Dela nyhet
Information (200401)
1 apr 2020 0 kommentarer
Hej!
Vi vill börja med att tacka för en bra säsong tillsammans med både spelare och föräldrar. Spelarna har tagit stora kliv i utvecklingskurvan och det är fantastiskt kul att få vara en del av det och att kunna få vara med på deras resa.
Tränare/ledare har utvärderat säsongen som varit och även diskuterat lite kring kommande säsong och vi ser tydligt vad vi behöver tänka på och har lagt upp en grov planering enligt nedan. Vi tar gärna in synpunkter från er föräldrar och kommer att ta upp detta för diskussion mer inför nästa säsongsstart.
Fler tränare/ledare behövs
Till att börja med kommer det att behövas fler tränare/ledare för att ge spelarna de bästa förutsättningarna på både träningar och matcher. Vi har under säsongen fått det att gå ihop, men vi märker att vi inte hinner ge spelarna den tid de behöver på varken träningar eller matcher.
Till nästa säsong kommer vi också börja att träna 2 ggr/vecka, vilket medför att vi kanske inte alltid kan närvara på båda träningarna och då måste vi vara fler tränare/ledare i laget. Vi ser gärna att vi är 4-5 ledare, så att vi kan dela upp ansvaret mellan oss mer. Vi har också för avsikt att höja nivån på träningarna genom att utföra lite mer tekniska övningar med fler moment och då behöver spelarna få mer tid från oss som ledare och då krävs det att vi är fler ledare för att ge spelarna de bästa förutsättningarna samtidigt som det är lättare att få träningar som flyter på om man är fler som delar på ansvaret.
Om någon är intresserad av att veta mer vad det innebär, så tveka inte att höra av er till Johan eller Adam. Vi ser gärna minst en kvinna i ledarstaben. Tidigare erfarenhet av innebandy är inget krav på den nivå som spelarna befinner sig på. Pedagogik och vana att arbeta med barn/ungdomar är däremot bra erfarenheter, även om inte det heller är något krav. Man får också bra utbildningar från förbundet på hur man ska tänka och lägga upp träningar m.m. (positiv feedback, ”träna för att ha kul” tex).
Cuper 2020/2021
Då spelarna växer och blir ett år äldre kommer vi också börja med att anmäla oss till olika cuper under säsongen.
Vi börjar med att anmäla oss till kommande Göransson Cup på hemmaplan, denna går av stapeln 2-4 oktober. Under denna cup kommer vi också att ha vissa åtaganden som förälder, det kan vara åtaganden som t.ex. sitta i sekretariaten, städa eller stå i kiosker, mer information kring detta kommer senare.
Av andra endagscuper vi har hittat på ”lagom avstånd” ligger kostnaden på ca 1.000-2.000 kr/lag och inga övriga kostnader som ex. spelaravgifter.
Ekonomi
När vi nu har gjort bokslut för innebandysäsongen 2019/2020 kan vi konstatera att vi har 39.665 kr i vår lagkassa, detta efter försäljning av bingolottokalendrar, fotoalmanackor samt fikaförsäljning och bollkastning vid våra hemmamatcher. Riktigt bra jobbat alla!
Ingående saldo:
19.891 kr (17.637 kr på konto och 2.254 kr kontant).
Intäkter:
Försäljning fika och bollkastning: 11.244 kr
Försäljning Julkalendrar: 13.900 kr
Fotokalendrar: 300 kr
Kostnader:
Kickoff Alborgen: 3.160 kr
Inköp vattenflaskor och etiketter: 1.444 kr
Inköp till fika: 486 kr
Inköp innebandybollar: 580 kr
Utgående saldo:
39.665 kr (38.759 kr på kontot och 906 kr kontant).
Vilka fortsätter att spela nästa säsong?
Vi har fått mejl från kansliet som vill veta i ett tidigt skede hur lagets spelartrupp kommer att se ut till kommande säsong och vi har skapat en omröstning på Facebook där ni kan svara på hur det kommer att se ut för era barn till kommande säsong, omröstningen finns att svara på från den 31/3. Har ni inte Facebook kan ni även kontakta Adam och Johan.
Till sist
Vi kommer att dra igång kommande säsong med en kickoff där vi hittar på något roligt att göra och i samband med någon aktivitet äter vi mat.
Vi tackar för en väl genomförd säsong och önskar er alla en trevlig sommar med förhoppningsvis mycket sol och värme.
Mvh
Ledarna
Adam Thor
Johan Jäderkvist
Föräldrarådet
Johanna Berggren
Linda Holmgren
Mathias Gustafsson
Erica Ståhlberg
Kommentarer