Dela nyhet
Skärpning i förrådet!!!!
26 jan 2020 4 kommentarer
Var idag upp på Storvreten för att träna och blev ännu en gång mycket besviken på ordningen i förrådet och utanför förrådet. Detta är nu andra gången sedan jag städade före jul. (Sorterade och plockade undan - städa skräp kvar att göra)
Se bilder: Förrådet
Se rutiner förråd: https://www.svenskalag.se/ttp-bordtennis/sida/68659/forrad-och-rutiner
Svarta hagarna i som skall vara i hörnet - flera hagar i förrådet. Blå hagar som skall hänga på vagnen med ledade ben var flertalet av hagarna på golvet, blå hagar som skall vara i vårt förråd låg utspridda på golvet mellan borden och på stolarna, borden var uppställda på ett sådant sätt att det inte gick att öppna förrådsdörrar, svart hage var framtagen och den var trasig med brutet benstöd - kasseras, stolar var inte staplade utan utställda där de fick plats på golvet, vita sekretariatsbordet stod utanför förrådet mot väggen - utöver det skitigt.......
Det finns en beskrivning på vår bur om hur utrustning skall vara uppställd och även vilken utrustning vi skall använda för våra seriematcher samt även på föreningens huvudsida.
Var själv i förrådet i tisdags i samband med veteranmatchen då det var förvisso skitigt i förrådet och rörigt bland matchbollarna, men utrustning i vårt förråd låg på hyllor, hagar på rätt plats, stolar staplade, bord och stolar på rätt plats. Det är fler som nyttjar borden och lokalen men det vi vet med säkerhet är att det stora vita bordet som är vi har inlåst i vårt förråd det är bara vi som kan ha ställt ut det, blå hagarna som i tisdags som skall vara i vårt förråd som är låst kan det bara vara vi som har tagit fram och inte ställt tillbaka.
Denna vecka från onsdag-fredag så har följande lag spelat match hemma -
Det var Div 5 södra och ser gärna att de som var med hör av sig. Om det nu var så stökigt som det var i dag i förrådet så borde ni som spelade i torsdags ha meddelat detta.
23 Tor |
18:00 21:00 |
Sundbybergs IK B2 hemma (Div 5 Södra) Storvretens bordtennishall |
Vårt förråd är vårt gemensamma ansvar att hålla ordning i. DET ÄR ALLAS ANSVAR SOM BRUKAR DET!!!!! Är det någon som är av en annan uppfattning så hör gärna av er till undertecknad som INTE har ansvar att städa efter varje seriematch i förråd.
Är det några fel och brister när ni är där - plocka rätt på det som är vårt och meddela materielansvarige som har kontakten med kommunen.
Mikael Wassdahl
Materielansvarig
mikwas01@gmail.com
Kommentarer
Patrick Pring 26 jan 2020
Tyvärr kommer fler in i förrådet än vi, men förstår vi dig. Kontaktar dig direkt om situationen. Mvh //Patrick
Mikael Wassdahl 26 jan 2020
Tackar! Min förhoppning är att vi inte har lämnat ut kod till hänglås till någon utanför klubben så får vi ta en diskussion om hur vi skall hålla ordning. Kommer att anordna en materielvårdstimme vid någon extra träning framöver på Storveten med seniorerna och med ungdomarna på Tullingeberg för att inventera, märka upp, städa, sortera samt göra lista för det vi behöver få fixat av kommunen och det vi själva behöver fixa med de reservdelar vi fått av kommunen.
Daniel Samnerud 28 jan 2020
Frånsett det som ska vara i gallerburen används ju borden, barriärerna och stolarna även av andra. När vi kom upp i går, måndag 27/1, stod t.ex. ett par av Rönningebarriärerna framför gallerburen och diverse bråte som inte tillhör TTP fanns i hörnet vid stolarna. Borden stod utspridda. När jag någon gång varit uppe på helgen har jag sett att folk ur allmänheten tar fram barriärer och stolar.
Vi gjorde vårt bästa för att lämna det snyggt och prydligt men kan mycket väl vara oordning igen nästa gång klubben kommer upp för match eller träning.
Mikael Wassdahl 28 jan 2020
Tack Daniel! Har bokat tid med Fritids och kommunansvarig för att diskutera problemet och roller ansvar. Fick bilder från David C igår.