Dela nyhet
2023 - Kickoff
21 maj, 00:09 17 kommentarer
Tack alla som kunde vara med på årets kickoff, en trevlig stund i det fina vädret!
Killarna vann stort över oss vuxna i 7-kampen, grattis till dem!
Efter tävlingarna åt vi korv med bröd och informerade lite om ekonomi, åtaganden, matcher, träningar mm.
Nedan följer ganska mycket text kring vad vi gick igenom, vi ber er ödmjukast läsa hela texten så ni inte missar viktig information.
Matcher
P11 spelade sin första match idag och under morgondagen spelar både P12 Gul och P12 Svart.
Vi håller på för fullt att få tider till våra hemmamatcher samt flytta några matcher för att få ihop och underlätta logistiken. Så fort det är klart så synkas de in i kalendern.
Vi har i år anmält tre lag:
Stensätra P11
Stensätra P12 Gul
Stensätra P 12 Svart
Träningar
Vi kommer snart gå över till att träna tisdagar och torsdagar (18.30-20.00), men vi väntar ännu på att våra gräsplaner ska bli spelklara och Christer på kansliet håller på att få ihop schemat för träning och veckomatcher.
När samtliga planer är användbara och det finns tider så kommer vi även att köra några "fokusträningar". Detta är träningar som kommer att genomföras utöver de ordinarie träningar. Kanske kör vi t.ex. en timme bara avslut, bara fys eller bara teknik.
Kallelser till dessa kommer framöver.
Åtaganden
I år kommer vi att vara hårdare och ställa högre krav på att man deltar och är engagerad i åtaganden gentemot laget eller föreningen. Annelie har dokumentation på vilka som sålt och deltagit på t.ex. promenadbingo, kiosktjänst, matchvärd etc.
Att åka på cup kostar mycket pengar och då måste alla hjälpas åt om killarna fortsatt skall kunna vara med. Att t.ex. engagera sig i försäljning kan handla om att starta upp ett konto och sälja 2 paket kakor, om någon lyckats sälja över 20st är det ju superbra och vi är tacksamma för det.
Utan att linda in det för mycket, om man inte överhuvudtaget deltar eller bidrar till lagets ekonomi får man inte följa med på cuper.
Viktigt att säga är att i detta gäng finns massor av engagemang och en stor vilja att hjälpa till, vilket vi ledare är otroligt glada för.
Rent ekonomiskt ligger vi bra till. Till årets matcher har vi köpt in 2st portabla avbytarbänkar som killarna kan sitta på. Vi ligger även i fas med att köpa ett tält. Bra att ha om det är mycket sol eller regn, men även till hemmamatch-fikabordet :)
Som nämnt ovan har vi även i år åtaganden gentemot föreningen och det som förväntas av oss i år är att bemanna 3 seniormatcher och 3 promenadbingos. Nytt för i år är att det endast behövs 1 person till promenadbingon och 1-2 personer till seniormatcherna, och det är endast kiosk vi bemannar. Vi har redan gjort en (28 april).
Utifrån den lista Annelie har kommer kallelser gå ut till personer näst på tur. Har man inte möjlighet att utföra uppdraget är det ens egna ansvar att hitta en ersättare.
Till våra egna hemmamatcher kommer vi även i år ha fikaförsäljning. Till varje hemmamatch vill vi ha 2 föräldrar:
- 1 med ansvar för fikat. Där bakar man 1 långpanna, eller köper motsvarande cirka 30 bitar. Fikaansvarige ordnar även med mjölk till kaffe/te. Övrigt är tänkt ska finnas i den iordninggjorda kaffelådan. Där återfinns även utförliga instruktioner.
- 1 förälder med ansvar som matchvärd. I år behöver man inte prata inför start, det sköter ledarna, utan matchvärdens uppdrag blir att ta emot motståndarlaget, visa var de ska vara, erbjuda kaffe och ev. kaka till tränarna.
Matchvärden blir även ansvarig för den bollkastning som vi ska ha i pausvila. Mer info om detta kommer.
Kallelser
Att svara på kallelser är något vi måste bli bättre på.
För att vi ledare ska kunna komma så förberedda som möjligt till träningarna så måste detta funka bättre. Svara på kallelsen även om det bara är en timme kvar.
Hittills i år har det inte en enda gång stämt i kallelserna, om så bara på en spelare några gånger. När det kommer runt 30 spelare är det bra om vi innan träningen hunnit dela in killarna i grupper eller lag för att träningen ska bli så bra för dem och oss som möjligt. Ofta dyker det upp oanmälda killar, men nästan lika ofta uteblir killar som är anmälda.
Vi ledare hoppas att vi gemensamt kan komma närmare sanningen i detta.
Viktigt att även här tillägga att det finns många som fixar detta galant och är 100%-iga.
Pepes Cup Vansbro 16-18 juni
Till Pepes Cup kommer vi att anmäla 3 lag. Vi hoppas nu att alla som vill åka med har svarat på den tidigare kallelsen som samlade in intresseanmälningar.
Mer detaljerad information om tider för avfärd och hemkomst kommer framöver, men håll fredag 16 juni öppen, då vi mest troligt åker strax före lunch.
Viktigt är att ni informerar om ni själva kommer åka upp och om ert barn åker med er och inte tillsammans med laget, det kan påverka hur många minibussar vi behöver.
Som det framgick i kallelsen för intresseanmälan kommer vi i år att ta 250 kr/spelare. Övriga kostnader står laget för.
Vi kommer också att försöka få igång appen Min Fotboll där vi i såna fall skulle kunna streama våra bortamatcher. Det kostar en mindre summa för er som förälder om ni vill streama. Mer info om det kommer.
Ledare
Nya ledare som förstärker i år är Helen som kommer att hjälpa Annelie med den administrativa delen och Johan som kommer vara med och hjälpa till runt laget så mycket han kan.
Fortsätter gör Åsa, Mattias, Dzevad, Erik och Hanna.
Mvh Ledarna
(Lämna gärna en 👍 så vi vet att ni tagit del av informationen)
Kommentarer
Helene Lindholm 21 maj, 06:31
👍🏼
Emil Larsson 21 maj, 07:01
👍
Timo 21 maj, 07:21
👍
Gerlind Hoffmann 21 maj, 07:26
👍
Maria 21 maj, 07:26
👍
Therese 21 maj, 07:44
👍🏼
Annelie Mattsson 21 maj, 07:47
👍
Anna 21 maj, 08:06
👍
Amanda Brandebo 21 maj, 08:30
👍
Urban Göransson 21 maj, 09:00
👍
Anders Bergsten 21 maj, 10:22
Bra och tydlig information, tack!
Jenny Wikholm 21 maj, 20:38
👍
Johanna Engström 21 maj, 21:13
👍🏼
Niclas Eriksson 21 maj, 21:30
👍🏻
Tommy G 21 maj, 21:31
👍🏻
Bsrat Sereke 22 maj, 10:08
👍
Anna Hall 24 maj, 11:44
👍