Dela nyhet
Nu startar vi igång vårt hallklimatsarbete
6 nov 2019 0 kommentarer
Något försenat sätter vi nu igång med vårt hallklimatsarbete.
Innan match
Senast 3 minuter innan matchstart träffas alla ledare från både hemmalag, bortalag och domare på barn och ungdomsnivå vid sekretariatet för att hälsa på varandra i en lugn miljö. Ledarna visar upp sina ledarlicenser (minst en ledare i båset behöver ha ett giltigt ledarlicenskort). Hemmalagets ledare ska initiera träffen.
Jingel
Ska spelas innan match på grön, blå och röda nivån (även mörkröd). Jinglarna finns på hemsidan under introjingel. Det finns även en text som kapten eller annan spelare kan läsa upp för spelare och publik innan matchstart på röd/mörkröd nivå om man hellre vill det.
Innan, under och efter match
På samtliga barn och ungdomsmatcher kommer vi att ha trivselvärdar som är ambassadörer för ett gott hallklimat. Dessa har ljusblåa västar på sig. Mer information finns här.
Incidentrapport
Här hittar du ett formulär - Incidentrapport - där man kan skriva in om det har varit incidenter i samband med match. Detta gäller incidenter som sker utanför sargen. Kom ihåg att det är domarna som har ansvaret för det som sker innanför sargen. Ovanstående QR-kod tar dig till formuläret. Observera att det går bra att skriva en incidentrapport oavsett vilken nivå det gäller.
Kontaktperson i vår förening är Madeleine Bäckström, hallklimat@utbynassk.se. Kontaktpersoner för övriga föreningar hittar du här. Hittar du inte någon för just den förening du söker efter, så är det alltid ordförande som ska kontaktas.