Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
5 jun 2013 2 kommentarer
IFK kom till Arbrå med revanschlust efter senaste nederlaget mot Enånger på Parken. Och med en del spelare borta av olika anledningar så ställde vi upp med 13 spelare idag och det visade sig vara knappt tillslut. En riktigt bra första halvlek räckte till seger men allt var inte frid och fröjd då skadorna börjar sakta nog sluka spelartruppen.
Som tidigare skrivet så var första halvleken väldigt bra och det hela började med ett hårt inlägg efter backen från M.Östlund som Rönning tog vara på bästa sätt och styrde in 0-1 efter ca 15 minuter. Efter ca halvtimmen spelad så rör Käck om i grytan och får en av Arbrås backar att tappa humöret som tillslut leder fram till en straff som Engström vackert placerar strax intill höger stolprot, 0-2. Sedan avrundade vi halvleken när M.Östlund återigen assisterar med en krossboll över till Käck som suger ner bollen och skickar iväg en riktig rökare i närmsta krysset, 0-3.
Sedan startar vi andra halvlek som vi inte hade önskat och släppte tidigt in Arbrå i matchen. Detta skulle visa sig ge en effekt hos motståndarna och som utnytjade individuella försvarsmisstag och resultatet var nu 2-3. Efter cirka 75 minuter spelar LOL (Lars Olov Larsson) fram Brolin i djupled och som lyckas i en 50/50 duell med målvakten, peta förbi bollen och assisterande dömde mål då bollen rensades alldeles vid linjen. Matchen slutade 2-4 och segern kändes oerhört skön efter senaste torsken.
Dock var det en dyrköpt seger. Lindberg klev av i första halvlek med ett befarat brutet finger som visade sig vara en spiralfraktur och tvingas därmed till operation. Efter operationen får vi kanske veta lite mer om tid till comeback m.m. Mittbacken Nordh stukade foten och lär bli borta minst 2 matcher. Sedan tidigare är även Zetterlund borta med en bristning i ljumsken.
Hur som helst en väldigt viktig seger och absolut något att ta med oss mot Norrala på söndag!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer
Jolu 6 jun 2013
Härligt grabbar! Mys bara!
PJ 6 jun 2013
Härligt grabbar!