Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
21 maj 2013 0 kommentarer
Gustav Ståhl
För ge en inblick i LiU AIF:s medlemsföreningar, dess medlemmar och aktiviteter kommer inlägg med medlemmar att presenteras här på hemsidan. Denna gång är det Gustav Ståhl, före detta sportchef för LiU AIF IBK som delar med sig av tid och sina erfarenheter i föreningen.
Berätta lite om dig själv
Jag är en 25 år gammal kille från Jönköping. Började spela innebandy redan när jag var nio år gammal och gick på innebandygymnasium. Nu läser jag fjärde året på Industriell Ekonomi här i Linköping.
När började du spela för LiU AIF IBK?
Under mitt andra år här i Linköping började jag spela med IBK innerstan som sedan blev LiU AIF IBK. Jag hade flera vänner som spelade där och lockade över mig.
Berätta lite om laget
LiU AIF IBK spelar i division 2 och satsar för att gå upp. Förra året slutade vi 2:a i serien och till i år tappade vi några spelare och slutade på 5:e plats. Vi tränar två kvällar i veckan och har match varje helg. Säsongen börjar i mitten av september och avslutas i mitten av mars. Däremot under tentaperioder flyttar vi matcherna så man kan fokusera på tentorna. Det är en jättebra sammanhållning inom laget och många aktiviteter görs med dam- och herrlaget tillsammans, till exempel lagfester och sittningar.
Vad kan en spelare vänta sig i LiU AIF IBK?
Det är en perfekt förening för den som vill spela innebandy på en hög nivå och ha tid över till studier. Vi är ett skönt gäng med engagerade studenter från alla möjliga program som hittar på mycket grejer ihop. Det gör också att man lär känna folk från andra program. Det är en bra sportförening att engagera sig i helt enkelt.
Hur går man tillväga om man funderar på att börja spela?
Om du vill börja spela innebandy så gå in och kika på LiU AIF IBK:s hemsida där hittar du mer information och kontaktuppgifter. Under terminens gång kan man kontakta sportchefen för att komma på en provträning. Vi kommer även att synas under nolle-p och varje år har vi en uttagning i september efter Kalas. Det brukar vara cirka 60 personer som kämpar om 20 platser till herrlaget. Det är samma upplägg för damlaget.
Ett roligt minne från din innebandytid som du kan dela med dig.
Jag bodde sex månader i Kanada och spelade då för British Colombia. Det året blev vi kanadensiska mästare vilket var riktigt skoj. Var väldigt kul att se att innebandyn även finns på andra platser i världen!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer