Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Västra Husby IF är med i fritidskortet!
28 nov
Ny säsong - "ny" ledarstab för seniorlaget
19 nov
Ravelli: Hämta ut och betala
15 nov
Bullerby info och Packlista
Hej
Här följer info om Bullerby Cup.
Notera att vi valt att boka oss på cupbussar. Det ger en massa fördelar och smidighet för er föräldrar men också en del tider att passa. Det betyder att ni inte behöver skjutsa eller hämta till matcher utan vi ses på matchplatsen.
Vi äter samtliga måltider på skolan där vi bor.
Samling och Cupstart
Vi samlas på skolan där vi bor: Vimarskolan kl 10.30 torsdag, vi ledare är på plats från 10.15. Där kommer vi att ställa in våra saker i vår sovsal men inte packa upp etc.
Vi åker med buss till match kl 11.20.
Matchstart 12.00 mot Hossmo BK plan C10 Ceosvallen. Buss åter till skolan 10min efter matchslut (samma efter all matcher) och direkt till lunch.
Därefter kommer vi att packa upp och umgås lite som lag.
Match 2 -Torsdag
Bussar går till matchen 17.20 som startar 18.00 mot Braås GoIF plan C6 Ceosvallen. Busshem 10 min efter match och direkt hem till middag.
Vi kommer att ha med oss ett lättare kvällsfika (typ ostmacka). Om ni vet att ni har kvällshungriga barn så skicka med eget fika. Men vi kör sparsamt med godis under cupen.
Fredag
Frukost före vi åker buss till match som startar 11.00. Vi spelar på Ceosvallen plan C10 mot Västerviks FF 2. Buss åter till anläggningen för lunch och häng i laget.
Steg 2 i cupen.
Sen lottas grupper om igen och nya lag kommer att tilldelas oss. Vi vet inte ännu vilka lag vi möter och vart matcherna spelas så det kommunicerar vi så snart vi vet. Men Prel Matchtider del 2 är Fredag kl 16.00, Lördag 8.00 och Lördag kl 14.00.
Match 2 Fredag 16.00 (prel)
Återkommer med matchinfo. Efter matchen åker vi till anläggningen för middag kl 17.50. På kvällen finns ett cuphäng och ett disco på den anläggningen som vi bor.
För de som inte vill gå på disco så kan man hänga med någon av oss ledare på anläggningen på det som kallas Cuphäng. Vill ni ses med era barn på egen hand så går det bra denna tid men överväg att låt era barn delta på Cuphänget. Det är tidig kväll då vi ser ut att ha uppstigning 6.00 lördag morgon…
Lördagsmatcher och utcheck.
Återkommer med matchinfo. Men frukost och lunch äts på anläggningen där vi bor.
Vi återkommer även med utcheckning och avslut på cupen.
Kommunikationskanal.
Vi kommer använda messengergruppen VHIF P15 som kommunikationskanal. Vi har lite olika roller vi ledare så jag (Helen) är er primära kontakt för logistik och praktiska frågor. Jag nås i messengergruppen eller på mobil 0735131229. Innan matcherna när laget värmer upp är det också smidigt att fånga mig för frågor etc.
Matsedel
Frukost: Filmjölk, flingor, äpplemos, mjölk, bröd, smör, ost och korv.
Lunch/middag: Spagetti & Köttfärsås, Kalkonschnitzel med stekt potatis, Kolja, kall sås och potatis, Köttbullar och makaroner, Pannbiff och potatis, Varmkorv och potatismos.
Specialkost har vi anmält för Leon, Ahmed, Charlie.
Packlista.
Träning/match
Matchkläder, inkl extra matchtröja med namn.
Fotbollsskor och benskydd
Extra fotbollsstrumpor
I extra par träningskläder.
Tofflor
Sköna skor typ joggingskor
Överdragskläder (VHIF för de som har)
Regnjacka
Vattenflaska med NAMN.
Väska/sportbag att ta med till match.
Sovsaker
Luftmadrass ev pump (enligt cupinfo max80cm)
Kudde, Täcke/sovsäck, underlakan
Lakan/filt att lägga under madrassen på golvet (slippa friktionsljud mot golvet)
Sovkläder
Fritid/off match
Sportkläder mellan matcher och på fri tid
Ett kit till fredagkväll Cuphäng/Disco
Badkläder
Keps
Tänk på att vädret kan skifta så packa så det passar våra olika sverige väder.
Hygienartiklar
Duschtvål och handuk
Liten handuk och tandborste, tandkräm
Solkräm
ev mediciner
Ett rör Resorb.
Bra att ha
Kortlek eller liknande om man önskar.
En galge att hänga blöta kläder på.
Öronproppar/hörlurar (glöm ej laddare)
Smellwell (eller liknande, tar bort dålig lukt i skor för er som har)
Ev Mobilladdare och Mobil (Vi ledare kommer att ha en mobilväska där vi samlar alla mobiler)
Fickpengar möjlighet att betala mindre inköp som snacks etc.
Givetvis hör ni av er om ni har frågor.
Vi hörs.
Föräldrainfo P15
30 nov, 22:17 0 kommentarer
Hej
Här kommer en del info från oss ledare.
Sommarcup 2026
För att vara ute i god tid vill vi ledare passa på att informera att vi anmält laget till Cup på Öland 7-9 augusti 2026. Cupen liknar Bullerby CUP på flera sätt men denna gång är det endast pojkar och flickor 11 år som deltar. Detta är en CUP med mycket gott rykte och som lag har man bara en chans att åka i och med att det enkom är ålder 11 år som får delta. Platserna går åt rekordsnabbt så därför har vi redan bokat ett lag.
Cupen går av stapeln i Färjestaden så det är klokt att börja boka boende. Grabbarna bor på skola tillsammans med ledarna. Mer info kommer såklart vartefter.
Samtal spelare
Den 15/12 kommer vi använda träningen till Lussefika och prata om vad grabbarna tagit med sig från säsongen och så kommer vi att ha individuella samtal. Kom ombytt som vanligt men med överdragströja.
Träningsdagar och datum
Efter juluppehållet som vi tar mellan 17/12- 7/1 så startar vi sedan med ytterligare en fotbollsträning som kommer vara på Vikingavallen Söndagar 10.30-12.00. Kalender med alla datum är uppdaterad.
Föräldramöte
Sen 2/2 kommer vi ha föräldramöte för att gå igenom sommarens seriespel, Cuper och försäljningsaktiviteter mm.
Ledare
Vi kommer också att ha ett ledarbyte. Jag (Helen) kliver av tränarrollen och istället tar Jonas Remnås vid. Vi har behov av att förstärka ledargruppen men någon som har hög tillgänglighet kombinerat med god fotbollskunskap, då passar detta byte bra för laget och ledargruppen. Jonas S kommer fortsätta vara huvudtränare, ledarna Daniel och Niclas fortsätter som tidigare och Anton fortsätter som backup tillsammans med mig själv. Jag kommer också fortsätta att hantera en delen runt admin runt laget och matchspel. Även min roll i klubben runt Ungdom och Styrelse kommer jag fortsätta med en tid framåt.
Tack för den fina support som ni föräldrar i detta laget ger. Stort Tack.
Hälsningar Ledarna P15.
Lilla Allsvenskan
6 nov, 21:25 0 kommentarer
Hej
Välkomna till Lilla Allsvenskan 2025.
Samling 9.20!
Kom omklädd i valfria shorts och strumpor och benskydd, matchtröja delas ut på plats.
Våra grabbar kommer spela 4 matcher med star första matchen 10.00.
Önksar er en rikigt rolig lördag med en massa fotbollsglädje.
Höstplanering
12 okt, 21:00 1 kommentar
Hej
Vi har nu avslutat säsongens Seriespel och till helgens spelar vi säsongen sista cupspel.
Efter det kommer vi ta lite träningsledigt. Förutom Träningsmatch/Cupspelet till helgen 18/11 så är nästa träning Måndagen den 3 November.
Vi kommer under Höst/Vintern träna på följande tider;
Måndagar 17.30 Inomhus i Västra Husby Hallen fokus på fys
Onsdagar 17.30-19.00 Vikingen Konstgräs
Söndag PRELTID 10.00-11.30 Vikingen Konstgräs (Tid fastställs kommande vecka)
Stort tack för all support vi har fått av er föräldrar ovh vilken Säsong vi haft. Stor Tack från oss ledare till era grabbar och till er föräldrar.
Spelschema helgens CUP
29 sep, 22:16 0 kommentarer
Info Bullerby Cup och Packlista
19 jul, 22:06 0 kommentarer
Hej
Här följer info om Bullerby Cup.
Notera att vi valt att boka oss på cupbussar. Det ger en massa fördelar och smidighet för er föräldrar men också en del tider att passa. Det betyder att ni inte behöver skjutsa eller hämta till matcher utan vi ses på matchplatsen.
Vi äter samtliga måltider på skolan där vi bor.
Samling och Cupstart
Vi samlas på skolan där vi bor: Vimarskolan kl 10.30 torsdag, vi ledare är på plats från 10.15. Där kommer vi att ställa in våra saker i vår sovsal men inte packa upp etc.
Vi åker med buss till match kl 11.20.
Matchstart 12.00 mot Hossmo BK plan C10 Ceosvallen. Buss åter till skolan 10min efter matchslut (samma efter all matcher) och direkt till lunch.
Därefter kommer vi att packa upp och umgås lite som lag.
Match 2 -Torsdag
Bussar går till matchen 17.20 som startar 18.00 mot Braås GoIF plan C6 Ceosvallen. Busshem 10 min efter match och direkt hem till middag.
Vi kommer att ha med oss ett lättare kvällsfika (typ ostmacka). Om ni vet att ni har kvällshungriga barn så skicka med eget fika. Men vi kör sparsamt med godis under cupen.
Fredag
Frukost före vi åker buss till match som startar 11.00. Vi spelar på Ceosvallen plan C10 mot Västerviks FF 2. Buss åter till anläggningen för lunch och häng i laget.
Steg 2 i cupen.
Sen lottas grupper om igen och nya lag kommer att tilldelas oss. Vi vet inte ännu vilka lag vi möter och vart matcherna spelas så det kommunicerar vi så snart vi vet. Men Prel Matchtider del 2 är Fredag kl 16.00, Lördag 8.00 och Lördag kl 14.00.
Match 2 Fredag 16.00 (prel)
Återkommer med matchinfo. Efter matchen åker vi till anläggningen för middag kl 17.50. På kvällen finns ett cuphäng och ett disco på den anläggningen som vi bor.
För de som inte vill gå på disco så kan man hänga med någon av oss ledare på anläggningen på det som kallas Cuphäng. Vill ni ses med era barn på egen hand så går det bra denna tid men överväg att låt era barn delta på Cuphänget. Det är tidig kväll då vi ser ut att ha uppstigning 6.00 lördag morgon…
Lördagsmatcher och utcheck.
Återkommer med matchinfo. Men frukost och lunch äts på anläggningen där vi bor.
Vi återkommer även med utcheckning och avslut på cupen.
Kommunikationskanal.
Vi kommer använda messengergruppen VHIF P15 som kommunikationskanal. Vi har lite olika roller vi ledare så jag (Helen) är er primära kontakt för logistik och praktiska frågor. Jag nås i messengergruppen eller på mobil 0735131229. Innan matcherna när laget värmer upp är det också smidigt att fånga mig för frågor etc.
Matsedel
Frukost: Filmjölk, flingor, äpplemos, mjölk, bröd, smör, ost och korv.
Lunch/middag: Spagetti & Köttfärsås, Kalkonschnitzel med stekt potatis, Kolja, kall sås och potatis, Köttbullar och makaroner, Pannbiff och potatis, Varmkorv och potatismos.
Specialkost har vi anmält för Leon, Ahmed, Charlie.
Packlista.
Träning/match
Matchkläder, inkl extra matchtröja med namn.
Fotbollsskor och benskydd
Extra fotbollsstrumpor
I extra par träningskläder.
Tofflor
Sköna skor typ joggingskor
Överdragskläder (VHIF för de som har)
Regnjacka
Vattenflaska med NAMN.
Väska/sportbag att ta med till match.
Sovsaker
Luftmadrass ev pump (enligt cupinfo max80cm)
Kudde, Täcke/sovsäck, underlakan
Lakan/filt att lägga under madrassen på golvet (slippa friktionsljud mot golvet)
Sovkläder
Fritid/off match
Sportkläder mellan matcher och på fri tid
Ett kit till fredagkväll Cuphäng/Disco
Badkläder
Keps
Tänk på att vädret kan skifta så packa så det passar våra olika sverige väder.
Hygienartiklar
Duschtvål och handuk
Liten handuk och tandborste, tandkräm
Solkräm
ev mediciner
Ett rör Resorb.
Bra att ha
Kortlek eller liknande om man önskar.
En galge att hänga blöta kläder på.
Öronproppar/hörlurar (glöm ej laddare)
Smellwell (eller liknande, tar bort dålig lukt i skor för er som har)
Ev Mobilladdare och Mobil (Vi ledare kommer att ha en mobilväska där vi samlar alla mobiler)
Fickpengar möjlighet att betala mindre inköp som snacks etc.
Givetvis hör ni av er om ni har frågor.
Vi hörs.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
|
Mån 8/12
17:30-18:30 |
Fysträning
VästraHusby Hallen |
|
Ons 10/12
17:15-18:30 |
Träning Konstgräs
Vikingavallen - konstgräs |
|
Mån 15/12
17:30-18:30 |
Fysträning
VästraHusby Hallen |
|
Ons 17/12
17:15-18:30 |
Träning Konstgräs
Vikingavallen - konstgräs |
|
Ons 7/1
17:15-18:30 |
Träning Vikingen
Vikingen Söderköping |
|
Sön 11/1
10:30-12:00 |
Träning Vikingavallen
Vikingavallen - konstgräs |
|
Mån 12/1
17:30-18:30 |
Fysträning
VästraHusby Hallen |
|
Ons 14/1
17:15-18:30 |
Träning Vikingen
Vikingen Söderköping |
|
Sön 18/1
10:30-12:00 |
Träning Vikingavallen
Vikingavallen - konstgräs |
|
Mån 19/1
17:30-18:30 |
Fysträning
VästraHusby Hallen |
