Dela nyhet
Protokoll föräldramötet 6/11
8 nov 2023 0 kommentarer
En summering av det som togs upp på mötet.
Lagen
Vi önskar börja med att förklara bakgrunden till att vi idag har två lag anmälda till seriespel i stället för tre.
Vi startade säsongen med att ha en inställning att starta upp med tre lag i seriespel samt två träningsgrupper. Ganska snart insåg vi att vi saknade spelarmaterial för att kunna ha tre lag med i seriespel och valde då att stryka ett lag tätt inpå seriestart samt samla alla spelare till en gemensam träningsgrupp.
I det läget blev vi ca 20 st på träningarna vilket skapade oss mer möjlighet till kvalitativa träningar.
Vi valde att dra oss ur PK3 för att satsa på PK2 Lätt/svår. Vi tror att det är en den nivå vi bör ligga på samt att det också ska ge spelarna en utmaning och möjlighet till utveckling.
Det har sedan seriestart nu börjat komma in fler spelare till truppen av olika skäl, vilket gör att vi idag har en trupp på ca 30 spelare. Detta är fortfarande optimalt utifrån att vi har två lag i seriespel, men det skapar en utmaning på träningarna. Det är ett gynnsamt problem, men vi ser nu över om vi ska dela gruppen på ett av passen, vilket gör att vi endast kommer ha ett gemensamt träningspass per vecka och ett där man tränar med ”sitt lag”.
Detta skapar också en möjlighet för dem som önskar att träna ett extrapass per vecka och vi kan styra spelare mellan träningsgrupperna utifrån nivåanpassning.
Huruvida och när detta kommer träda i kraft är något vi får återkomma till dock så snart vi har ett besked.
Laguttagningar
Laguttagningar sker utifrån närvaro och att man visar delaktighet och fokus/vilja under träningarna. Vi kommer jobba med nivåanpassningar för att säkra att alla spelare får spela utifrån sin nivå. Eftersom vi har två lag så finns möjlighet att flytta spelare mellan dem. Vi tar ut lagen efter sista träningen inför varje match.
Målvaktsträningar
IBK Sala har en ambition att få till ett pass per vecka enbart för målvaktsträning. I detta läge har vi ingen klar info om hur det går men ber att få återkomma med besked. Det finns ett namn som vi har kontakt med och vi hoppas kunna starta upp träningarna inom kort.
Matchställ
Matchställen kommer i år att delas ut till vardera spelaren så att man själv ansvarar för att tvätta dem samt ha med sig dem till matcherna.
Funktionärer till våra hemmamatcher
Vi kommer att sätta ihop ett schema för sekretariatet samt kiosken för alla våra hemmamatcher. Ni föräldrar kommer då bli tilldelade ett pass där ni kommer se syssla samt datum.
Om datumet inte passar eller om man önskar byta syssla så ligger det på er föräldrar själva att kontakta varandra och byta pass. Kontaktuppgifter hittar ni i Svenskalag-appen.
Schemat kommer skickas ut så snart som möjligt, förhoppningsvis i slutet av v45.
Overaller
IBK Sala håller på att lösa så att det kommer finnas en provstege på Intersport där man kommer kunna prova ut och beställa overaller. Mer info kommer om när detta startar.
Trivselaktivitet
Önskemål eller förslag finns att försöka hitta på en trivselaktivitet för att skapa mer team-känsla. Exempel är att samlas i konferensen och kika på en innebandymatch och käka ihop. Vi tar med oss detta och försöker se om vi kan få till något kul 😊
Lagkassorna
Vi har behov av att fylla på lagkassorna för att kunna åka på cuper osv. Vi ser över hur befintliga kassor ser ut nu iom att vi slagit ihop lagen men vi kommer behöva fylla på om inte annat för kommande säsonger. Nya sportlotter kommer delas ut efter nyår som skall säljas och vi ser över möjligheten till andra aktiviteter som kan inbringa mer till kassan.
Cup
Vi har en tanke att åka på cup till Falun den 9-12 maj. Vi hoppas detta ska ses som en rolig avslutning på säsongen och planen är att åka med två lag. Detta kommer innebära en kostnad vilket gör att vi behöver ställa frågan till alla föräldrar hur man ställer sig till att stötta detta gällande både deltagande och ekonomi. Vi kommer försöka sälja lotter samt få in pengar till detta i den mån det är möjligt genom fler initiativ.
En separat enkät planeras att skickas ut gällande denna cup för att lyssna av detta!
Tack för ett bra möte till er som var på plats och till er övriga så hoppas vi att vi ses nästa gång 😊
OBS! Påminner också om att sportlotterna skall redovisas och betalas in senast 15 november till klubben för er som ej gjort detta.
Mvh Ledarna
Kommentarer