Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
3 maj 2012 1 kommentar
Efter två inledande förluster så kom äntligen årets första vinst i serien för damlaget. Det var Lindholmens BK som stod för motståndet. Förra året förlorade vi båda matcherna mot Lindholmen. Men denna vackra försommarkväll på Majvallen var läget helt annorlunda. Det syntes direkt att vi var det bättre laget. Efter drygt 15 minuter hade Leila hunnit göra både 1 – 0 och 2 – 0. Båda målen kom till efter ett snabbt och fantasirikt anfallsspel där många i laget var delaktiga. Vi kände då att vi hade matchen i våra händer med hjälp av våra unga och snabba spelare. Men det är då ett förrädiskt lugn börjar smyga sig på. Spelet blir stillastående och bitvis ser det ut som om det bara är den som har bollen som springer. Och så här ser det ut resten av första halvlek och en bra bit in på andra halvlek. Vi anpassar oss helt enkelt efter motståndarnas lägre tempo. Något som också många av spelarna poängterar. Inte för att vi är rädda för att tappa matchen utan för att det blir tråkigare att spela den typen av fotboll. Men någon gång i mitten av andra halvlek börjar vi hitta tillbaka till vårt spel. Och den som drar upp farten är damlagets yngsta spelare Alice Fjäll som gör både 3 – 0 och 4 – 0.
Sammanfattningsvis kan man säga att det är under matchens första och sista 15 minuter som vi har ett okej spel. Det är också då vi gör alla våra fyra mål.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Leila Sharro Berjaoui 4 maj 2012
Grymt jobbat av hela laget ;)