Dela nyhet
Viktigt! Läs ang funktionärsskap 24/5
22 maj, 20:42 0 kommentarer
Inför Marmakampen nu på lördag 24/5:
Fantastiskt roligt att så många är anmälda till Marmakampen. Totalt 109 anmälda i dagsläget och ca hälften är från Alunda SK.
Samling 08.45 för fördelning av funktionärssysslor, framplockning och sista tillsnyggning. Första start 10.00, sista grenstarter 14:45.
Samtliga som har anmälda barn kommer att tilldelas funktionärsuppdrag. Vi ser helst att ni kommer 2 funktionärer per familj för att det inte ska bli brist på funktionärer. Nytt för i år att ni i första hand kommer att följa ert/era barn. Ni hjälper då till som funktionär på den gren som barnet/barnen tävlar i för tillfället. Det behövs dock en del fasta funktionärer, dessa är grenledare, easyrecordinmatare, starter, tidtagning till sprint och kiosk. I första hand kommer dessa att vara ledarna. Till de lite äldre tävlande så kan det behöva stöttas upp med funktionärer från de yngre eftersom flertalet av dessa föräldrar är grenledare och inte kan flytta runt. När de yngre har tävlat klart eller man inte behövs på sitt barns gren så kan man behöva hjälpa till på en annan gren. Detta kommer Anna-Lee att styra upp under dagen så kolla av med henne ifall någon behöver hjälp eller behöver bli avbytt. Det är INTE okej att åka hem utan att ha stämt av med Anna-Lee att det finns tillräckligt med funktionärer kvar.
Det saknas fortfarande några grenledare samt några som kan mata in resultat på Easyrecord. Det är relativt enkelt att lära sig Easyrecord och det finns instruktioner för varje gren. Kan du tänka dig att hjälpa till med det, så meddela undertecknad. Du behöver egen dator eller platta med dig. Wifi finns.
Det stationer som finns att välja på är:
Längd 1.
Tresteg/längd 2.
Kula 1.
Kula 2.
Höjd.
Löpning.
Kiosk.
För er som är nya så innebär funktionäruppgifterna tex mätning, krattning, vindmätning, höjningar, mm. Enkla uppgifter som grenledarna kommer hjälpa er med.
Vi önskar även att varje familj tar med en kaffetermos med kaffe (märk med namn).
Extra viktig info för i år! Eftersom badet är under renovering så har vi INTE tillgång till omklädningsrum och toaletter. Det kommer att finnas toaletter i form av bajamajor. Vatten måste ni ta med själva. Vi kommer även att ha en enklare kiosk med enbart fika och godis.
Tidsprogram och PM är klart och finns på easyrecord/hemsidan. Läs, det innehåller viktig info om tävlingen.
Väl mött på lördag 8.45.
Tävlingsledare Claes Littorin. 0708569692