Forum
Tillbaka| Prova-på |
|---|
|
Hej! Har vi någon prova-på tillfälle på g närmaste tiden? Jag tycker det är lite svårt att veta hur man ska tänka när barn(snart 14 år) vill komma å testa på handboll och inte har någon som helst bollerfarenhet sedan innan. Det är trixigt att göra träningen för dem tycker jag. Hur gör ni andra? Hanna Bodin 2 nov, 15:23 |
| Svar (3 st) |
|---|
| Tror inte jag hade anpassat så mycket, låt de vara med så gott de kan. |
|
Håller med. In i badet och simma. Slussa in dem i de mindre utsatta position och berätta i parallel med vanliga övningar. Har du 1-2 stycken nya i en större grupp är det ganska enkelt. |
|
Det handlar väl lite både om mottagande och övningar. Jag brukar köra en namnrunda och sen får alla ta i hand och hälsa välkommen. Har man ingen kompis i laget brukar jag utse en spelare som ska vara med vederbörande på övningarna. Vad gäller övningar tänker jag att det är aldrig fel med att repeterar grunder, som passningar. Ganska lätt att nivåanpassa, som att alla börjar enkelt och de som har spelat ett tag kan fortsätta med stegisättning-pass, hopp-pass osv. Samma sak med skott, börja enkelt och progression efter förmåga. Anders |