Forum
Tillbaka| Starta ett damlag |
|---|
|
Kramfors försöker ha ett lag i div 2 nästa år. Vad skulle krävas för att vi Skulle kunna göra samma. Eller en liknande satsning. DIV 2 är väldigt tuff serie med långa och många resor. Ett damlag skulle vara oerhört bra för föreningen vad tycker ni. Andreas Bergström 16 apr 2024 |
| Svar (2 st) |
|---|
|
Vi söker ett samarbete med Härnösand för att få till det för nästa säsong. Problemet som jag ser det sitter i F14, som vad jag förstår saknar tränare. Kan vi inte fylla på har vi inget lag efter något år även om vi grejar det på kort sikt. |
| Vad krävs för få till ett damlag i föreningen? För det första tycker jag att det ska tas ett beslut kring det i våran styrelse. Det handlar till väldigt stor del om ekonomi! Resor, boende, inköp av material och kläder. Eller finns det med i någon handlingsplan för vart vi vill befinna oss om 5 år och om 10 år med föreningen. Finns det med i någon budget för 24/25 och framåt? Det är nog där vi behöver börja. Finns det ett spelarunderlag för att lösa ett damlag? Vem har koll på det? Kanske krävs det ett samarbete med någon annan förening. Men så länge det inte är en uttalad målsättning så kommer det nog inte att hända. |