Dela nyhet
Information från föräldramötet 23/3
27 mar 2022
Tack alla som deltog på mötet i onsdags. Här kommer en kort sammanfattning om vad som togs upp på mötet:
- Ny uppdelning av lagen, förra säsongen spelade vi mixat. Nu har vi delat upp laget i ett flicklag och ett pojklag (P14 Blå). I P 14 Blå kommer vi ha två lag till matcherna som vi kallar lag 1 respektive lag 2. Det finns ingen hierarki i indelningen utan endast ett sätt att enkelt hålla dem isär. Spelarna kommer att rotera i de båda lagen för att se till att alla får spela med varandra och för att skapa en gemenskap då vi givetvis kommer att samlat träna tillsammans.
- Tränare/ledare, just nu har vi fyra anmälda ledare. Vi kommer att ställa in träningar om inte minst två av dessa kan delta. Eventuellt finns några hjälptränare anmälda som vid behov kan gå in och stötta de ordinarie ledarna för att undvika att behöva ställa in träningar. Fler ledare är dock givetvis att föredra för att minska sårbarheten i att kunna genomföra träningar och matcher. - Skåp, bollar och omklädningrum. Vi har nu fått tillgång till ett skåp i förrådet för förvaring av exempelvis bollar. Matchställ kommer dock förvaras hos någon av ledarna som kommer coacha kommande match. Omklädningrum 1 - 4 på nedre etage finns tillgängliga i campus. Där finns också toaletter och möjlighet för att fylla på vattenflaskor. Klubbhuset ska inte användas som omklädningsrum. Däremot kommer caféet i klubbhuset att öppna med start i april. - Kommunen har meddelat att det finns nyanlända från Syrien som önskar delta delta i P14 lagen. Vi är givetvis öppna för detta och välkomnar alla som önskar att delta. - Matchupplägg för 8 - 9 åringar. Läs folder för mer detaljerad info. Sökväg finns lägst ned i utskicket. - Förberedelsecup. Kommer genomföras på Skärtorsdagen, heldag i Vallentuna. Platser finns fortfarande kvar, först till kvarn! Kontakta Sanna på 070-7246175 om du vill vara med. - Matchstart i St Erikscupen. Första matcherna startar den 23/4. Separat kallelse kommer. - Förhållningsregler. IFK Vaxholm har tagit fram en egen policy om vad som riktar sig till ledare och föräldrar med spelare i klubben. För er föräldrar, läs särskilt §5. Se nedan sökväg till Policyn. - Träningsstart, vi påbörjar ordinarie träningar på onsdagar kl 17:00 - 18:00 på plan 115 Vaxö IP med start den 30/3 - Träningsmatch mot Vaxö AIF kommer ske söndagen den 14/4. Särskild kallelse för detta kommer att skickas ut. - Anmälningar och kallelser. Se till att anmäla er till träningar och matcher oavsett om ni avser delta eller inte delta. Skriv gärna en anledning till varför ni inte avser att delta så att övriga förstår behov av frånvaro. För att undvika att missa viktig information så rekommenderas att ladda ned appen ”Svenska lag” och tillåt "push notiser”. - Klubbkassa. Mötet fastslog att vi betalar in 100 kr för respektive spelare till en intern klubbkassa för att täcka kostnader som fika, grillning eller motsvarande aktiviteter som vi önskar genomför i anslutning till träningar eller matcher. Någon av er föräldrar får gärna ta ansvar att hantera den ”klubbkassan”. Vi återkommer med mer info om hur ni betalar in till kassan. OBS! dock kommer vi vid genomförande av cuper att särskilt ta ut en avgift för deltagande i dessa. - Trivselaktivitet. Mötet beslutade att genomföra någon form av trivselaktivitet utanför fotbollen för föräldrar och spelare för att stärka lagkänslan. Exempelvis att genomföra någon grillkväll tillsammans. Någon förälder får gärna ansvara och planera för en sådan aktivitet samt gärna genomföra den före sommaren.
Sökväg: Klubbpolicy Sökväg: Nationella regler 5 - 5