Information & Villkor Inter Futsal Cup
Inter Futsal Cup 2023
Datum: 28-30 dec
Plats: Serneke Arena
Klasser:
- Herrar & Damer spelar lördag 30 dec
- Pojkar/Flickor 2013 torsdag 28 dec
- Pojkar/Flickor 2012 torsdag 28 dec
- Pojkar/Flickor 2011 torsdag 28 dec
Notera att för Herrar och Damer så kan man också delta med egna gjorda lag som inte är kopplat till någon förening, dvs ni är välkomna att anmäla ett "kompislag".
Information kommer uppdateras löpande på denna sida.
Information anmälan
- Max 32 lag för Herrar och max 12 lag för Damer.
- Max 10 lag för respektive barnklass
- Alla lag som anmäler sig efter att det har blivit fullt placeras i en reservlista. Anmälan stänger 20 december, men eftersom det finns en begränsning på antalet anmälda lag per klass kan en klass stängas före sista anmälningsdag.
-
För att anmäla er lag klicka på "Anmälan Inter Cup" här på vänster sida (via mobilen så välj Meny längst upp till vänster först) (Anmälan är stängd för seniorklassen)
Obs! Max 3 lag kan anmälas från varje förening per åldersklass.
- Status anmälda lag 24 lag
- Herrar
Inter Linné IF
SEB IF
Torp GoIF
Utbynäs SK
LBK
BK Kräftans Vändkrets
Vatra KIF
IK Surd
Romelanda UF
Dogges Boys FL
Ellenö IK 1
Ellenö IK 2
Näsets SK
IF Warta
Sandarna BK Lag
Askims IK
GotemBraza F.C.
Nödinge Futsal
Futboll Boys
HBK P35
FC Hedbo
Öjersjö IF
Brämaregårdens FC
Gårdsten FC
- Damer (Inställd)
- Pojkar födda 2012 och 2011
IK Zenith Grön
IK Zenith Vit
Bergsjön SK
Croatia BK Futsal
Bergsjö IF
- Reservation för ändringar.
Antal lag, spelare per lag (Seniorer)
- Man får använda högst 16 spelare i truppen och högst 12 spelare till varje match.
- Samtliga lag skall lämna in en lagförteckning över de spelare som kommer delta i turneringen.
- Lagförteckningen lämnas in på plats eller via mail innan turneringen.
- Lagförteckningen skall vara inlämnad senast 30 min innan er första match.
- Lag som använder obehöriga spelare kan uteslutas ur turneringen.
Exempel på obehörig spelare
* Aktiv elitspelare (Futsal - SFL och Fotboll - Div 1 uppåt)
* Spelare yngre än 15 år
* Spelare kan ej vara med i två eller flera olika lag under turneringen.
- Man behöver inte vara registrerad i någon förening/i fogis för att kunna delta i cupen.
- Spelarens nummer på spelarförteckningen och på spelarens tröja ska vara samma då denna används som laguppställning och för statistiken under hela turneringen.
- 24-32 lag i Herrklassen
- 12 lag i Damklassen
- 10 lag/klass för P/F 2011
- 10 lag/klass för P/F 2012
- 10 lag/klass för P/F 2013
Spelform och speltid för (Seniorer)
- Fyra lag i varje grupp där de två bästa lagen går vidare till slutspel in en 32 lagsturnering.
- Vid 24 eller 28 lagsturnering så går även de bästa treorna vidare till slutspel.
- Speltid i gruppspel är 12 min/match och i slutspelet 15 min/match. Ingen timeout tillämpas förutom i finalen.
- Rullande tid som gäller förutom sista minuten i varje match där effektiv tid gäller (dvs tiden pausas när det går mer än 5 sek vid nåt spelavbrott).
- Är det oavgjort efter ordinarie tid i slutspelet så blir det 3 min förlängning med 3+1 (utespelare+målvakt)
Golden goal, dvs första målet vinner. Därefter avgörs det på straffar.
Spelform och speltid för barn och ungdom
Fyra eller fem lag i varje grupp beroende på antal anmälda lag.
Speltid i gruppspel är 12 min/match.
Pojkar/flickor födda 2013 och 2012 spelar 4 mot 4.
Pojkar/flickor födda 2011 spelar 5 mot 5.
Ingen vinnare koras eller poäng räknas.
Anmälan och betalning
- Anmälningsavgift:
- Herrar & Damer: 1700kr/lag
- P/F 2011, 2012, 2013: 800kr/lag
- Betalning sker till Bankgiro 109-4739 eller swish till nr 1235355953.
- Anmälningsavgiften ska vara betald senast 7 dagar efter anmälan är gjord. Anmälan är inte godkänd förrän anmälningsavgiften är betald. Alla avgifter betalas in på bank-giro eller swish. Märk er betalning med ert referensnummer som ni får när ni anmäler er. När vi har tagit emot er anmälningsavgift bekräftar vi er anmälan till den mejladress som registrerats när anmälan är gjord. Drar man sig ut från turneringen inom 10 dagar innan cupen börjar så får man inte tillbaka anmälningsavgiften.
Futsalregler för Herrar och Damer
Futsalregler gäller med vissa småändringar och tillämpningar.
- Ackumulerade frisparkar 4 st, dvs en 10 m straff gäller från 4e frisparken.
- Utvisning/rött kort innebär att man missar nästkommande match.
Mer info finner på länken nedan
sa-spelar-vi-futsal.pdf (svenskfotboll.se)
Samtycke till användning av namn och bild i reklam
-
Under Inter Futsal Cup kommer matcher och övriga arrangemang dokumenteras och fotograferas både genom stillbilder och rörliga bilder. Du görs härmed uppmärksam på att du, genom ditt deltagande i turneringen, kan komma att fotograferas eller filmas i olika sammanhang. Inter Futsal Cup och Inter Linné IF kan komma att använda detta bildmaterial i sin kommunikation och marknadsföring. Genom deltagandet i Inter Futsal Cup godkänner du härmed Inter Futsal Cup och Inter Linné IF kan komma att använda bilder på dig i sin marknadsföring enligt lagen (1978:800) om namn och bild i reklam.
Väskförbud gäller för besökare
Läs mer här: https://polisen.se/lagar-och-regler/vaskforbud-pa-storre-evenemang/
Coronarestriktioner
Vi följer de restriktioner som krävs och efterfrågas. För tillfället finns inga restriktioner.
Priser
Pokal och/eller medaljer till 1a och 2a plats.
Förstaplats i senior herrklass: 7000kr i värde
Andraplats i senior herrklass: 4000kr i värde
Förstaplats i senior damklass: 4000kr i värde
Andraplats i senior damklass: 2000kr i värde
Notera att: Om antalet anmälda lag är färre än planerat så minskar även prispotten.
Spelschema & tabell
- Gruppspelet för Herrar och Damer börjar vid ca 12:00 och slutspelet vid ca 17:00 lördagen den 30 dec.
- Gruppspel för barnen börjar på eftermiddagen torsdagen 28 dec.
Ni kan se spelschemat och tabell via denna länk. Tabell & Spelschema Inter Futsal Cup
Försäkringar och ansvar
Det är varje lag och lagledarens uppgift att ansvara för att varje spelare är försäkrad.
Inter Futsal Cup och arrangör har inga försäkringar som täcker eventuellt försäkringsskada.
Övrigt
Cupen är sanktionerad av Göteborg Fotbollsförbund.
Kiosk/Cafeteria kommer finnas tillgänglig under hela turneringen på övervåningen i A-hallen.
Omklädningsrum finns för att byta om.
Tänk på att inte lämna några värdesaker utan uppsikt, vi kan tyvärr inte ta något ansvar om något försvinner.
För att anmäla er lag klicka på "Anmälan Inter Cup" här på vänster sida.
Obs! Max 3 lag kan anmälas från varje förening per åldersklass.
Kontaktuppgifter: Interlinne@outlook.com