Innebandysäsongen har nått sitt slut, även denna säsong. I takt med att sommaren närmar sig och cupen är spelad, har antalet personer på våra träningar minskat. Detta är helt naturligt i och med att exempelvis säsongen för fotboll drar igång på allvar nu. Vi ska inte konkurrera utan komplettera varandra. Därför gjordes den sista innebandyträningen i igår, lördag.
Vi vill tacka er alla spelare och föräldrar för denna säsong och hoppas på en lika fin och utvecklande säsong som drar igång efter sommaren. Be gärna grabbarna hålla igång tekniken där hemma med klubba och boll genom enklare övningar. 😉
Jag har nu fördelat om tiderna i vårt arbetsschema utifrån de personer som är anmälda att delta i cupen. Kan man inte den utsatta tiden ligger det hos den enskilda att hitta/byta pass.
/Peter
Nu drar det ihop sig!
Idag har vi genomfört vår sista träning innan det vankas cupspel 😊. Vi tycker att grabbarna börjar bli en aning spända på att möta lite annat motstånd. Jag bifogar därför spelschemat där det även finns angivna samlingstider på respektive arena. På torsdag samlas vi vid Falkenbergshallen kl 9:00. Väl där kommer alla spelarna tilldelas ett armband som behöver sitta på under hela cupens varaktighet. Detta armband berättigar även gratis resor med KLT under hela helgen, för den som behöver transportera sig mellan arenor.
Som vanligt behöver grabbarna ha med sig matchstället (komplett med mörka strumpor, shorts och tröja), klubba, skor, vattenflaska och innebandyglasögon.
Arbetspass under KFC (söndagen för vår del)
För er som inte var på informationsmötet finns lite information som kan vara bra för er att ta del av. Det är allt från hur sekretariatet sköts, betalning i kiosk samt hur filmning går till. Jag länkar till dokumenten direkt i texten och hittar dem alla här.
Vad gäller antalet personer som anmält sig till arbetspassen så ser det en aning skralt ut. Jag skulle gärna se att det blir åtminstone 2 personer till på varje pass, så att vi täcker våra arbetsposter.
Skulle det vara så att ni behöver nå oss under cupdagarna så finns vi på telefonnummer: 0708-293183.
Om en vecka idag är FBCK Floorball cup i full gång. Det som då kan vara av intresse är spelschema, arenor samt hålltider. Vi kommer gå igenom detta mer ingående under lördagens träning med grabbarna men tänker att ni föräldrar kanske vill ha dessa ett tag i förväg.
FBC Kalmarsund Ungdom
Florbal Chodov
torsdag 18/05 10:00
Falkenbergshallen
FBC Kalmarsund Ungdom
Technology MB
torsdag 18/05 19:10
Kalmar Sportcenter E
Karlskrona FBC
FBC Kalmarsund Ungdom
fredag 19/05 12:10
SBB Arena B
FBC Kalmarsund
FBC Kalmarsund Ungdom
fredag 19/05 18:00
SBB Arena B
FBC Kalmarsund Ungdom
CL98IC
fredag 19/05 20:30
SBB Arena B
Malmhaug IBF
FBC Kalmarsund Ungdom
lördag 20/05 10:30
Gröndalshallen
Bifogar även länken till hemsidan där ni hittar all info och annat som rör cupen:
Vi har nu fått funktionärsschemat för cupen. I utbyte mot att ni hjälper till som funktionärer så är vi med i cupen gratis och blir även ersatta med 100 kr/h till vår lagkassa. Vårt lag kommer bemanna Öland Bank Center hela söndagen (21/5).
FBC:s kansli kommer bjuda in till ett digitalt informationsmöte ca 1,5 vecka innan cupen där de går igenom hur allt kommer fungera och ansvaret som de olika rollerna innebär. Alla som vill kan närvara på detta mötet.
Vi kommer bemanna per pass: - Sekreteriat 4 pers - Kiosk 2 pers - Filma 2 pers - Allt-i-allo 2 pers (tanken att kunna byta av och avlasta de andra och hjälpa till där det behövs)
Arbetspass nr 1: kl 07:30-14:45 Arbetspass nr 2: kl 14:45-22:00 Hallchefer i Öland Bank Center är Viktor Sheffield & Andreas Folke
Jag kommer inom de närmsta dagarna att skicka ut en kallelse till arbetspass för att skapa en form av struktur och fördelning av er.
Hej! Imorgon är både jag och Peter på annat håll. Finns det någon annan som kan tänka sig att hoppa in? Behövs egentligen bara att nån vuxen kan öppna och ta med bollar/utrustning. Och tjata om att sätta upp sarg förstås 🤣. Sedan kan man köra mest spel.