Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
20 apr 2012 0 kommentarer
På lördag eftermiddag med kick off kl 15.00 spelar VFK premiär i div 4 mot Edsvära/Norra Vånga FF på Vänersvallen. Det blir den första matchen i fyran genom tiderna för klubben. För två år sedan låg klubben i div 6 så det är med stor spänning och förväntan som de utvalda i startelvan springer ut på Vänersvallens konstgräs.
- Jag är självklart förväntansfull och lite spänd inför premiären men det är sådant som hör till varje premiär oavsett om man är tränare eller spelare säger Raimo Käkelä som också hävdar att laget är klart bättre än förra året. Han fortsätter.
- Det ser bra ut inför matchen och vi siktar som alltid på seger men vi ska vara medvetna om att Edsvära/Norra Vånga kom 5:a i serien förra året och på våren slog de topplagen Fristad, Hestrafors och VIF. Det blir alltså ingen lätt match.
Inför premiären har ledningen bara frågetecken för Tobias Danielsson som är småskadad. Om inte han kan spela går endast 15 - årige Rasmus Ydahl in på vänster mittfält.
Här är den preliminära startelvan som på lördag eftermiddag springer ut i klubbens nya matchdräkter:
Emil Kesevic, Andreas Schmidt, Elvis Sabovic, Viktor Gahnström, Mikael Danielsson, Eric Nylander, Jonas Emanuelsson, Gzim Sulaj, Tobias Danielsson, Pajtim Beka och Alibek Aliev.
Vi hoppas på stor publik som är nyfikna på VFK:s premiär i fyran.
Välkomna!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies