Dela nyhet
Info inför säsongen
17 okt, 14:59 1 kommentar
Hej!
Här kommer en sammanfattning efter gårdagens infomöte:
Sammandrag: Vi kommer att spela sammandrag med två lag på nivå ”Pojkar Grön – Nivå A”. Sammandragen spelas med 3 utespelare + 1 målvakt. (Nästa år kommer vi spela på nivå ”Pojkar Blå” dvs 4 utespelare + 1 målvakt.)
Följande datum har vi sammandrag: 19/10, 15/11, 13/12 (i Borensberg), 24/1, 8/3.
Datum när sammandragen är kan även hittas på Svenskalag under ”Kalender”.
Då vi har anmält två lag kommer alla, som vill, kunna spela sammandrag dvs i år kommer vi inte att prioritera efter hur ofta man tränar.
Vi ledare ansvarar för barnen under uppvärmning och match. Mellan matcherna ansvarar föräldrar för respektive barn. Åker era barn till sammandrag med någon annan vuxen är det bra att ni meddelar oss ledare så vi vet vilken vuxen som ansvarar för barnet.
Målsättningen är att vi även ska spela vänskapsmatcher under säsongen för att träna spel 4 x4 + målvakt inför nästa säsong. Vi informerar när det blir aktuellt.
Träning: Att barnen hjälper till att bygga sargen har funkat mycket bra. Att tänka på: att ha med utrustning till träningen speciellt vattenflaskor brukar en del glömma och då tryter orken efter ett tag. Vi har även haft samtal och jobbat med att man ska vara positiv mot varandra under träning/match då alla gör sitt bästa. Ibland glöms detta bort och vi kommer därför att fortsätta att jobba med detta. Det är även viktigt att man svarar på kallelserna till träning (och sammandrag) för att underlätta för oss ledare att planera träningen.
Cup: Vår ambition är att vara med på Linköping Floorball under april månad. Mer info kommer senare.
Matchställ: Föreningen är angelägen om att samtliga matchställ (matchtröja, shorts, strumpor) återlämnas efter att säsongen är över. Därför vill vi att man ”kvittera” ut ställen. Vid utebliven återlämning kommer man att debiteras med 1000kr (vilket är kostnaden för ställen).
Arbetsschema: Vi behöver hjälpa till med vissa arbetsuppgifter i klubben. Levente kommer att skicka ut ett arbetsschema där man kan se vilken arbetsuppgift man är uppsatt på.
Det vi behöver hjälpa till med är:
- Kiosk/inträdesansvariga på a-lag matcher 28/11 och 20/2. 3 vuxna + 3 spelare per tillfälle.
- Sammandrag 13/12 hemma i Borensberg. 6 vuxna som bemannar kiosk + sekretariatet.
- Städning av strandbadet en dag under juni månad. 3 vuxna + spelare.
Bonusinfo: Vi kommer att kalla till samkväm för spelarna där klubben bjuder på pizza+ dryck innan vi tillsammans går och tittar på en a-lagsmatch. Kallelse kommer 😊
mvh
Ledarna
Kommentarer
Elin Lindholm 18 okt, 08:07
Tack för tydlig och bra information!