Nästa match
Senaste resultat
Nyheter från föreningen
Bingolotto-försäljningen startar inom kort!
26 okt
Julgransförsäljning
19 okt
Fotbollskul för 2021 Intresseanmälan
18 okt
Idrottslek 2023
15 sep
Julgranförsäljning
3 nov, 09:59 0 kommentarer
Här kommer info ang julgransförsäljning. Det som kommer att sälja julgranar från PF2017 är Nora, Adrian, Tor och Vilgot. Ni kommer att få mer information från Jeanette om vilken dag och tid som ni ska stå.
Det är P14, F14-16, P15-16 och PF17 som säljer i år. Försäljningen kommer ske under 3 tillfällen. 6 dec lördag 10-16 13 dec lördag 10-16 18 dec torsdag 18-20. Lördagarna kommer kräva: 3 föräldrar som jobbar 9.30-13.10 och 3 föräldrar som jobbar 12.50- 16.30. Alltså 6 föräldrar/lördag. Torsdagen kommer 1 förälder från varje lag medverka 17.30-20.30. Alltså 4 st föräldrar. Barnen kan vara med då detta faktiskt är något som de kan hjälpa till med! Granarna samt tillbehör kommer att ställas vid parkeringen på Askeby IP för möjlighet till el finns där. Tanken är tex ett bord för granar och extra bingolotter(inte föräldrars lotter utan extra via föreningen) samt ett för glögg/kaffe och pepparkakor som föreningen bjuder på. Granarna kommer nätade men kommer behöva öppnas och ställas ut för visning och sedan nätas om. Förslagsvis tar man ut 10st granar först och fyller sedan på efterhand. Inför säljstart ska det oftast lite, värmas glögg/koka kaffe, förbereda nätaren mm. Tiden överlappar lite för att kunna lämna över på lördagarna. När försäljningen är slut för dagen ska det plockas ihop och sopas/städas undan, bära bort bord, glögg osv. En arbetsbeskrivning kommer finnas på plats. Eftersom det är första året får ni ha tålamod med att allt kanske inte klaffar direkt men Jeanette (eller någon från styrelsen) kommer finnas tillgänglig vid uppstart tex eller via telefon. Vi får tillsammans jobba fram ett fungerande koncept och en arbetsinstruktion.
Hälsningar Maria Nordahl örtomta gois
Försäljning av bingolotter
2 nov, 19:12 0 kommentarer
Hej,
Nu är det dags att sälja BingoLottos populära julkalender och/eller Bingolotter till uppesittarkvällen.
Alla barn ska sälja 7 enheter, det är valfritt med fördelningen av lotter/kalendrar, för de familjer som har två barn eller fler gäller 12 enheter valfritt fördelat.
Julkalendern och lotterna kostar 100 kr/st och vid eventuell vinst hänvisar ni till närmaste spelombud.
Lotter inom säljkravet:
Säljstart: Troligtvis under v 45, hör av mig i Whatsup gruppen när de finns att hämta.
Betalning av säljkvoten: senast 8 december, swishas till 0707183060(Maria)
Glöm inte att märka inbetalningen med barnets namn!
Det är givetvis ett stort plus om man kan sälja fler än de utdelade kalendrarna eller lotterna, och då är det bara att höra av sig till mig och hämta fler kalendrar/lotter till försäljning.
Frivillig lottförsäljning:
Säljstopp för lotter utanför säljkravet: 24 december
Redovisning och betalning av lotter utanför säljkravet: senast 30 december och då kan man också lämna tillbaka osålda lotter (OBS gäller bara den frivilliga försäljningen, ej säljkvoten!)
Om man absolut inte vill sälja julkalendrar och lotter finns det möjlighet till friköp och då ska man swisha 450 kr (1 barn), 700 kr (2 barn eller fler) till lagledare istället för att delta i säljaktiviteten.
Bakgrundsinformation
Styrelsen har beslutat om en säljaktivitet under hösten för att få en extra inkomst till verksamheten som vi bedriver, samt till de investeringar som vi planerar för under 2026 och 2027.
Med vänliga hälsningar
Maria Nordahl, Örtomta GoIS - PF 2017 - Fotboll
Information från styrelsemötet 15/10
22 okt, 17:24 0 kommentarer
Information från styrelsemötet den 15/10
Bingolotto
Bingolotter ska säljas av spelare i lagen födda 2017 eller tidigare, alltså barn som deltar i seriespel. Lena i styrelsen är ansvarig, mer information kommer på mail.
Klippgrupp
Senaste säsongen har 4 st. personer ingått i gruppen. 2026 tillkommer P18 och F18 i klippgruppen. Varje lag från år 2018 och uppåt ska ha en
person som är med i klippgruppen. Vi saknar en person som kan ingå i klippgruppen från vårt lag. Finns det någon som kan frivilligt ställa upp till våren? Om det inte är någon som anmäler sig kommer vi behöva att lotta ut en person till nästa säsong.
Pantinsamling
Lag i seriespel (från 2018) har möjlighet att vara med i pantinsamlingen under året och därmed vara med och dela på de pantpengar som samlas in. I år har Alla lag som har varit med i år har fått 2900 kr. Sista pantinsamlingen för 2025 är i november.
Lagsammansättning och samverkan mellan lag och närstående andra lag
Styrelsen uppmuntrar till samarbete mellan lagen, för att ha ett bra spelarunderlag
både på kort och lång sikt.
Inkludering och jämn speltid.
Örtomta Gois bedriver breddidrott. Se riktlinjer om speltid på SVFFs hemsida. Viktigt att respektera domare,gäller ALLA spelare
och ALLA föräldrar. Frågan om möjligheten att ha två domare per match kommer upp, gäller från 7 mot 7. Styrelsen säger ja om det finns domarunderlag. Domar-coach kan också vara ett alternativ.
Kommande säsong
Kommande säsong sker en förändring där vi kommer att göra om laget till pojklag som kommer att träna med P18 och flicklag där tjejerna F17 kommer att träna med F18.
Övrigt
Föreningen ska testa att sälja julgranar, istället för Ekenäs. Mer information kommer. Troligt upplägg är att försäljningen ska
ske två helger på parkeringen vid IP.
Önskemål om uppsamlare efter gräsklipparna, styrelsen kollar upp.
Hälsningar Ledarna
Höströj
1 okt, 00:04 0 kommentarer
Höströj 19 oktober
Söndagen den 19 oktober har vårt lag tillsammans med PF 15-16 ansvar för höströj. Vi startar kl 10:00 och avslutar när vi är klara.
Vi behöver att minst en vuxen för varje barn är med och hjälper till.
Jag kommer att lägga upp detta som en aktivitet så den blir synlig i kalendern.
Det arbetsuppgifter som vi har är dessa nedan:
Ställa undan mål
Mål ställs undan, kontrolleras så att det är helt. Näten ska INTE tas bort på mål. Mål ställs ihopställt på ytan mellan konstgräs och 11-mannaplan.
Banderoller
Ska tas undan och läggs i förråd 1. Den enda banderollen som sitter året om är ”välkommen till askeby IP”. Tvättas av om skitiga.
Bänkar
Bänkar ställs undan, täcks med presenning vid förråd 2 och 3.
Städa bollförråd + övriga förråd och klubbhus
Isbanans material
Mål tas fram till asfaltsplan
Allmän städning på arenan
Plocka skräp, se till att det är rent och prydligt
Ta bort och släng plastpåsar från soptunnor och sätt i nya.
Kritmaskin
Ställ upp kritmaskin och kritfärg från förråd 2 till förråd 1 (måste stå frostfritt).
Hälsningar ledarna i P17
Pantinsamling 8 november
19 aug, 11:58 0 kommentarer
Till er som berörs. Ni andra kan bortse från informationen.
Gemensam pantinsamling med övriga lag i Örtomta gois sker den 8 november. Mer information kommer närmare datumet.
Fler nyheter
Kommande aktiviteter
| Inga aktiviteter inbokade |