Dela nyhet
Träningspausen är över (för nu?)
24 jan 2021 0 kommentarer
Hej igen, det blev ett långt uppehåll det här. Från och med vecka 5 (alltså inte imorgon utan nästkommande vecka) kör vi igång igen med exakt samma restriktioner som innan uppehållet. Glöm inte att läsa allt nedanstående och eventuella frågor/synpunkter skickas ENSKILT till mig, Jens Rudälv, via WhatsApp på 0703620651.
Vi återkommer med halltiderna eftersom vi inte får klartecken om det förrän tidigast imorgon, 25 januari.
Repetition av förutsättningar för träningar. Nedanstående är inte förhandlingsbart och utan inbördes ordning.
* Laget är uppdelat i två trupper och med olika ledare, träningsdag och tider.
* Träningsdeltagarna får inte uppvisa några som helst sjukdomssymptom. Ser ledarna på plats att det finns måste den med symptom skickas hem.
* Vi samlas 5 minuter efter angiven träningsstart samt avslutar 5 minuter innan ordinarie träning är slut för att säkerställa att lagen som kommer och går inte ska trängas någonstans i hallen. Det blir till att vara effektiv.
* Innebandykläder ska vara på i förväg, spelarna ska alltså vara ombytta och klara i shorts och T-shirt, redo att ta på sig sina innebandyskor och börja spela. Glöm inte klubban, innebandyglasögon (detta är obligatoriskt, utan det får man inte spela) och vattenflaskan (som ska vara fylld hemma och följa med till träningen).
* Samtliga deltagare måste duscha hemma efter träning så på med långbyxor, jacka, mössa osv och ut ur hallen så snabbt det går efter att tränarna sagt sitt.
Ni vet sedan innan uppehållet att lagledarna har ordnat ytdesinfektion och trasor. Dessa ska användas för att torka av handtag, bänkar, trappräcken mm efter träningens slut. Detta gäller alla lag som utövar aktivitet i sporthallar och vi har därför skapat en lista över vårdnadshavare som har gjort sin del och vilka som har detta kvar att göra. Tränarna är fråntagna uppgiften (de har tillräckligt ändå) men lagledarna (Jens och Linda) är på listan för att markera föreningens hållning och allvaret i frågan. När listan är avbockad börjar vi helt enkelt om på samma lista.
*Efter varje träning (så fort pojkarna kliver av planen) ska två vårdnadshavare snabbt och smidigt se till att avspritningen genomförs. Kan man inte utföra uppgiften den dagen så måste man meddela det till Jens Rudälv så ersättare kan ordnas. Då får man utföra den vid ett senare tillfälle istället.
* Avspritningen gäller alltså handtagen på ytterdörren, handtagen på dörren in och ut ur använt omklädningsrum, toalettdörrens handtag, dörren in till själva hallen nedanför trappen samt de bänkar och trappräcken som finns i anslutning till omklädningsrummen.
* Det går ganska snabbt när man är två som delar upp det sinsemellan och det som funkar bäst är att man börjar med bänkarna i hallen eftersom det sparar tid och man undviker trafik för att sedan arbeta sig uppåt och fram till ytterdörrens handtag allteftersom våra spelare skyndar sig ut.
* Trasorna ska tvättas i 90 grader efter användning. De läggs därför tillsammans i separat påse med klämma (en påse för respektive tränings två trasor) av nämnda vårdnadshavare och tvätten ombesörjs sedan av mig, Jens Rudälv. Jag lämnar sedan tillbaka dessa vid veckans första träning och hämtar dem vid slutet av den andra och så rullar det på.
Återkommer med info om träningsdagar och tider för respektive grupp. Grupperna kommer att se i princip likadana ut som innan uppehållet men med tillägget att vi har fått in fler spelare. KUL!
Kommentarer