Dela nyhet
Från kvällens föräldramöte
8 okt 2019 0 kommentarer
Tack för kvällens föräldramöte! Vi välkomnar glädjande nog in ett gäng nya lagfunktionärer och vi fastställde planerna för årets säsong. Nedan summeras det allra viktigaste.
Vi talade om Solfjäderstaden som förening och våra långsiktiga mål, vår vision och värdegrund. Vi talade också om målen för ungdomslag där vi slog fast att vi siktar mot att vara lika många i truppen när de är 16 år som de är i år när de är 8 år. Vi lovar göra det bästa vi kan för att alla ska trivas.
Nya ledare & årets fokus
Vi har välkomnat in två nya ledare - Rikard och Anders. Två duktiga killar med långa idrottsbakgrunder.
Vi skulle dock gärna vilja ha ytterligare en på planen vid träning - här vill vi gärna ha kontakt om någon av er känner att ni kan bidra!
Vi talade om att vi i år kommer lägga fokus på passningar, mottagningar, skott och spel. Men också blanda upp detta med mycket snabbhetsträning, styrka och koordination.
Vi kommer göra vårt bästa för att "nivåanpassa" träningarna för alla spelare, det kan betyda att övningar kan se lite olika ut beroende på spelaren som gör den. Allt för att alla ska utvecklas från sin nivå.
Vi siktar också på att i samverkan med lagen P10 och P12 skicka spelare upp och ner mellan varann för lite variation i träning, detta för att ha god samverkan mellan lagen, men också för att ge lite extra krydda och utmaning för de spelare som behöver det och tycker det är roligt. Prata gärna med oss ledare om ni tycker något är oklart, verkar orrättvist, om ert barn uttrycker något vi bör veta om eller ni har goda idéer eller tankar.
Poolspel
Vi kommer spela i 2 serier med 4 lag. 2 lag i varje serie. Pojkar Grön A, som blir en tuffare utmaning för att att träna på, samt i Pojkar Grön B som vi tror och hoppas kommer vara likvärdig med serien vi spelade i i fjol.
Vi fortsätter att kalla via mail och ber alla svara så tidigt de kan.
Vi åker alltid med 7 spelare per lag = 14 spelare per poolspel. Det betyder att alla får spela ungefär ett poolspel i månaden.
Vi kommer att dela ut ett matchställ per spelare. Detta har spelaren sedan ansvar för att få med till varje match. Vi tränar inte i dem eller använder dem på annat sätt utan använder dem enbart på match. De ska lämnas åter efter säsongen.
Datum att notera
Vi har Cafeveckor V49 + V15. Vi återkommer med info där från Maria Lund som glädjande nog fortsätter som caféansvarig.
Julavslutningen i år blir den 22/12 - boka in!
Vi ber er hjälpas oss ledare med:
- Bygga sarg på torsdagarna
- Prata med era barn om att vi försöker vara tysta när ledare har genomgångar
- Svara snabbt när kallelser kommer
- Betala medlemsskapet - då beställs också den fina medlemströja som ingår
Vi valde lagfunktionärer och följande tog uppgifterna på bästa sätt:
Caféansvarig: Maria Lund
Matcharrangemangsansvrig: Micke Dahl
Sekretariatsansvarig: Alexandra Strömbeck
KUL-grupp: Johanna Lind, Elin Nilsson, Manuela Lövgren, Sanna Wåhlin
Truppen här på webben är uppdaterad om ni söker kontakt till någon.
På torsdag är träningen inställd påminner vi om. De som anmät sig är istället med och är "maskotar" på herrarnas hemmapremiär. Samling 18.30 i sporthallen. Finns några platser kvar om någon mer vill!
Poolspel nr 1 spelas på lördag 12/10 och nästa 19/10, kallelser är ute på mailen.
Nu ser vi fram emot en riktigt kul säsong hela gänget!
MVH. Ledarna
Kommentarer