Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
20 dec 2012 2 kommentarer
År 2012 börjar gå mot sitt slut och vi kan se tillbaka på ett år fyllt av aktivitet bland våra ungdomslag.
Det har spelats massor av seriematcher, sammandrag, cuper mm och vi kan konstatera att vår verksamhet har utvecklats flera snäpp sedan tidigare år.
96/97-laget har gått framåt och kommer att spela i pojkallsvenskan 2013.
Laget har nått framgång via hårt arbete, många matcher och engagerade ledare. Laget har under året fått hjälp av Alexandar Kitic som gått in som tränare och delat med sig av sina erfarenheter vilket lett till ett ytterligare lyft för killarna.
Nu gäller det för våra ungdomslag att ta rygg på 96/97 laget och årskullarna under har ju något att sikta mot vilket är mycket värdefullt. Tjejlagen kan ju se fram emot Damlaget som vann sin serie bestående av mestadels yngre förmågor.
Under året så har ett tjejlag, 03/04, startat upp och här är det närmare 30 tjejer som är igång vilket är fantastiskt kul. Ett P06-lag har dessutom kommit igång vilket innebär att vi är i fas i årskullarna.
Vi har även genomfört landslagets fotbollsskola i juni månad och räknar med återigen arrangera fotbollskola 2013 och då försöka locka ännu mer deltagare.
Groheds-dagen i augusti är även det en återkommande aktivitet som är mycket uppskattad.
Fotbollsgalan i början av december gav ett kvitto på att vi har massor av barn och ungdomar i vår verksamhet.
Vi kan nu se fram emot ett nytt spännande år i vår ungdomssektion. Det är bl a dags för ett 07-lag och här vill vi redan nu flagga för att det behövs ledare inför uppstarten.
Att vara ledare och tränare för våra barn och ungdomar är fantastiskt roligt. Vi ledare får ingen ersättning för det vi gör men vi belönas ständigt när vi ser hur våra lirare utvecklas både som spelare och små individer. Det gäller för oss tränare att ”stå på tårna” och hela tiden tänka att nästa träning ska bli den bästa så att våra killar och tjejer tycker det är kul och fortsätter.
Vi som är ledare för lagen behöver naturligtvis support från er övriga föräldrar för att vår ungdomssektion ska fungera. Det finns ju alltid eldsjälar inom föreningsverksamheten men man kan ju inte ha kravet att alla föräldrar ska vara sådana men eldsjälarna behöver support underifrån för att orka fortsätta att hålla igång sitt engagemang.
GIF/LSK har ju dessutom ingen organisation med anställda som sköter ungdomsarbetet utan det är vi föräldrar själva som måste göra jobbet, så fråga inte vad föreningen kan göra för dig och dina barn utan ställ dig emellanåt frågan vad du kan göra för föreningen. Vi är skyldiga våra barn och ungdomar en bra verksamhet så att de vill fortsätta lira boll. Drömmen vore naturligtvis att vi på sikt kan få upp egna ungdomar i våra A-lag men det är självklart även viktigt att vi ser till så att våra barn växer upp med fysisk aktivitet, kamratskap och bra värderingar.
Framåt så har vi jättebra möjligheter att utöka vår verksamhet ännu mer då Ljungskileområdet har en hög inflyttning av barnfamiljer vilket lär fortsätta. Vi har ju dessutom bra träningsmöjligheter genom både naturgräsplaner och konstgräs utomhus och inomhus.
Nu ser vi fram emot 2013 men innan dess så vill vi önska alla barn, ledare, föräldrar en God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!
Vid pennan, för ungdomssektionen/Håkan Jonsson P03-laget.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Richard Nilsson 20 dec 2012
Efter snart tre år i den gemensamma ungdomssektionen kan vi konstatera att sammanslagningen gått oerhört bra och att, som Håkan skriver, det sker en kontinuerlig utveckling såväl på plan som vid sidan om.
God Jul & Gott Nytt år!
Johan Hallberg 1 jan 2013
Instämmer helt och hållet Richard, och god fortsättning!