avslutning (mer info om detta kommer)
Sön 15/9
08:00-09:30 |
Träning
SBB A |
Tor 19/9
17:00-18:30 |
Träning
Lindsdal |
Sön 22/9
08:00-09:30 |
Träning
SBB A |
Tor 26/9
17:00-18:30 |
Träning
Lindsdal |
Sön 29/9
08:00-09:30 |
Träning
SBB A |
Tor 3/10
17:00-18:30 |
Träning
Lindsdal |
Sön 6/10
08:00-09:30 |
Träning
SBB A |
Tor 10/10
17:00-18:30 |
Träning
Lindsdal |
Sön 13/10
08:00-09:30 |
Träning
SBB A |
Tor 17/10
17:00-18:30 |
Träning
Lindsdal |