Dela nyhet
SAIK cupen!
8 mar 2018 0 kommentarer
Nu har vi renskrivit det som blev bestämt på föräldramötet för SAIK cupen. De jobb var kvar har vi fördelat ut på de som inte har tagit på sig jobb.
Allt finns att läsa under Dokument: SAIK cupen 2018 Sammanställning/SAIK cupen arbetsfördelning.
Lite allmänt kring cupen:
Efter information från Ungdoms så har vi sagt att vi kommer göra denna cup på det sätt vi har fått veta att det ska skötas.
När det gäller vinster så får vi bara ta in vinster från F09 och P09 och på föräldramötet bestämdes att alla barn i F09 och P09 ska betala 150 kronor som vi köper vinster för. Det ska betalas till Carina Ylipää före den 15 april, hennes swish är 070-6898163 märk det med barnens namn så vi håller koll på vilka som har betalat. Vi är ca 40 barn vilket gör att vi kommer få in 40*150= 6000kr, 6000/300 = vinst värdet kommer ligga på ca 20kr. Det går också bra att betala direkt till Carina.
Sedan kommer vi behöva många sponsorvinster och en högvinst till bolltävlingen. Så vi alla måste hjälpas åt att fixa fram sponsorvinster. Dessa kan ni lämna till Jenny Andersson, Storforsvägen 78, tel: 070-6054820.
F11 och P11 kommer att spela 3 manna och ha små mål och sarg. Detta kommer skrivas in i anmälan. De betalar inte heller någon cupavgift, så vi hoppas att det kommer bli flera lag i denna årskull.
Eventuell bakning kommer att fördelas på alla 6 lag som är med i cupen, det vill säga F09, P09, F10, P10, F11 och P11. Vi vet inte hur mycket fika som behövs baka förrän 7-manna cupen har varit.
Föräldragrupperna för F09 och P09 kommer att ha föräldramöte med F10,P10,F11 och P11 föräldragrupper och informera vad som vi förväntar oss av dem och vad de kan förväntas sig av oss och vilka som de har som kontaktpersoner från oss. Vi kommer också ge dem de underlag vi har till passfördelning mm. Detta är bokat till den 9 april.
Föräldragruppen tar på sig att dela ut jobben men om man inte kan eller vill byta så får man fixa det själv. Vi kommer inte göra det. Om man byter måste man meddela någon i föräldragruppen så vi kan lägga in det i detta dokument.
Alla ska hjälpas åt att ta ner tält!
Kommentarer