Dela nyhet
Berget Event 2023 - funktionärsplanering, kompletterande information
5 jun 2023 4 kommentarer
Som tidigare aviserats har Sollefteå Hockey möjlighet att stärka ekonomin genom funktionärsengagemang när Berget Event genomförs.
Avtal med tillhörande nödvändig information är nu klar. Åtagandet mellan söndag 25 juni - söndag 2 juli, där vi ska resa och riva tält, städa baser och toaletter samt ha kioskförsäljning.
Det är ett stort behov av allas bidrag! Under förutsättningen att alla hjälper till, är Berget Event den potentiellt överlägset bästa intäkten sett till övriga aktiviteter.
För att åstadkomma så stor vinst som möjligt är årets ambition att bemanna kiosker med ideella krafter i så lång utsträckning som möjligt. Tidigare år har avlönade ungdomar tillsammans med ideella vuxna bemannat kioskerna, vilket är en kostnad som är eftersträvansvärd att undvika.
Därför uppmuntras ni alla att dels bidra med att resa och/eller riva tält samt ta minst ett kioskpass.
För att underlätta egen planering finns en länk till funktionärsplanering och aktuella pass.
Sista svarsdag att skriva upp sig är söndag 11 juni kl. 12.00. Därefter kommer lagledargruppen att se över kvarvarande behov och fördela ut.
Vänd er till Gunnar Långström, Erica Bergius och Ida Pettersson alternativt respektive lagledare vid frågor.
// Lagledarna
Kommentarer
Ida Pettersson 11 jun 2023
Påminner om att skriva upp sig på pass för kommande föreningsengagemang! Ju fler är desto bättre!
Ida Pettersson 19 jun 2023
Det går fortfarande att skriva upp sig på pass för kommande Berget Event och det saknas fortfarande några namn på passen. För att stärka ekonomin vill vi helst inte ha avlönade ungdomar i kioskerna och därför uppmuntras alla till att dels bidra på något sätt.
Ida Pettersson 22 jun 2023
Tältresning och andra förberedelser 25/6:
Start kl. 9:00 ska alla som ska resa tält vara i Backsjön, man åker förbi tulpanodlingen. Mer detaljerad information än så om plats finns ej oss tillhanda i dagsläget. Vi ska resa cirka 35 tält och får närmare information av Bergets egen personal på plats. Ta med något att dricka och eventuellt något mellanmål/frukt. Ta på oömma kläder och bra skor.
Ombedda med släpvagn åker till Nipvallen till kl. 9.00 och hämtar saker vi behöver till kioskerna innan de åker upp (bland annat kyl, frys och lådor med div. nödvändigheter till kioskerna).
Ida Pettersson 27 jun 2023
Erfarenheter, lärdomar och kompletterande information från dagens uppstart av kiosk:
Inga privata bilar i safezone. Vi har en uppmärkt leasningbil som hämtas och lämnas i safezone. Samlingsplats är en grillplats vid infarten till Berget Event. Information om var bilnyckeln förvaras nattetid kommer.
Då det är en längre restid behöver vi vara ute i god tid för pass 2 och 3. Gärna 20 minuter innan pass-start, så den bilburna kan börja transportera ut dem som går på pass och köra tillbaka dem som avslutar sitt pass.
Inför varje pass: gör en plan för vem som kör bilen och vilka som står i kioskerna, 2 personer i varje kiosk. Bilansvarig kör ut kioskpersonal till kioskerna och kör även tillbaka kioskpersonal vid avslutat pass.
Inför uppstart PASS 1:
2 personer åker upp i en bil från samlingsplatsen upp till safezone och hämtar leasingbilen och åker tillbaka till samlingsplatsen och hämtar upp övriga.
Avslut, PASS 3:
Omvänd procedur, från samlingsplats åker leasingbil och ytterligare en bil upp till safezone och parkerar leasingbilen för kvällen.