Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
8 dec 2012 0 kommentarer
Förutsättningarna inför fredagskvällens match i Hovshaga Sporthall var enkla. Vinst för Rottne hade betytt fortsatt serieledning och mersmak, medans Hovshaga var piskat att vinna för att hänga med på riktigt i toppstriden. Efter en gedigen laginsats så placeras HAIF nu på tabellplats 4, dock endast 3 poäng efter Gnosjö i serieledning.
Rottne kom till matchen med en säker revanschlust efter att, något överraskande, ha gått på pumpen mot Alvesta senast hemma i Rottneborgen. Hovshaga däremot kom från en derbyseger som avgjordes i sista sekunden mot Reppe förra helgen och därför också med en bra känsla inför det tuffa mötet med Rottne!
Matchen startades i ett högt tempo där Rottne valde att känna på våra backar titt som tätt, och var även det lag som fick utdelning först i form utav ett boxplay-mål. Slarvigt och onödigt kändes det som. Men repliken väntade inte länge för när Kindblad trycktes ner i höga slottet så fick vi med oss ett frislag. Det förvaltades på bästa sätt då coachen på sedvanligt vis bågade in den viktiga kvitteringen.
I andra perioden hittade vi ett större lugn i försvaret och trots powerplay för Rottne så tillät inte våran box några större farligheter för Resare i kassen, som för övrigt gjorde en grym insats matchen igenom.
Istället fick HAIF spela PP efter att en rottnespelare fått 2 minuter, trots att han inte ens var inne på banan! En aning orutinerat, men vi klagade såklart inte på det, utan tryckte in ledningsmålet istället när Poj hittade fram till Ricky i slottet. Lagercrantz i Rottne visade att han inte tänkte ge oss matchen då han på eget manér kvitterade med ett riktigt snyggt mål strax därefter. Vi lyckades göra ett mål till innan periodens slut och gick därför med ledning 3-2 inför den sista perioden.
Tugget i omklädningsrummet gällde att se upp för Rottnes väntade press, och att göra de enkla sakerna - samt hjälpa Resare så gott vi kunde. Den tredje perioden stod mållös till efter ca. 10 minuter då Calle fick sätta 4-2 målet och lite av pressen som vi kände släppte. Rottne visade stark moral när man reducerade återigen.
Vi fick spela powerplay ännu en gång, och när Rottne fortsatte att pressa högt så kunde vi utnyttja det på bästa kontringsvis och Rickard kunde göra sitt andra mål för kvällen på pass från Kindblad.
I slutet av matchen hamnade coachen i trubbel då han rök i hop med Rottnes lagkapten i ena sarghörnet. Man kan ju säga som så att det inte var några vackra ord som levererades med skånsk accent, och han fick fint sätta sig på botbänken - likaså Rottnes kapten.
Matchen kröntes av mannen som fortsätter att leverera - Poj - då han spikade slutresultatet till 6-3 i tom kasse efter pass från Tiderman.
Sammanfattningsvis kan man säga att vi gjorde en stabil laginsats, och att framförallt vårt offensiva spel fungerade mycket bra. Tiderman skänkte som vanligt ett lugn till försvarsspelet tillsammans med Resare i målet, och båda kedjorna hittade varandra bra där framme.
3 stjärnor: Poj
Mr. HAIF visade vägen med sina 2 mål och hade mersmak!
2 stjärnor: Tiderman
Jag citerar ur filmen Hata Göteborg. "Mannen som vet var skåpet ska stå". Coffe styrde upp försvarsspelet som han allt som oftast gör, och gjorde en riktigt bra match.
1 stjärna: Resare
Hade lika gärna kunnat få 3 stjärnor, men överskuggades något utav de två förstnämnda. Gjorde en kanoninsats och kan absolut inte lastas för de 3 målen som släpptes!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies