Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
24 apr 2025 0 kommentarer
Hej på er och tack för ikväll!
Lägger ut power pointen som vi utgick ifrån på kvällens möte på vår facebookgrupp.
De viktigaste punkterna som togs upp:
* Kom ihåg att anmäla er inför träningar och speciellt matcher i GOD TID.
Vi vill undvika att behöva sitta och ringa runt för att få ihop ett lag inför matcher, så om ni svarar i tid så underlättar ni mycket för oss. Svara gärna idag för alla matcherna innan sommaren.
* Blir man sjuk/får förhinder hör av er så vi vet att man inte kommer till de tränarna som är på plats för denna aktivitet (titta i appen på kallelsen).
* Vi har ingen försäljning i laget men ALLA behöver hjälpa till med antingen gräsklippning eller cafeterian.
Gräsklippning - tar ca 3h att genomföra, man får utbildning och hjälp i början så man behöver inte kunna något sen innan. Ju fler som klipper desto färre gånger behöver man hjälpa till. Man läggs in i en smsgrupp där man turas om att klippa. I år kommer även föräldrar från P/F-16/17/18 att hjälpa till.
Kafeterian - Man blir utsatt på tider under året. Klipper man gräs står man färre gånger i kafeterian. Vissa kommer även få måla linjer på Gudby. Vi kommer att under en träning visa er hur detta går till. Alla kan måla linjer då allt man behöver göra är att fylla i befintliga linjer. Alltså man behöver inte stå med måttband och mäta ut utan bara fylla i linjerna. Det är superlätt!
* Vi behöver hjälp med att arrangera avslutningar och lagaktiviteter t.ex. spela brännboll och grilla korv innan sommaruppehållet, göra någon rolig aktivitet på slingan (t.ex. ett eget color run). Vi kommer hålla nere kostnaderna eftersom vårt mål är att spara ihop till att åka på Cup, kanske redan nästa sommar i Dalarna eller Göteborg.
* Övernattning Gudby i sommar - En grupp hjälper till med organisation och logistik (fixa tält eller lada att sova i samt mat). Vi ledare kommer stå för att ta hand om barnen under hela lägret men vi behöver hjälp med att föräldrar kommer dit och lagar lunch och middag och serverar frukost. Datum kommer.
* Vår egna höstcup - vi kommer att arrangera en cup i höst igenom på Sunnerby IP. Här behöver vi hjälp med att fixa inför cup (spelschema, medaljer, ringa runt och maila ut inbjudningar så vi får in lag till cupen) men även under cupen (kafeteria, hälsa lagen välkomna och ge info, dela ut medaljer, fylla på toapapper och hålla efter i omklädningsrum mm).
* Facebookgruppen - här kan man skriva om man behöver få skjuts till match.
* Whats up grupp - flera spelar fotboll på fritiden, en app har gjorts där man kan skriva när man går upp till Sunnerby för att köra på skoj, så att flera kan vara med. Vill man bli tillagd hör av er till Jenny (Oliver och Lucas mamma) eller skriv på facebookgruppen.
* I mitten på maj och 2 veckor framåt kommer man byta konstgräsplanen på Sunnerby. Vi flyttar då ner till Gudby där vi blir kvar över sommaren och en bit in på hösten som vanligt.
* Har ni frågor eller funderingar så tveka inte att ta kontakt med oss :)
Ha en fin kväll!!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Kommentarer