Dela nyhet
Lite BRA info, så här en bit in på säsongen!
21 okt 2019 0 kommentarer
Hej!
Vi har nu klarat av några veckor av årets säsong, det mesta rullar på och de flesta av oss känner att det är KUL att vara igång. Nedan följer några punkter du kan behöva tänka på.
1. REGISTERUTDRAG - det är 12 st som lämnat detta. Du behöver inkomma med dett nytt fräscht sådant inom den närmaste månaden. Lämpligen på ledarmötet den 20/11. Detta gäller ALLA som vistas i barnens närhet på träning.
2. PIKÈ - kommer nya till alla ledare innan JUL. Vi beställer storlekar på kommande ledarmöte onsdag 20/11. (Se bild och bildtext) Det kommer inga vita, utan detta blir den nya. Snygg tycker vi! (Initialer under klubbloggan)
3. Påminnelse om att städa efter sig (som vanligt). I hallarna hittar vi innebandybollar, mjukbollar, domartröjor, konor, västar mm. Vi har inte råd att tappa bort detta. PLOCKA IN efter din träning eller match. Även om det kommer ngn efter. Plocka alltid bort sargen om det inte kommer ngn efter!
4. VI påminner om våra policies och riktlinjer för våra ungdomslag. Vi pratatde igenom dessa på vår upptakt i augusti. Du väljer inte helt själv hur du gör som ledare kring träning och match, du SKALL rätta dig efter de riktlinjer som finns. Är du osäker? Läs detta dokument.
För dig som ledare gäller även detta dokument.
För at du skall få domare på grön och blå nivå gäller detta.
Domararvodesblankett hittar du här, för grön och blå nivå.
5. Håll koll på kalendern och dina/ditt lags åtaganden:
Ledarmöten, Sargvakt, Café, Domare mm.
Du hittar allt i denna fil. (Filen har 7 flikar, kolla alla)
6. JULAVSLUTNING - med tradionsenlig fotografering och fika, match och parad äger rum den 22/12. Lägg in det i ditt lags kalender redan nu.
7. KOLLA så att alla spelare betalt sin medlemsavgift. Guide för hur man gör finns på första sidan, på vår hemsida. Följ den för de som inte vet hur.
8. Det kommer inom kort en påminnelse/koll om ÖREBROCUPEN, till alla lag med spelare födda 2005-2009. Vi åker med alla dessa lag, är vårt gemensamma lag. Det var riktigt KUL förra året. Vi hoppas alla hänger på igen. Givetvis får gärna 04 hänga på med sina lag också.
9. Medicinprylar, skall ligga i din ledarväska. Den med klubblogga på. Du bör ha plåster, sax, lite coachtejp, dauerlinda, lite bomull. Det klarar du dig med. Saknar du sådant i din ledarväska, hör av dig till Mattias Levin.
10. NÄSTA LEDARMÖTE, onsdag 20/11 kl 18.30 i sporthallen.
11. WEBSHOPEN - är öppen dygnet runt för ALLA. Det finns alltid möjlighet att beställa kläder till ledare (billigare kläder till ledare) eller spelare. 10-12 dagars leveranstid på det mesta.
Inom kort kommer det också upp en ny produkt - en HODDIE. Ngt många frågat efter! Den kommer att gå att beställa inom kort, leverans till innan jul precis. Kanske årets julklapp :-) Kommer finnas i begränsad upplaga.
Kommentarer